וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנועה לאיכות השלטון לניצן: "השג הסדר עם זקן"

התנועה לאיכות השלטון פנתה לפרקליט המדינה שי ניצן וביקשה להגיע להסדר עם מזכירת ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, כדי שתחשוף גרסתה במשפט הולילנד. "לחטא פגעי השחיתות"

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ראשון) לפרקליט המדינה, שי ניצן, ולפרקליטת מחוז תל אביב-מסוי וכלכלה, בקריאה להגיע להסדר עדת מדינה עם שולה זקן, לשעבר מזכירתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, בנושא גרסתה לפרשת הולילנד כדי לחשוף אותה לציבור. "תהליכי החקירה, החשיפה, הבירור והמשפט נגד אולמרט ולשכתו הם חיוניים לחיטוי פגעי הליקויים והשחיתות שנחשפו בהם, וליצירת תרבות שלטונית ראויה, נקייה ואיכותית יותר בקרב נבחרי הציבור ועובדיו", נכתב בפנייה.

ביום שישי האחרון חודשו המגעים בין שולה זקן לבין נציגי הפרקליטות, ולאור האינטנסיביות שבה מתקיימים הדיונים גוברים הסיכויים כי עסקה בין הצדדים תיסגר בימים הקרובים. הדיונים סובבים כעת בעיקר סביב טיב הראיות שיכולה זקן לספק. אם אכן ייחתם הסדר כזה עם זקן, למהלך עשויות להיות השלכות מרחיקות לכת על סיכויי ההרשעה של הנאשמים במשפט, בהם כמובן ראש הממשלה לשעבר אולמרט.

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
הפגנת חצי המיליון: "משתקים את ירושלים בשביל החרדים"
"אובמה דורש מישראל להפסיק את החיסולים באיראן"
סין: "בדלנים מוסלמים אחראים לפיגוע בתחנת הרכבת"

שולה זקן הבוקר בבית המשפט המחוזי בת"א, אוקטובר 2013. גדעון מרקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
תחתום על הסכם? זקן בבית המשפט/מערכת וואלה! NEWS, גדעון מרקוביץ

בעבר דחתה זקן את ההצעה הראשונית שניתנה לה, במסגרתה ייגזרו עליה עונש מאסר בפועל של 11 חודשים. כעת, מדובר על עד 16 חודשי מאסר תמורת עדות בתיק "הולילנד" וכן עדות במסגרת חקירה משפטית חדשה במשפט "ראשונטורס", שכרגע נמצא בשלב הערעור. עם זאת, המשא ומתן נקלע לקשיים, בשל העובדה שבפרקליטות דורשים מזקן לספק במסגרת ההסכם מידע דרמטי שיסייע בהרשעת אולמרט בתיק "הולילנד", ולא מוכנים להסתפק בעדות בלבד.

לצד הדיווחים על העסקה הנרקמת בין הצדדים, נראה כי גם אם בכל זאת יגובש הסדר, עלולים לצוץ כמה קשיים בולטים. אפשרות אחת היא שבית המשפט לא יסכים לשמוע את עדותה של זקן בשל השלב המאוחר במשפט שבו תוצג. במצב זה, תצטרך התביעה להוכיח שאותה עדות לא הייתה זמינה לה בשלב מוקדם יותר. אפשרות אחרת היא שבית המשפט יקבל את העדות, אך הסניגורים של הנאשמים האחרים יבקשו לבטל את ההליך בנימוק שתכננו קו הגנה מסוים וכעת עליהם לשנותו לחלוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully