וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש המו"מ להפיכת זקן לעדת מדינה, גובר הסיכוי להסכם

1.3.2014 / 0:39

פרסום ראשון: אחרי קשיים במגעים בין הפרקליטות לראש לשכת אולמרט לשעבר, חזרו להתנהל דיונים אינטנסיביים וייתכן הסכם כבר בתוך ימים. זקן הביעה נכונות לרצות מאסר בפועל

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד

המגעים בין שולה זקן לפרקליטות בנוגע להפיכתה לעדת מדינה בפרשת הולילנד חודשו אתמול (שישי). הדיונים מתנהלים באינטנסיביות ומסתמן שגוברים הסיכויים כי עסקה בין הצדדים תיסגר בימים הקרובים. הדיונים סובבים כעת בעיקר סביב טיב הראיות שזקן יכולה לספק מעבר לעדותה. זקן אף הביעה נכונות לרצות מאסר בפועל. אם אכן ייחתם הסדר כזה עם זקן, למהלך עשויות להיות השלכות מרחיקות לכת על סיכויי ההרשעה של הנאשמים במשפט, בהם אולמרט.

עוד על המשפט של שולה זקן:
שולה זקן משנה גרסה: "נמאס לי שהכול עליי"
סנגורה של זקן: "היא עשתה את מה שאולמרט אמר לה"
בנה של שולה זקן: "זה שבגד יראה את פרצופו?"

שולה זקן בבית המשפט המחוזי בת"א, אוקטובר 2013. יותם רונן
זקן בבית המשפט/יותם רונן

בימים האחרונים נודע כי בעת האחרונה התקיימו מגעים בין פרקליטות המדינה לבין כדי לבחון אפשרות להפוך אותה לעדת מדינה בפרשה. הצעה ראשונית שזקן דחתה כללה עונש מאסר בפועל של 11 חודשים. כעת מדובר על עד 16 חודשי מאסר תמורת עדות בתיק הולילנד וכן עדות במסגרת חקירה משפטית חדשה במשפט ראשונטורס, שכרגע נמצא בשלב הערעור. עם זאת, המשא ומתן נקלע לקשיים, בשל העבודה שבפרקליטות דורשים מזקן לספק במסגרת ההסכם מידע דרמטי שיסייע בהרשעת אולמרט בתיק הולילנד, ולא מוכנים להסתפק בעדות בלבד.

בעקבות הפרסום אמר אתמול יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן: "הפרקליטות במצוקה קשה, והולכת שבי אחרי אשליות והצהרות סרק שאין מאחוריהן דבר וחצי דבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
משפטם של אהוד אולמרט ושולה זקן בבית המשפט המחוזי בירושלים- מאי 2010. אלכס קולומויסקי,
אולמרט וזקן יחד בבית המשפט ב-2010/אלכס קולומויסקי

עד כה, בשבתה בדוכן העדים, הסתייגה זקן מ"השחרתו" של אולמרט, והקפידה להגן על ראש הממשלה לשעבר. אלא שהשבוע נרשם שינוי בעמדתה זו. פרקליטיה, עורכי הדין עופר ברטל ודב גלעד כהן אמרו בדברי הסיכום של ההגנה בדיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב כי "היא קיבלה פקודה והלכה אחרי מה שאמרו לה".

"עד המדינה (דכנר – ג"ג) הודה ששיחד את אולמרט. אחרי שאתה משחד את בעל הסמכות, לשחד את זקן זה בזבוז זמן", טען עו"ד ברטל. הוא הוסיף כי אינו מתכוון לטעון ששולה זקן צדיקה, אך הבהיר: "הקפיצה בין עבירה של הפרת אמונים לעבירה של שוחד היא קפיצה נחשונית. שולה ואהוד הם לא אותו אדם, למרות שכל חייה עשתה דברים בשביל האינטרסים שלו", הוסיף ברטל. "אולמרט לקח אותה בגיל 16, וכל מה שעשתה היה לפאר ולהאדיר אותו".

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

(עדכון ראשון: 15:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully