וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: "בדלנים מוסלמים אחראים לפיגוע בתחנת הרכבת"

יותר מעשרה מחבלים במדים שחורים, שתיים מהן נשים, צעדו לתחנה ההומה במחוז יונאן, ודקרו למוות 29 בני אדם. עוד חמישה חשודים נמלטו. עדת ראייה: "הם דקרו את כל מי שזז"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

הרשויות בסין מאשימות בדלנים ממערב המדינה באחריות לפיגוע הדקירה בתחנת הרכבת בעיר קונמינג. חיילים חמושים הוצבו הבוקר מחוץ לתחנת הרכב בדרום המדינה.

יותר מעשרה תוקפים במדים שחורים צעדו אמש (שבת) לתחנה ההומה במחוז יונאן, ודקרו למוות 29 בני אדם. עוד 143 נוסעים נפצעו.

שוטרים ירו למוות בארבעה מהתוקפים, שהיו מצוידים בסכינים ובמאצ'טות. הטלוויזיה הממלכתית דיווחה כי בפיגוע השתתפו שתי נשים: אחת מהן נהרגה, ועוד אחד נלכדה בחיים והועברה לחקירה. המשטרה מנהלת מצוד אחר שאר החשודים.

קיאו יון-או, תלמידה בת 16, המתינה ברציף כדי לעלות על הרכבת, כששמעה זעקות וקריאות בכי. היא ראתה את אחד התוקפים משסף את גרונו של נוסע שעמד בתחנה. "נבהלתי, ורצתי לדוכן מזון מהיר. הרבה אנשים מיהרו לשם כדי להסתתר", סיפרה. "ראיתי שניים מהתוקפים, גברים שאחזו בסכינים לחיתוך פירות. הם רצו ודקרו את כל מי שזז".

פיגוע הדקירה בסין: עשרות נרצחו בסכינים בתחנת הרכבת

פיגוע בתחנת הרכבת בעיר קונמינג. סין, 1 במרץ 2014. רויטרס
זירת הטבח, אמש בתחנת הרכבת בעיר קונמינג/רויטרס

בתצלומים שהופצו ברשתות החברתיות בסין, נראו מזוודות מפוזרות ברציף תחנת הרכבת, ולצדן עשרות גופות. הצנזורה הסינית מיהרה למחוק את רוב התצלומים, אך חלקם עדיין נגישים לצפייה. תושב העיר, יאנג האי-פיי, סיפר כי אלה שנרצחו היו "האיטיים יותר" שלא הספיקו להימלט. "הם פשוט נפלו אחד אחד", אמר לסוכנות הידיעות הסינית.

זהותם של התוקפים אינה ידועה, אך הרשויות הודיעו כי "מדובר בפיגוע טרור מתוכנן ומאורגן-היטב שבוצע על ידי בדלנים ממחוז שינג'יאנג". במחוז זה במערב סין התעורר בשנים האחרונות מרי נגד השלטון הסיני, מצד המיעוט האויגורי המוסלמי. ההתקוממות נענית ביד קשה מצד כוחות הביטחון, וב-2013 נהרגו בשינג'יאנג יותר מ-100 בני אדם.

זו הפעם הראשונה שתושבי שינג'יאנג מואשמים בביצוע פיגוע בקנה מידה רצחני שכזה, ובמרחק כה רב ממחוז מגוריהם. בחודש אוקטובר בוצע פיגוע התאבדות בכיכר טיאננמן בבייג'ינג, שגבה את חייהם של חמישה בני אדם. הרשויות האשימו גם אז את הבדלנים משינג'יאנג, והעלו את האבטחה ברחבי המדינה.

סין מטילה מגבלות קשות על רישוי ואחזקת כלי נשק, ובמקרים רבים פיגועים נעשים באמצעות נשק קר. ב-2010 היכה בסין גל מעשי דקירה, שכוון במיוחד נגד ילדים בבתי ספר ובגנים. באותה שנה נהרגו מעל 20 ילדים במתקפות מסוג זה.

מדוע מבוגרים בסין דוקרים כל כך הרבה ילדים בסכין?

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
חיילים חמושים מוצבים מחוץ לתחנת הרכבת בעיר קונמינג. 2 במרץ 2014. AP
חיילים מחוץ לתחנת הרכבת, הבוקר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully