וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: זקן הסכימה להעיד - הפרקליטות תכריע

יד ימינו של אולמרט הסכימה להפוך ל"עדת זהב" ולחשוף פרטים חדשים אודות מעורבותו לכאורה בפרשת הולילנד וכן בפרשות נוספות. לחץ ציבורי על הפרקליטות להסכים לפתוח את המשפט

צילום: טל אנגלנדר, גדעון צנטנר; עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

שולה זקן, יד ימינו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הסכימה להעיד נגד אולמרט במסגרת הסכם עד מדינה – והיא תרצה תקופת מאסר משמעותית – ככל הנראה כשנת מאסר – כך נודע לוואלה! חדשות. הבוקר (שלישי) מתקיימת ישיבה גורלית במשרד המשפטים בהשתתפות פרקליט המדינה שי ניצן ופרקליטת מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה, עו"ד ליאת בן-ארי, שמנהלת את התיק. בישיבה יוחלט האם לחתום על ההסדר המסתמן עם זקן.

זקן בדרך להפוך לעדת מדינה - כותרות אחרונות:
זקן לתומכיה: "לבי נשבר ושמחת הלב כמעט כבתה"
משפט הולילנד: הכרעת הדין תינתן בסוף החודש
האם זה המשפט שגרם לשולה זקן לדבר?
דרישה משי ניצן: השג הסכם עם שולה זקן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חתמה על ההסכם. זקן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמש נפגשה זקן עם פרקליטיה, עורכי הדין עפר ברטל ודב כהן-גלעד, שחיברו את פרטי ההסכם שצפוי להפוך אותה ל"עדת זהב" עבור הפרקליטות, אם זו תחליט לחתום על ההסכם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

לטענת מקורבים להליך המשפטי, במסמך שישמש בסיס לעדותה החדשה של זקן ישנם פרטים "מרתקים" לגבי התנהלותו של אולמרט ובכירים אחרים במערכת השלטונית, כמו גם חשיפה של שיטת ה"מאעכרים" במערכת הציבורית ושל מערכות הקשרים לכאורה של אולמרט עם גורמים שונים. ההערכה המשפטית היא שאם אכן ייחתם ההסכם, יצטרכו בפרקליטות לזמן עשרות עדים חדשים וייתכנו נאשמים נוספים הן בתיק הולילנד והן בתיקים אחרים שעשויים להיפתח.

בימים האחרונים רבו הקריאות בציבור למען חתימת הסדר עד מדינה עם זקן על מנת שהציבור יוכל לשמוע את גרסתה. התנועה לאיכות השלטון פנתה ביום ראשון לפרקליט המדינה שי ניצן וביקשה להגיע להסדר עם מזכירת ראש הממשלה לשעבר, כדי שתחשוף גרסתה במשפט הולילנד.

עורך הדין אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון מסר בתגובה לפרסום הראשון בוואלה! חדשות כי בתנועה דורשים מהיועץ המשפטי לממשלה, מפרקליטת המחוז ומפרקליט המדינה להגיע להסדר עם זקן, שאת לאור העובדה האחת שלציבור בישראל יש "הזכות לדעת אחת ולתמיד מהן כל פרשיות השחיתות בהן היה מעורב ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, לא רק ראשונטורס והולילנד אלא כל אלה שהשחיתו את המערכת הפוליטית ב-30 השנים האחרונות. אחת ולתמיד יש לפוצץ את מורסת השחיתות ולהבין איך השיטה עבדה ועוד עובדת. לכן על הפרקליטות ישנה חובה מוסרית ומשפטית להפוך את זקן לעדת מדינה". שרגא מסר עוד: "אני מציע להם לא להיות שאננים ולא לחשוב שאולמרט ביד שלהם. אי קיום העסקה יהיה בכייה לדורות במידה שבית המשפט יחליט לזכותו והציבור בישראל לעולם לא יידע את האמת".

אהוד אולמרט בבית המשפט המחוזי בת"א בעדותה של שולה זקן, אוקטובר 2013. יותם רונן
זקן מבטיחה פרטים חדשים על התנהלותו. אולמרט/יותם רונן

המסמך הזה הוא שעומד בבסיס המחלוקת בין זקן לפרקליטות שמעוניינת לקבל מידע חדש ופרטים נוספים שהיו ידועים רק לזקן. עוד מתלבטים בפרקליטות אם נכון לסכן את התיק בנקודת הזמן הנוכחית, כאשר מסתמנת הרשעה, ולא בטוח שישנו צידוק לפתוח את ההליך המשפטי מחדש. חיזוק לכך ניתן אולי למצוא בהחלטתו של השופט דוד רוזן שנקב אתמול במועד הכרעת הדין בתיק ל-31 בחודש, ובכך ייתכן – אותת שאין לו באמת צורך בזקן כדי להכריע בתיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully