וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר פניית וואלה!: נתקעו בהודו - ויקבלו דרכון

קרן ואיתמר ביקשו להנפיק דרכון לילדיהם בני החודש לאחר הליך פונדקאות, אך נדחו בשל מאבק עובדי משרד החוץ: "אנחנו לבד, משחקים על גב ילדינו". הבקשה נבחנה מחדש ואושרה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הזוגות הישראליים שנתקעו בתאילנד לאחר הליך פונדקאות, ינואר 2014/מערכת וואלה!, צילום מסך

זוג ישראלים, שתקוע בהודו עם תינוקות בני חודש לאחר הליך פונדקאות עקב עיצומי עובדי משרד החוץ, קיבל הבוקר (חמישי) אישור מיוחד לטיפול בבקשתו להנפקת דרכונים לילדיו לאחר פניית וואלה! חדשות. הזוג הגיש אתמול בקשה חריגה לטיפול במסמכיהם, והיא נבחנה מחדש ואושרה.

יובל ואורי אוסטרייכר בני החודש נולדו בהליך פונדקאות שביצעו בהודו הוריהם, קרן ואיתמר. ההליך כולו בוצע בהצלחה, ועם היוולדם של התאומים פנו ההורים לביצוע בדיקת רקמות שתאשר קשר גנטי לילדים. לאחר קבלת תוצאות הבדיקה פנו ההורים לבית המשפט, שהעניק להם צו הורות ועמו ביקשו ההורים להנפיק דרכון ישראלי לילדיהם. אלא שההורים, שהיו בטוחים כי בכך תם מסעם, גילו להפתעתם כי הדרך לחיי המשפחה רחוקה יותר משחשבו.

ההורים פנו ביום שלישי בבוקר לקונסוליית ישראל במומבאי, בבקשה להנפיק דרכונים לילדים. הם גילו כי עובדי משרד החוץ הכריזו על עיצומים, מה שלא יאפשר את הנפקת הדרכונים.

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
רופאים הצליחו לרפא תינוק בן תשעה חודשים מ-HIV
"פולארד אושפז בבית חולים, מצבו הרפואי הוחמר"
נקבע מותה של בת ה-4 מירושלים שטבעה באמבטיה

אילוסטרציה. ShutterStock
"אנחנו עייפים ותשושים, מחכים שמישהו ירכך את לבו"/ShutterStock

הזוג פנה אתמול לוועדת חריגים של איגוד העובדים, אך בקשתם נדחתה כמה דקות אחרי שנשלחה. "אנחנו מכירים בחשיבות השביתה של העובדים, אבל ציפינו שמקרים כאלו יוחרגו והמשחק לא ייעשה על גב ילדינו", אמרה אוסטרייכר בשיחה עם וואלה! חדשות מהודו. "אנו מרגישים שמשתמשים בילדים שלנו לקידום אג'נדה, וזו תחושה קשה ביותר לאור העובדה שאורי אובחן כסובל מבעיה רפואית המצריכה שימוש בחמצן ומעקב רפואי צמוד. אנחנו כאן לבדנו, בלי ביטוח רפואי". היא הוסיפה כי "אנחנו עייפים ותשושים, ורק ממתינים שמישהו ירכך את לבו. פגיעה במשפחה צעירה לא ממש תוביל להשגת המטרה".

הזוג אוסטרייכר יכול היה לבצע את ההליך בישראל, אולם בחר לעשות זאת בהודו. בניגוד לרוב הזוגות שעושים כך, לא מדובר בשיקולי עלויות. "בחרנו לבצע את ההליך כאן בהודו, יעד שמרוחק פיזית מביתנו, וזאת בשל העומס הרגשי שנלווה להליך בארץ", סיפרה קרן בגילוי לב. "עובדה זו, יחד עם התמורה העצומה באופן יחסי שמקבלת הפונדקאית ההודית, הובילו אותנו להחלטה לבחור במדינה זו כיעד מועדף להגשמת חלומנו. אני רוצה להאמין שמישהו בוועד העובדים יתעשת ויבין את מצבנו, ויאפשר לנו לשוב הביתה עם הילדים ולהתחיל את חיינו".

לפני כשנה הכריזו עובדי משרד החוץ על סכסוך עבודה בשל אי עדכון שכרם זה עשור. דיפלומט צעיר משתכר נכון להיום 5,700 שקל ברוטו במשך חמש שנים, ורק כעבור עשור עולה שכרו ל-9,000 שקלים ברוטו. יצוין כי לרוב מדובר במפרנס יחיד. השבוע הכריזו עובדי משרד החוץ על עיצומים לאחר שהליך גישור שהתנהל מזה שבעה חודשים נכשל. עיצומים אלו כוללים הפסקת כל השירותים הקונסולריים וכן הפסקת טיפול בביקורים רשמיים בארץ ובחו"ל של נשיא המדינה, ראש הממשלה, שרים וחברי כנסת. בנוסף, הופסקו הקשרים עם ארגונים בינלאומיים, מה שמנע אתמול הגשת תלונה רשמית למועצת הביטחון של האו"ם בעקבות תפיסת ספינת הנשק האיראנית.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

משרד החוץ: "נעביר את הבקשה לבחינה נוספת"

מוועד עובדי משרד החוץ נמסר בתגובה: "כל המקרים החריגים נשקלים בכובד ראש ומתוך רצון למזער ככל הניתן פגיעה באזרחי ישראל. כרגע מטופלים אך ורק מקרים של פיקוח נפש. השגרירויות והקונסולים של משרד החוץ מטפלים בכל בקשות הפונדקאות של ישראלים ברחבי העולם, כחלק מהשירות החשוב של משרד החוץ. לצערנו, בגלל אטימות משרד האוצר, לא נותרה לנו ברירה אלא להפסיק פעילויות שאינן בבחינת פיקוח נפש. הוחלט להעביר את הבקשה לבחינה נוספת בוועדת החריגים".

לפניות לכתבת דנה ויילר-פולק: danawp@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully