וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם זה המשפט שגרם לשולה זקן לדבר?

2.3.2014 / 20:01

על אף שלא נערכה פגישה רשמית בין הצדדים, ממשיכים בפרקליטות לגבש את עסקת הטיעון שתוצע לשולה זקן. במידה שהמידע החדש שתעביר יהיה משמעותי, תוכל זקן לקבל מעמד עדת מדינה

צילום: דניאל בוק, יוסי ציפקיס, עריכה: מיכאל ברגמן

נמשכים הדיונים בין שולה לזקן לפרקליטות מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה בנוגע להפיכתה לעדת מדינה בפרשת הולילנד. היום (ראשון), נודע לוואלה! חדשות כי אמנם עדיין לא התקיימה פגישה בין הצדדים, אבל הנושא נמצא בדיונים. העניין המרכזי עליו מתלבטים בפרקליטות נכון לעכשיו הינו טיב עדותה של זקן – האור החדש שהיא יכולה לשפוך על פרשת הולילנד ופרשות נוספות וכן המידע הנוסף שעדיין אינו ידוע לפרקליטות שהיא יכולה להביא עמה, זאת לאחר שזקן הסכימה לתנאי הסף של הפרקליטות – ריצוי עונש מאסר בפועל.

עוד בנושא:
חודש המו"מ להפיכת זקן לעדת מדינה, גובר הסיכוי להסכם
שולה זקן משנה גרסה: "נמאס לי שהכול עליי"
סנגורה של זקן: "היא עשתה את מה שאולמרט אמר לה"

שולה זקן בבית המשפט המחוזי בת"א, אוקטובר 2013. יותם רונן
בפרקליטות יחליטו האם המידע שתספק יהיה משמעותי מספיק. זקן/יותם רונן

כפי שמסתמן כרגע, ישנם מספר תרחישים להמשך המגעים עם זקן ונציגיה:

תרחיש ראשון – התקדמות במסלול עד מדינה. במסגרת מסלול זה, זקן תצטרך להיחקר במשטרה, כפי הנראה עוד השבוע. לאחר שייאסף כל החומר החדש שעלה בחקירה, ייגבו מזקן תצהירים מסודרים לגבי עדותה והסכם עד המדינה יוצג בפני בית המשפט.

תרחיש נוסף הוא שזקן תיחקר במשטרה, תמסור את עדותה החדשה, אולם בפרקליטות יחליטו שהמידע שהביאה אינו מספק ויחזרו למתווה הקודם בו זקן הינה נאשמת מן המניין ומשפט הולילנד ימשיך להתנהל כרגיל.

תרחיש אפשרי שלישי, שעוד לא ברור אם ייתכן כלל ומסתמן כבעל סיכויים נמוכים, הוא שזקן תיחקר במשטרה, אך שוב - החומרים שהיא הביאה עמה לא יספקו את הפרקליטות. במקרה כזה יחליטו בפרקליטות האם לחתום עם זקן על הסכם מוגבל, במסגרתו תמסור עדות ותקבל עבורה הקלות מסוימות בעונשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
משפטם של אהוד אולמרט ושולה זקן בבית המשפט המחוזי בירושלים- מאי 2010. אלכס קולומויסקי,
עד לאחרונה, סירבה זקן לעסקת עדת מדינה משום שלא הייתה מוכנה לרצות מאסר בפועל. אולמרט וזקן/אלכס קולומויסקי

אם אכן ייחתם כל סוג של הסדר עם זקן, עשויות להיות השלכות מרחיקות לכת למהלך שכזה על סיכויי ההרשעה של הנאשמים במשפט וכן בפרשות נוספות, במרכזם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. עד לאחרונה, סירבה זקן לעסקת עדת מדינה משום שלא הייתה מוכנה לרצות מאסר בפועל.

זקן ופרקליטיה לא ציינו מדוע החליטו לשנות את עמדתם בנושא, אולם ייתכן שאפשר לתלות זאת בדבריו של השופט רוזן במשפט הולילנד שאמר בדיון הסיכומים בעל פה בשבוע שעבר לזקן: "אני מבין שזה כבר מקרה שני שהיא אומרת בחקירה יכול להיות ובבית המשפט זה הופך להיות ודאי. במשטרה היא אומרת יכול להיות שפניתי, ובבית המשפט היא אומרת פניתי גם פניתי. אז צריך לשנות את "מפת הדרכים", כל מקום שהיא אומרת יכול להיות הופך להיות ודאי". כלומר, זקן הבינה שבית המשפט מזהה פער משמעותי בין חקירותיה במשטרה לבין עדויותיה בבית המשפט. ייתכן, כי זקן חשה את "החבל מתהדק על צווארה" ולכן קיבלה החלטה ללכת לכיוון של הסדר כזה או אחר עם הפרקליטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully