וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופיילר: כך יזהו החוקרים את חוטף המטוס המלזי

חוקרי משטרת מלזיה מתמקדים באפשרות שמטוס הבואינג 777 נחטף. במסגרת החקירה, הם חילקו את הנוסעים ואנשי הצוות לקבוצות מסוכנות והחלו לחפש אחר מניע ולעקוב אחרי בני משפחה

עשרה ימים חלפו מאז נעלמה טיסה 370 של חברת "מלזיה איירליינס". שלל כיווני חקירה נבדקו, אך כעת נראה כי החקירה מתמקדת באפשרות שמטוס הבואינג 777 שהיה בדרכו לבירת סין, בייג'ינג, נחטף. על גבי המטוס, שהמריא מבירת מלזיה קואלה לומפור, היו 227 נוסעים ו-12 אנשי צוות – מספר רב שמקשה על פענוח נסיבות ההיעלמות. אם כך, כיצד מגיעים אל החוטף או החוטפים, בהנחה שהמטוס אכן נחטף?

היעלמות טיסה 370 - סיקור מיוחד:
מלזיה פרסמה מפות חדשות של נתיב המטוס הנעלם
"אם הטייס הפך לטרוריסט - הסיכוי לעצור אותו אפסי"
היכן אפשר להסתיר בואינג עם 227 נוסעים? המפה מגלה

במסגרת החקירה, מייצרים החוקרים במשטרת מלזיה, בסיוע חוקרי ה-FBI , פרופיל של כל הנוסעים ואנשי הצוות. הם עברו על רשימת האנשים שהיו על המטוס וחילקו אותם לקבוצות על פי רמת המסוכנות. ברמת המסוכנות הנמוכה ביותר נמצאים מרבית האנשים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מלזיה פרסמה מפות חדשות עם נתיב הטיסה של המטוס לכאורה/מערכת וואלה, צילום מסך

ראש התכנית ללימודי פרופילאות פלילית באוניברסיטת אריאל, ניצב-משנה בדימוס אבי דוידוביץ', מסביר שסביר שיש כרגע רשימה מצומצמת של בעלי המסוכנות הגבוהה ביותר. להערכתו, ברשימה הזו נמצאים שני הטייסים, ועל פי הדיווחים האחרונים גם מהנדס מלזי, בן 29, שעבד בחברת תעופה.

לאחר שהתברר כי אחת ממערכות התקשורת של המטוס נותקה עוד לפני שטייס המשנה הודיע בקשר ש"הכול בסדר", ברור שמי שהשתלט על המטוס צריך היה להבין איך לכבות את מערכות המכ"מ. מעבר לידע הטכנולוגי, לחוטף צריך היה להיות מניע, אולי אישי כמו פיטורים מהעבודה, פרידה זוגית או התקרבות לדת.

בקואלה לומפור מתפללים לשלום נוסעי טיסה 370 של "מלזיה איירליינס", 17 במרץ 2014. רויטרס
בקואלה לומפור מתפללים לשלום הנוסעים/רויטרס

נצ"מ בדימוס דוידוביץ' מעריך שקרובי המשפחה והאנשים הקרובים ביותר לאלה שמופיעים ברשימת החשודים המצומצמת, נמצאים עכשיו תחת מעקב צמוד של משטרת מלזיה. כך, לדבריו, סביר להניח שבין היתר, מאזינים להם לטלפונים ועוקבים אחרי ההתכתבויות שלהם ואחרי חשבונות הבנק שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully