וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

מטען חבלה הופעל לעבר חיילים בגבול לבנון, צה"ל תקף מוצב חיזבאללה כתגובה, מלזיה מעריכה כי "אדם מיומן חטף את המטוס" וגבר נהרג בהתרסקות מטוס קל. אלה הכותרות של השבת

בכיר בממשלת מלזיה: טיסה 370 נחטפה והוסטה ממסלולה

ראש ממשלת מלזיה, נג'יב ראזאק, כינס מסיבת עיתונאים בקואלה לומפור והודיע כי "כל הסימנים מראים כי פעולה מכוונת הסיטה את המטוס ממסלולו, וכי לא מדובר בתקלה טכנית", בהתייחסו לטיסה 370 שהקשר עמה אבד לפני שבוע. לדבריו, הטיסה נעלמה ככל הנראה כתוצאה מחטיפה: "מידע שקיבלנו הבוקר מתקשורת לוויינית, שופך אור חדש על הפרשה. אנחנו יכולים לומר בסבירות גבוהה כי מערכת התקשורת של המטוס כובתה", הוסיף ראזאק, שטען עוד כי הדבר אירע ככל הנראה בעת מעבר המטוס מהמרחב האווירי של מלזיה לזה של וייטנאם.

גורם ממשלתי מסר מוקדם יותר לסוכנות הידיעות אי-פי כי מחקירת המקרה עולה שאדם אחד או שניים עם "ניסיון טיסה" כיבו את אמצעי התקשורת והסיטו את המטוס ממסלולו באופן מכוון. הגורם הוסיף כי ההיעלמות נגרמה כתוצאה מחטיפה, אם כי המניע אינו ברור, והדגיש כי ההנחה לפיה נעשתה השתלטות עוינת על המטוס, אינה עוד בגדר תיאוריה, אלא "מסקנה חד-משמעית". הגורם ציין כי החוקרים שללו כשל טכני או טעות של הטייס כאחראים להיעלמות. בתוך כך, המשטרה המקומית פשטה היום על ביתו של זהארי אחמד שאה, הטייס בן 53ה-.

מטען חבלה הופעל לעבר כוח צה"ל בגבול לבנון; צה"ל תקף

מטען חבלה הופעל אתמול (שישי) בערב לעבר כוח צה"ל שנע על הגבול עם לבנון באזור הר דב. שלושה חיילים נפצעו באורח קל, ככל הנראה מהדף. השלושה פונו לבית החולים זיו בצפת. מיד אחרי האירוע ירה כוח של חיל התותחנים פגזי מיסוך עשן על מנת לסייע לכוח להיחלץ מהשטח. בנוסף, נורו כמה פגזים גם לעבר הכפר כילא שבדרום לבנון.

קצין בכיר בצה"ל מסר כי כוח שריון תקף מוצב חיזבאללה בגזרת הר דב בתגובה להפעלת מטען החבלה. "בשלב הזה אנחנו רואים את חיזבאללה קשור לאירוע הזה", אמר. "בעקבות חשש להידרדרות בגזרה, עדיין נמצאים כוחות מתוגברים באזור", הוסיף הקצין הבכיר. ברשת אל-מנאר של חיזבאללה דווח כי "האויב הישראלי הפציץ חלק מהעיר חלתא שליד חוות שבעא", וכי אחד הפגזים הצית אש בשטח.

כמה שעות אחרי האירוע, הודיע ארגון "המדינה האיסלאמית של עיראק וא-שאם" (ISIS), כי הוא מקבל אחריות על ניסיון הפיגוע בגבול לבנון. מדובר בארגון שהיה נאמן לאל קאעדה במשך שנים רבות ושפעל בהשראתו. עיקר פעילותו מתמקדת כעת בלחימה נגד משטרו של בשאר אסד בסוריה. בשנה האחרונה הארגון אף הוציא לפועל מתקפות נגד חיזבאללה בלבנון על רקע תמיכת חיזבאללה במשטר הסורי.

פגישת קרי ולברוב בלונדון הסתיימה ללא הסכמות

שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, אמר אתמול (שישי) אחר הצהריים כי גם לאחר פגישתו עם מקבילו האמריקני ג'ון קרי, נותרו מחלוקות גדולות בין מוסקבה ו-וושינגטון בעניין המשבר באוקראינה. לאחר פגישה שארכה כמה שעות, אמר לברוב במסיבת עיתונאים בלונדון כי השיחה הייתה מועילה, "אך אין חזון משותף" בין ארה"ב ורוסיה בנושא.

לדברי לברוב, רוסיה "תכבד את הביטוי לרצון תושבי קרים במשאל העם". עם זאת, הוא הדגיש כי "לרוסיה אין תכניות לפלוש לדרום מזרח אוקראינה". בנוסף, אמר לברוב כי לקרים יש משמעות גדולה יותר לרוסיה, מאשר איי פוקלנד לבריטים.

פוטין שוחח מוקדם יותר היום עם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון. הנשיא הרוסי טען כי ההחלטה לערוך משאל עם בקרב תושבי חצי האי קרים על הפיכת האזור האוטונומי בדרום מערב אוקראינה לחלק מרוסיה - עומדת בקנה אחד עם החוק הבינלאומי. טיוטה של מועצת הביטחון של האו"ם בנושא שצפויה לדחות את תוצאות משאל העם "אינה מקובלת" על רוסיה, כך מסר היום סגן שר החוץ של רוסיה, גנדי גטילוב, לסוכנות הידיעות "אינטרפקס".

דיווח באיראן: סוכל ניסיון לחבל בכור המים באראק

גורם רשמי באיראן אמר היום כי הרשויות סיכלו ניסיון לחבל בכור המים הכבדים באראק, והצליחו לנטרלו בטרם נגרם כל נזק לכור. סוכנות הידיעות פארס ציטטה את אסגר זריהאן, הממונה על הביטחון הגרעיני בסוכנות לאנרגיה אטומית במדינה, שאמר כי גופי המודיעין סייעו לחשוף את הניסיון לחבל בכור, אולם הוא לא הוסיף פרטים על זהותם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מתקן המים הכבדים בעיר אראק, איראן. AP
מתקן המים הכבדים באראק/AP

עם זאת, ראוי להדגיש כי לא מדובר בפקיד בכיר במשטר בטהראן או במשמרות המהפכה של איראן. באוקטובר 2013, טען ראש סוכנות הגרעין במדינה, עלי אכבר סאלחי, כי נעצרו ארבעה בני אדם בחשד לחבלה במתקן גרעין. ואולם, כשבועיים לאחר מכן יצאה הודעה הכחשה רשמית של המשטר במדינה, שבה נמסר כי מדובר בגנבי מתכות.

גבר בן 61 נהרג בהתרסקות מטוס אולטרה-לייט ליד חדרה

גבר בן 61 נהרג הבוקר בהתרסקות מטוס אולטרה לייט בשטח פתוח באזור התעשייה בעמק חפר. הגבר, תושב בת חפר שבשרון, הטיס את המטוס הקל וכפי הנראה איבד שליטה עליו זמן קצר לאחר ההמראה. צוותי מגן דוד אדום שהוזעקו למקום פינו אותו לבית החולים הלל יפה בחדרה, כשהוא מורדם ומונשם וסובל מפגיעת ראש קשה. בתום מאמצי החייאה, הם נאלצו לקבוע את מותו. נסיבות התאונה נבדקות על ידי חוקרי תעופה שנמצאים במקום.

טייס אולטרה לייט נפצע קשה בהתרסקות ליד חדרה, מרץ 2014. שלומי גבאי
זירת ההתרסקות, הבוקר בעמק חפר/שלומי גבאי

לדברי חבריו, מדובר בטייס ותיק ומנוסה, אולם לפני כחודשיים הוא עבר תאונה אווירית נוספת שבה נפצע באורח קל. פראמדיק מד"א, אלירן פוקס, שהגיע לזירה סיפר: "ראינו בשדה פתוח מטוס הפוך כשהוא שלם, ומתחת למטוס שכב גבר כבן 60 עם פגיעת ראש מחוסר הכרה, הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותו לבית חולים כשמצבו קשה מאוד".

בת 14 מעכו נפגעה קל-בינוני בראשה מכדור תועה

נערה בת 14 מעכו נורתה הלילה בראשה מכדור תועה, ברחוב הרצל בעיר, ונפצעה באורח קל-בינוני. היא פונתה לבית החולים בנהריה. בתום ניתוח שעברה שם, מצבה השתפר והוא כעת מוגדר קל עד בינוני. נסיבות האירוע המלאות אינן ברורות, והמשטרה חוקרת אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully