וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה יורטה מעל אשקלון; אזעקות גם באשדוד וביבנה

שלוש רקטות נורו לעבר אשקלון ושתיים מהן נפלו בשטחים פתוחים. לא דווח על נזק או על נפגעים. בשל איכון הרקטה נשמעו אזעקות בסביבה. אין לימודים בבתי ספר לא ממוגנים באשדוד

צילום: שי מכלוף, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: לירון בארי

השקט של השעות האחרונות הופר: שלוש רקטות גראד נורו הבוקר (חמישי) לעבר אשקלון מבית להיא בצפון רצועת עזה. מערכת כיפת ברזל יירטה אחת מהרקטות ולא ידוע על נזק או נפגעים וכן על נפילות בערים סמוכות. שתי הרקטות הנוספות התפוצצו בשטחים פתוחים מצפון ומדרום לאשקלון. בשל הירי, מערכת האיכון הפעילה אזעקות גם באשדוד, ביבנה ובמועצה האזורית אשכול. עיריית אשדוד החליטה להפסיק את הלימודים בבתי הספר הבלתי ממוגנים בעיר.

מדובר בירי ראשון מאז שעות הלילה, אז התפוצצו שתי רקטות בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. מדובר ככל הנראה בתגובה לתקיפה האווירית של צה"ל של 29 מטרות ברצועה. ההסלמה החלה אתמול בשעות אחר הצהריים המאוחרות עם מטח כבד, הגדול מאז סיום מבצע "עמוד ענן" של כ-60 רקטות לעבר יישובי עוטף עזה.

הסלמה בדרום - עוד כותרות:
השר פרץ במסר לג'יהאד האסלאמי: "לא נשחק משחקים"
הג'יהאד האיסלאמי מכופף את ישראל וחמאס / פרשנות

כיפת ברזל באשקלון. מרץ 2014. דייב בוימוביץ'
כיפת ברזל יירטה אחת הרקטות. סוללת היירוט, הבוקר באשקלון/דייב בוימוביץ'

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בביקור במפעל "טבע" בהר חוצבים בירושלים יחד עם ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון כי "המדיניות שלנו בדרום היא ברורה - אנחנו מסכלים ופוגעים בכל מי שמנסה לפגוע בנו ואנחנו מגיבים בעוצמה חזקה מאוד מול כל פגיעה".

נתניהו הבהיר כי "מי שינסה לפגוע בשמחת חג פורים שלנו - אנחנו נפגע בו בעוצמה. אנחנו לא סתם השגנו את השקט בדרום הגדול ביותר בשנים האחרונות, משום שזו המדיניות שלנו, וכדאי שגורמי הטרור ברצועת עזה יתחילו להפנים שיש להם כאן עניין עם ממשלה מאוד נחושה ועם צבא מאוד חזק".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
הג'יהאד האיסלאמי פרסם תמונות של משגרי הרקטות בעזה. פלסטין היום, צילום מסך
משגרי רקטות של הג'יהאד האיסלאמי/צילום מסך, פלסטין היום

נתניהו הוסיף ש"בזמן שבמפעל טבע באשדוד מייצרים תרופות שמועברות לעזה, יורים משם רקטות לעבר ישראלים חפים מפשע. אתה (קמרון) הולך לבקר את הנשיא עבאס עוד מעט, רק מספר דקות מפה, הוא לא גינה את ירי הרקטות על אזרחנו. איך אפשר לא לגנות את ירי הרקטות המכוון לאזרחים תמימים? הוא כן גינה את ישראל על כך שהיא הגיבה וירתה בשלושת הטרוריסטים שירו פצצות מרגמה לעברנו. את זה הוא גינה".

יעלון: מי שירה לעברנו - דמו בראשו

שר הביטחון משה יעלון התייחס להסלמה האחרונה בתום הערכת מצב שקיים עם גורמי צבא וביטחון ואמר שכל מי שינסה לשגר רקטות לעבר ישראל או יהיה מעורב בירי, "דמו בראשו". יעלון הוסיף עוד כי "תגובת צה"ל בעקבות הירי אתמול לעבר דרום הארץ היא החריפה ביותר מאז מבצע 'עמוד ענן', והמחיר ששילמו ארגוני הטרור ברצועה הוא כבד. אנו רואים בג'יהאד האסלאמי ובחמאס אחראים לירי אתמול לעבר הדרום, וברשותנו מגוון אפשרויות שלא נהסס להשתמש בהן כדי להמשיך ולהגיב כלפיהם בעוצמה. חמאס הוא האחראי ברצועה, ואם לא יידע למנוע ירי משטחו לעבר ישראל, נפעל נגדו ונגד אינטרסים רחבים שלו.

גם נשיא המדינה, שמעון פרס הצדיק את התקיפה בעזה ואמר כי "צה"ל עשה את מה שהוא צריך לעשות". פרס ציין עוד שישראל רואה בהנהגת חמאס כאחראית לנעשה בעזה ושמדינת ישראל לא תרשה שיירו על אזרחיה. "כדאי שהחמאס יחליטו איך הם רוצים לחיות – על כל אש יקבלו אש, על כל הפסקת אש יקבלו הפסקת אש", אמר הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully