וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיבוך שפעת חמישי בשבוע: פעוטה אושפזה במצב בינוני

2.3.2014 / 14:28

בת השנתיים הובאה לבית החולים בנהריה לאחר שסבלה מקוצר נשימה וחום. מצבה הידרדר והיא חוברה למכונת הנשמה. בעקבות טיפול תרופתי אינטנסיבי, השתפר מצבה והוא מוגדר בינוני

המרכז הרפואי לגלילאתרהוראות הגעה, נהריה. אוגוסט 2013. אדריאן הרבשטיין
הילדה הובאה לבית החולים כשהיא סובלת מחום ומקוצר נשימה/אדריאן הרבשטיין

עוד מקרה של סיבוך של השפעת: פעוטה כבת שנתיים מאושפזת כבר כמה ימים במרכז הרפואי לגליל המערבי בנהריה, לאחר שהובאה לבית החולים כשהיא סובלת מקוצר נשימה וחום. תוך כמה שעות חלה הידרדרות במצבה והיא הועברה למחלקה לטיפול נמרץ ילדים, שם נזקקה לחיבור למכשיר הנשמה. תוצאות בדיקות שעברה בסוף השבוע האחרון הצביעו כי לקתה בסיבוך של מחלת השפעת. בעקבות טיפול תרופתי אינטנסיבי השתפר מצבה וכעת (ראשון) הוא מוגדר בינוני ויציב.

ביום שלישי שעבר אושפז ילד בן שבע בבית החולים קפלן ברחובות במצב קשה עם שפעת מסוג B, תוך שהוא מורדם ומונשם. ד"ר אלי שפירו, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים, מסר כי הילד, תושב אשדוד שאינו סובל ממחלות רקע, הובהל לחדר טיפול נמרץ כשהוא במצב קריטי וסובל ממצוקה נשימתית חריפה שהחלה כחצי יממה טרם הגעתו ליחידה והחמירה במהירות.

עוד באותו נושא:
בן שבע נלחם על חייו לאחר שלקה בשפעת; מצבו קשה
עוד אשפוז בגלל שפעת: בת 25 במצב קשה
בן 15 במצב קשה משפעת: "רופא המשפחה לא התייחס"

דגימות שנשלחו למעבדה התבררו כחיוביות לשפעת B, הסוג הנדיר יותר. המקרים האחרונים לימדו כי המחלה מתפתחת במהירות. "מיד עם הגעתו לטיפול נמרץ קפלן החלו רופאי היחידה בטיפול אנטיביוטי רחב טווח וטיפול אנטי ויראלי, כמו שניתן במקרים של שפעת קשה, כגון שפעת חזירים", הסביר ד"ר שפירו. "בנוסף, עקב מצוקה נשימתית חמורה הוא הורדם והונשם ומצבו הנשימתי היה קריטי במהלך הלילה הראשון לאשפוזו. לאחר מכן חל שיפור קל הדרגתי במצבו הנשימתי. הילד בהשגחה מלאה, אך יצא מכלל סכנה לחייו".

גיא זיידן בן הארבע שנפטר משפעת, 25 בפברואר 2014. באדיבות המשפחה, באדיבות המצולמים
"העניק לכולנו שמחה גדולה". גיא זיידן/באדיבות המצולמים, באדיבות המשפחה

זן השפעת המסוכן הביא בשבוע שעבר למותו של הילד גיא זיידן בן הארבע מקיבוץ מגל. סבו רון גילעם תיאר נכד מקסים: "מדובר בילד חמוד, בריא, מלא מרץ, ספורטיבי, יפה. מה עוד סבא יכול לומר על הנכד? הוא היה בן יחיד בין שלוש בנות גדולות ממנו והעניק לכולנו שמחה גדולה".

לדבריו, הכול התחיל בשפעת רגילה שכולם חשבו שהוא התגבר עליה. "הוא קיבל שפעת והתאושש ממנה אחרי יום, ולאחר מכן הוא נהיה פתאום אפאתי. הבאנו אותו מיד לטיפול נמרץ. מהר מאוד המערכות הפסיקו לתפקד וחיברו אותו למכשיר אקמו (מכונת לב-ריאות מלאכותית, ע.ח) ובדיעבד עכשיו אנחנו יודעים שזה היה איזה נגיף שהתיישב לו על שריר הלב". צוות בית החולים "שעשה את עבודתו בצורה נפלאה", הגדיר את המקרה נדיר וקיווה לנס, סיפר הסב. "הנגיף התיישב לו על שריר הלב וגמר את הלב".

כמו כן, דווח בשבוע שעבר על צעירה בת 25 שאושפזה במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים איכילוב בתל אביב במצב קשה, ונער בן 15, אף הוא במצב קשה, אושפז בבית החולים שיבא בתל השומר.

לפניות לכתבת: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully