וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבח בסין: עשרות נרצחו בתחנת רכבת "בפיגוע טרור"

1.3.2014 / 19:43

מדיווח ראשוני עולה כי חמישה גברים צעדו לתחנת הרכבת בעיר קונמינג, בירת מחוז יונאן שבדרום המדינה, ורצחו לפחות 27 איש. עוד 109 נפצעו. החשודים נורו. המניע לא ברור

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

לפחות 28 בני אדם נרצחו היום (שבת) ועוד 113 נפצעו, בטבח בתחנת רכבת בדרום-מערב סין. נשיא סין, שי ג'ינג-פינג, הורה "להעניש בחומרה את המחבלים", ושיגר לזירה את ראש מנגנון ביטחון הפנים, מנג ג'יאן-צו.

הרצח אירע בעיר קונמינג, בירת מחוז יונאן. הטלוויזיה הרשמית הגדירה את המעשה כפיגוע טרור, "מאורגן היטב ומתוכנן מראש". שוטרים ירו למוות בחמישה מהחשודים, ובודקת אם עוד חמישה היו מעורבים ברצח.

תושב העיר, יאנג האי-פיי, סיפר לסוכנות הידיעות הרשמית "שינחואה" כי הבחין בחשודים. לדבריו, הוא עמד בתור לרכישת כרטיס לרכבת, כשראה קבוצת גברים, רובם לבושים שחור, רצים לתוך התחנה ותוקפים עוברי אורח. "אחד מהם התקרב אליי עם סכין ארוך, ורצתי משם". יאנג אמר כי אלה שנרצחו היו "האיטיים יותר", שלא הספיקו להימלט. "הם פשוט נפלו על הארץ".

טבח ברציף תחנת רכבת בעיר קונימינג. סין, 1 במרץ 2014. רויטרס
שוטרים מחוץ לתחנת הרכבת בסין, הערב/רויטרס

בתצלומים שהופצו ברשתות החברתיות בסין, נראו מזוודות מפוזרת ברציף תחנת הרכבת, ולצדן עשרות גופות ועוברי אורח מדממים. הצנזורה הסינית מיהרה למחוק את רוב התצלומים, אך חלקם עדיין נגישים לצפייה.

בתקופה האחרונה אירעו בסין כמה פיגועים. הקטלני שבהם היה פיגוע התאבדות בכיכר טיאננמן בחודש אוקטובר 2013, שגבה את חייהם של חמישה בני אדם. בייג'ינג הטילה את האחריות על מרבית הפיגועים על בני המיעוט האויגורי. האויגרוים הם מוסלמים ממוצא טורקי השוכנים במערב המדינה ודורשים אוטונומיה תרבותית.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
טבח ברציף תחנת רכבת בעיר קונימינג. סין, 1 במרץ 2014. רויטרס
טבח ברציף תחנת רכבת בעיר קונימינג. סין, 1 במרץ 2014/רויטרס

סין מטילה מגבלות קשות על רישוי ואחזקת כלי נשק, ובמקרים רבים פיגועים נעשים באמצעות נשק קר. ב-2010 היכה בסין גל מעשי דקירה, שכוון במיוחד נגד ילדים בבתי ספר ובגנים. באותה שנה נהרגו מעל 20 ילדים במתקפות מסוג זה.

אחד ההסברים לתופעת הדקירה שהושמעו בזמנו, היה ההשפעה של הרחבת הפערים החברתיים בסין כתוצאה מהגידול הכלכלי המהיר, וכן מחוסר הטיפול באנשים הלוקים במחלות נפש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully