וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזעקות בדרום, כיפת ברזל יירטה רקטה מעל אשקלון

לא ידוע על נזק או נפגעים.השר עמיר פרץ, תושב שדרות בעצמו, הזהיר את הג’יהאד האיסלמי שלא ינסה את ישראל: ”לא משחקים”. בשעה 11:00 יכונס הקבינט המדיני-ביטחוני לדון בנושא

צילום: שי מכלוף, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: לירון בארי

אזעקות נשמעו הבוקר (חמישי) בסביבת העיר אשדוד, גן יבנה ואשקלון. מערכת "כיפת ברזל" ביצעה יירוט מוצלח מעל שמי אשקלון. עד כה לא ידוע על נזק או נפגעים.

השר להגנת הסביבה ותושב העיר שדרות, עמיר פרץ, התייחס הבוקר (חמישי) להסלמה בדרום ביממה האחרונה ושיגר מסר מאיים לארגון הג'יהאד האיסלאמי ששיגר את הרקטות: "אני מקווה שיהיה ברור שאין לנו כוונה לשחק איתם משחקים", אמר השר במשדר וואלה! חדשות והתייחס להפצצת 29 מטרות ברצועה כשאמר כי גם אם הפעם ביצענו פעולה כירורגית, אם תהיה פעולה של הג'יהאד האיסלאמי, גם החמאס צריך להיזהר".

השר פרץ התייחס בביטול לאמירה של שר החוץ אביגדור ליברמן שהביהר אמש כי הוא ומפלגתו לא יתמכו במבצע מוגבל נגד הג'יהאד או החמאס, אלא במבצע מורחב לכיבוש עזה. "מדובר פה בתקופה רגישה והפתרון איננו כיבוש עזה", ציין פרץ, "הייתי מצפה מליברמן לגלות רגישות". פרץ, שר הביטחון בעברו, טען כי ההסלמה נובעת בין היתר מרצונם של חלק מהארגונים לסכל את שיחות השלום בין ישראל לרשות הפלסטינית. "עלינו להבהיר לכולם כי יש הפרדה מוחלטת בין המעשים הביטחוניים לבין רצוננו להגיע לשלום", הסביר פרץ, "אני חושב שצה"ל פועל נכון ובמידתיות הנכונה".

אחרי המטח הכבד של כ-60 רקטות שנורו לעבר ישראל, ותגובת חיל האוויר בהפצצת 29 מטרות של הג'יהאד האיסלאמי והחמאס ברצועת עזה, נורו הלילה שתי רקטות, והתפוצצו בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול מבלי לגרום לנזק או לנפגעים. גם אמש לא היו נפגעים ממטח הרקטות. בשעות הבוקר נעשה ניסיון כושל לשגר שתי רקטות נוספות מאזור רפיח, אולם הן נפלו בשטח הרצועה. הלימודים, לעת עתה, מתקיימים בכל היישובים כסדרם. וואלה! מלווה את ההסלמה במשדר מיוחד בליווי פרשנינו השונים.

הסלמה בדרום - כל הכתבות:
הירי לדרום נמשך, חיל האוויר הפציץ 29 מטרות ברצועה
תושבי הדרום מודאגים: "חזרנו לתחושה מ'עמוד ענן'"
נתניהו: "אם לא יהיה שקט בדרום, יהיה רעש בעזה"

מטח כבד של רקטות בדרום, נפילה באזור מיושב בשדרות. מרץ 2014. דייב בוימוביץ'
זירת התפוצצות אחת הרקטות בדרום, אמש/דייב בוימוביץ'

בתוך כך, הקבינט המדיני-ביטחוני יקיים בשעה 11:00 דיון בנושא בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו. בדיון צפויות להיבחן הדרכים להגיב לחידוש האש, זאת בנוסף לתקיפות חיל האוויר אמש.

ראש מועצת אשכול, חיים ילין, אמר במשדר וואלה! חדשות כי אסור לעבור על סדר היום למתקפה אמש וכי "הג'יהאד האסלאמי צריך לשלם". לדבריו, החיים במועצה שבים לשגרה, "כל הילדים מגיעים לבתי הספר". ילין הלין על המצב בו יישובי עוטף עזה סובלים מירי של רקטות אולם ציין כי "אנו לא מורידים את הראש וממשיכים לקבל פרסים על ההתנהלות שלנו".

במקביל, בעקבות האירועים בדרום הנחה מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, שמחוז דרום במשטרה ימשיך בהיערכות כוללת ורחבה בפריסת שוטרים בבתי הספר ובמרכזי הערים בדרום. זאת "על מנת להעניק ביטחון לתושבים באזור ולאפשר להם לקיים שגרת חיים ככל שניתן, וזאת בכפוף להנחיות גורמי הביטחון". המפכ"ל קורא לאזרחים "לגלות משמעת אזרחית מצילת חיים ולהישמע להנחיות הגורמים המוסמכים".


לנוכח המצב הביטחוני קיים אתמול שר הביטחון משה יעלון הערכת מצב עם גורמי הביטחון, בהם בכירי צה"ל ונציגי שירות הביטחון הכללי - והורה על סגירת המעברים לרצועה, ועל עצירת הביקורים של אסירים מעזה הכלואים בישראל. במקביל, טען הארגון שקיבל אחריות על הירי - הג'יהאד האיסלאמי בעזה - ששיגר 107 רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל. הארגון הצהיר כי פתח במבצע "שבירת שתיקה" בתגובה להרג שלושה מפעיליו ביום שלישי מירי צה"ל.

(עדכון ראשון: 09:00)

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

הודעת הג'יהאד האיסלאמי בעברית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully