וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט הולילנד: הכרעת הדין תינתן בסוף החודש

השופט דוד רוזן הודיע כי ישמיע את הכרעתו בתיק המורכב ב-31 במרץ, ובכך ייתר את הצורך בדיונים המשלימים של ההגנה. המועד עשוי להעיד על כך שהשופט לא זקוק לעדותה של זקן

צילום: דניאל בוק, יוסי ציפקיס, עריכה: מיכאל ברגמן

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, הודיע הבוקר (שני) כי הכרעת הדין במשפט "הולילנד" תינתן ב-31 במרץ. בכך, התבטל הדיונים המשלימים של פרקליטי ההגנה, שיועד להתקיים ב-9 במרץ. מועד הכרעת הדין הקרוב עשוי להעיד על כך שדעתו של השופט רוזן בתיק כבר מגובשת. בנוסף, נראה כי הדבר עשוי לזרז את המשא ומתן בין הפרקליטות לבין פרקליטיה של שולה זקן, לשעבר מזכירת ראש הממשלה אהוד אולמרט.

גורמים משפטיים הקשורים לתיק הביעו תמיהה נוכח החלטת השופט לקבוע היום את המועד למשפט, וחלקם רואים בכך איתות מצדו לגורמים השונים, שהוא לא צריך את עדותה של שולה זקן בשביל להגיע להכרעה.

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
חשד: קצין בכיר בצה"ל קיים יחסים עם המזכירה שלו
פיטבול תקף בת 70 בקריות; מצוד אחר בעלי הכלב
ראש המועצה נוקם? "קיבוצים שלא הצביעו לא נחשבים"

המשפט שגרם לשולה זקן להפוך את ההחלטה. דניאל בוק
"צריך לשנות את 'מפת הדרכים'". זקן/דניאל בוק

עד עתה, לא נימקו זקן ופרקליטיה מדוע הסכימו לנהל מגעים לשם הפיכתה של זקן לעדת מדינה נגד אולמרט. אולם, ייתכן שאפשר לתלות זאת בדבריו של השופט רוזן שאמר בדיון הסיכומים בעל פה בשבוע שעבר לזקן כי הוא "מבין שזה כבר מקרה שני שבו היא אומרת בחקירה כי יכול להיות ובבית המשפט זה הופך להיות ודאי. במשטרה היא אומרת 'יכול להיות שפניתי', ובבית המשפט היא אומרת 'פניתי גם פניתי'. אז צריך לשנות את 'מפת הדרכים' ובכל מקום שבו היא אומרת 'יכול להיות' הדבר הופך להיות ודאי".

כלומר, מדבריו של השופט רוזן עולה כי זקן הבינה שבית המשפט מזהה פער משמעותי בין חקירותיה במשטרה לבין עדויותיה בבית המשפט. ייתכן, כך לפי השופט רוזן, כי זקן חשה את "החבל מתהדק על צווארה", ולכן קיבלה החלטה ללכת לכיוון של הסדר כזה או אחר עם הפרקליטות - הסדר שכעת, לאור החלטת השופט, לא בטוח שיהיה בו צורך.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully