וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן שבע נלחם על חייו לאחר שלקה בשפעת; מצבו קשה

27.2.2014 / 14:01

הילד אושפז בבית החולים קפלן, והוא מורדם ומונשם. שיפור קל חל במצבו והוא יצא מכלל סכנה. שני צעירים בני 25 ו - 15 מאושפזים גם הם במצב קשה כתוצאה משפעת

מערכת וואלה!

ילד בן שבע מאושפז במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים קפלן ברחובות במצב קשה עם שפעת מסוג B, והוא מורדם ומונשם. ד"ר אלי שפירו, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים קפלן, מסר כי הילד, תושב אשדוד שאינו סובל ממחלות רקע, הובהל שלשום (שלישי) לחדר טיפול נמרץ כשהוא במצב קריטי וסובל ממצוקה נשימתית חריפה שהחלה כחצי יממה טרם הגעתו ליחידה והחמירה במהירות.

במסגרת הבירור נשלחו בדיקות מעבדה שיצאו חיוביות לשפעת B, הסוג הנדיר יותר. המקרים האחרונים לימדו כי המחלה מתפתחת במהירות. "מיד עם הגעתו לטיפול נמרץ קפלן החלו רופאי היחידה בטיפול אנטיביוטי רחב טווח וטיפול אנטי-ויראלי כמו שניתן במקרים של שפעת קשה, כגון שפעת חזירים", הסביר ד"ר שפירו. "בנוסף, עקב מצוקה נשימתית חמורה הוא הורדם והונשם ומצבו הנשימתי היה קריטי במהלך הלילה הראשון לאשפוזו. לאחר מכן חל שיפור קל הדרגתי במצבו הנשימתי. בשעה זו הילד נמצא בהשגחה מלאה וצמודה של הצוות הרפואי כשהוא עדיין מונשם ומורדם במצב קשה, אך יצא מכלל סכנה לחייו".

הרופא המליץ להתחסן נגד שפעת, ובכל מקרה שבו ילד עם מראה כללי לא טוב וחום מתמשך, ללכת לרופא ללא דיחוי. בשעות הלילה, שבהן המרפאות סגורות, יש להגיע לחדר מיון בבית חולים.

בתוך כך, שני צעירים עדיין נלחמים על חייהם בבתי החולים מסיבה דומה: צעירה בת 25 שמאושפזת במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים איכילוב בתל אביב שמצבה מוגדר קשה, וכן נער בן 15 שמאושפז בבית החולים שיבא בתל השומר. מדובר באותו זן מסוכן של שפעת שהביא למותו של הילד גיא זיידן בן הארבע מקיבוץ מגל השבוע.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

עוד במהדורה:

המתיחות בגבול הצפון: החקלאים קיבלו הוראה לא לעבד את אדמותיהם וצה"ל תגבר את כוחותיו בגבול. במערכת הביטחון מעריכים כי שורה של לחצים דוחקים את מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, עם הגב אל הקיר והארגון עלול להגיב על התקיפה הישראלית בלבנון.

פרשת הולילנד: שולה זקן הציעה לפרקליטות עדות על ראש הממשלה לשעבר אולמרט בתמורה להמתקת עונשה. בפרקליטות נוטים שלא להגיע עמה להסדר אלא אם יתקבלו ראיות דרמטיות נגד ראש הממשלה לשעבר.

הערב בבאזל: שנתיים דורסת מכבי ת"א את הליגה בכדורגל, עכשיו הזדמנות לעשות משהו גדול באירופה. הקבוצה תשחק הערב נגד פ.צ. באזל בשוויץ, האם היא תעשה היסטוריה ותעפיל לשמינית גמר הליגה האירופית?

השבוע בדקה: מה הקשר בין חסן נסראללה לירון ברלד? מפיגוע הטרור בשוק פתח תקווה, דרך המהפכה באוקראינה ועד לחשדות נגד הקומיקאי. כל הכותרות שעשו את השבוע בחדשות.

איש השבוע: המהדורה מצדיעה לשיפוצניק שהפגין אזרחות טובה והודה שהחורים בחלון המעון של אקים נגרמו ככל הנראה ממקדחה סוררת ולא מקליעים של תושבים רשעים.

תחזית: הלילה מעונן חלקית עד בהיר, מחר נאה עם עלייה בטמפרטורות, בשבת התחממות נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully