וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים הצליחו לרפא תינוק בן תשעה חודשים מ-HIV

6.3.2014 / 2:05

תינוק אמריקני, שנולד כנשא HIV, נרפא מהנגיף הגורם לאיידס. לטענת מדענים, הריפוי התאפשר בזכות תרופות שקיבל התינוק מאז שהיה בן כמה שעות. לפני שנה דווח על מקרה דומה

תינוק בן תשעה חודשים מקליפורניה, שנולד כנשא של וירוס ה-HIV אשר גורם לאיידס, נרפא ככל הנראה כתוצאה מהטיפולים שקיבל מאז לידתו – כך אמרו הלילה (חמישי) חוקרים רפואיים שבדקו את התינוק. אם תתקבל הוכחה סופית לממצאים הללו, יהיה זה המקרה השני בתולדות הרפואה שאדם מצליח להירפא מ-HIV. המקרה המתועד הראשון היה לפני שנה בדיוק במדינת מיסיסיפי, אז תינוקת נרפאה מהווירוס הודות לטיפולים שעברה מהשעות הראשונות לחייה ועד לגיל שנה וחצי.

"התינוק למעשה הוא שלילי ל-HIV", סיפרה ד"ר דבורה פרסאוד, מומחית לרפואת ילדים מבית הספר לרפואה בבוסטון. לדבריה, הדבר התאפשר הודות לתרופות המיוחדות שקיבל התינוק, שזהותו לא פורסמה, מיד אחרי הלידה וברציפות עד גיל תשעה חודשים. התינוק עדיין מתאושש מהשפעת אותו "קוקטייל", הטיפול המשולב נגד איידס אותו קיבל. יצוין שהתינוקת ממיסיסיפי שדווח כי נרפאה, כבר אינה נדרשת כלל לקחת את ה"קוקטייל" שכן היא בריאה לחלוטין. שני התינוקת האמורים נולדו לאמהות נשאיות HIV.

מכונת הקסמים שמרפאת איידס מביכה את העם המצרי

פרסאוד הסבירה כי מתן התרופות מיד עם הלידה הוא הגורם העיקרי לריפוי, אולם ציינה כי יש עוד דרך מחקרית ארוכה עד אשר ניתן יהיה לומר שיש תרופה ל-HIV. "הדרך היחידה להיות משוכנעים שהגענו לריפוי בשני המקרים הללו, הייתה על ידי הפסקת מתן התרופות – וזה היה סיכון לא קטן", אמרה ד"ר פרסאוד בכינוס רפואי מיוחד. "זוהי קריאה עבורנו להמשיך לפעול כדי להיות מסוגלים ללמוד ממקרים אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully