וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים בדרום בלחץ: "לא רוצים שהילדים ייפגעו"

למעט כמה בתי ספר לא ממוגנים באשדוד, לא ניתנה הוראה לבטל את הלימודים בעיר. למרות זאת, הורים חוששים ומגיעים לאסוף את ילדיהם. אחת התלמידות: "לא נשארת כאן במצב הזה"

צילום: שי מכלוף, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: לירון בארי

בעקבות ירי הרקטות שהתחדש הבוקר (חמישי) מכיוון רצועת עזה לעבר יישובי הדרום, הורים מפוחדים הגיעו במהלך הבוקר לאסוף את ילדיהם מבתי הספר באשדוד ובאשקלון. באשדוד הורתה העירייה להפסיק את הלימודים בבתי הספר בודדים בלבד, שבהם אין מיגון. "מדובר בהחלטה אישית של הורים שבאים לקחת התלמידים מרצונם. הלימודים ממשיכים כרגיל, בחלק מבתי הספר של המגזר החרדי הוחלט להפסיק את הלימודים משום שהם לומדים במבנים ארעיים שאינם מספקים אפילו מיגון מינימלי", הסבירה יו"ר ועד ההורים העירוני באשדוד, בלה רובין.

"באתי לקחת את הילדים בגלל האזעקות. אין בבית הספר מיגון, זה פשוט פיקוח נפש ואנחנו לא רוצים שהילדים שלנו ייפגעו, ולכן אנחנו פה לקחת את הילדים", אמר אחד ההורים מאשדוד, אושרי ילם.

"אני הולכת הביתה, אני לא נשארת כאן במצב הזה", אמרה תלמידה מאשדוד, שהחליטה לעזוב אף שלא בוטלו הלימודים בבית ספרה. "זה רק מחמיר כל הזמן. אי אפשר להישאר פה בלי מרחבים ממוגנים".

עוד על ההסלמה בדרום:
עשרות רקטות, חיל האוויר בפעולה: עדכונים שוטפים
נתניהו: "אם לא יהיה שקט בדרום, יהיה רעש בעזה"
חיל האוויר הפציץ 29 מטרות ברצועת עזה

תלמידים עוזבים את בית הספר אורט אשקלון בשל ההסלמה בדרום, מרץ 2014. דייב בוימוביץ'
תלמידים עוזבים את בית הספר אורט אשקלון, הבוקר/דייב בוימוביץ'

מנהל בית הספר תלמוד תורה באשדוד, הרב יכין הלוי, הסביר כי הוחלט לפנות את התלמידים מהמוסד. "הייתה החלטה של הביטחון. אנחנו לא ממוגנים, 450 ילדים בבית הספר שלא ממוגנים. כל הפינוי נעשה בתיאום עם ההורים", הסביר הרב הלוי.

המועצה המקומית גן יבנה הנחתה את בתי הספר היסודיים מכיתה ד' ומעלה וכן את בתי הספר התיכונים, לשחרר את התלמידים לביתם בצורה מבוקרת על פי שכבות גיל. לפי ההנחיה, תלמידי כיתות א' ישוחררו רק בליווי הורים. בגנים יימשכו הלימודים עד סוף היום, והלימודים בצהרונים יפעלו במרחבים מוגנים או בקרבתם. צוותי החינוך יישארו בבתי הספר עד לשחרור אחרון התלמידים. הערכת מצב נוספת תתקיים מחר.

אחרי עשרות רקטות שנורו אתמול לעבר ישראל ותגובה של צה"ל בירי לעבר מטרו ברצועת עזה במהלך הלילה, מוקדם יותר היום חודש הירי, ושלוש רקטות גראד שוגרו לעבר ישראל. שתיים מהן התפוצצו בשטח פתוח סמוך לאשקלון, ואחת יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל המוצבת באשקלון. אזעקות נשמעו גם באשדוד, ביבנה ובמועצה האזורית אשכול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
כיפת ברזל באשקלון. מרץ 2014. דייב בוימוביץ'
כיפת ברזל באשקלון, הבוקר/דייב בוימוביץ'

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב להסלמה בדרום. "המדיניות שלנו בדרום היא ברורה - אנחנו מסכלים ופוגעים בכל מי שמנסה לפגוע בנו ואנחנו מגיבים בעוצמה חזקה מאוד מול כל פגיעה", אמר בביקור במפעל "טבע" בירושלים עם ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון. "מי שינסה לפגוע בשמחת חג פורים שלנו - אנחנו נפגע בו בעוצמה. אנחנו לא סתם השגנו את השקט בדרום הגדול ביותר בשנים האחרונות, משום שזו המדיניות שלנו, וכדאי שגורמי הטרור ברצועת עזה יתחילו להפנים שיש להם כאן עניין עם ממשלה מאוד נחושה ועם צבא מאוד חזק".

שר הביטחון משה יעלון קיים הערכת מצב עם גורמי צבא וביטחון, ובסופה אמר שכל מי שינסה לשגר רקטות לעבר ישראל או יהיה מעורב בירי, "דמו בראשו". יעלון הוסיף עוד כי "תגובת צה"ל בעקבות הירי אתמול לעבר דרום הארץ היא החריפה ביותר מאז מבצע 'עמוד ענן', והמחיר ששילמו ארגוני הטרור ברצועה הוא כבד". יעלון הוסיף: "חמאס הוא האחראי ברצועה, ואם לא יידע למנוע ירי משטחו לעבר ישראל, נפעל נגדו ונגד אינטרסים רחבים שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully