וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הפגנת החרדים: "עמדנו בטלטלות גדולות מזה"

שר האוצר התייחס ל"עצרת המיליון" המתוכננת לראשון: "יש פה אובדן כוח ואנשים מגיבים לא טוב כשהם מאבדים עמדות כוח". הוא הוסיף שאין להגדיר את החרדים כ"קיצוניים ואלימים"

צילום: דוד קורן, עריכה: יותם בן-דוד

"הציבור החרדי הוא לא אלים ולא משוגע": שר האוצר יאיר לפיד התייחס אתמול (שישי) ל"עצרת המיליון" של הציבור החרדי נגד חוק הגיוס המתוכננת ליום ראשון ואמר כי המחאה נוכח השינוי היא צפויה. "השוויון בנטל הוא מהפכה חברתית, ומהפכה חברתית אף פעם לא עוברת בשקט". לפיד אמר את הדברים באירוע "סוגרים שבוע" עם העיתונאי קובי אריאלי בבית ציוני אמריקה בתל אביב.

"יעבור שבוע, יעברו שבועיים ואולי חודש - ואז דברים יירגעו ואנשים יבינו שאנחנו כותבים חוזה חברתי חדש. האמת היא שדור שלם של חרדים יוכל לצאת לשוק העבודה, כל האנשים האלה שהיום כלואים בישיבות מתוקף חוק שהיום אבד עליו הכלח", אמר לפיד. לדבריו, "הגיוני שיהיה כעס וזעם, אבל בטווח הארוך מדינת ישראל עמדה בסיכונים וטלטלות גדולות יותר".

עוד על סוגיית גיוס החרדים:
דריכות לקראת "עצרת המיליון" של החרדים בירושלים
לפיד מגיב לאיום ברצח: "מי שמאמין לא מפחד"
חרדים נערכים לחוק הגיוס: "נרד מהארץ"

יאיר לפיד במסיבת עיתונאים של "יש עתיד", פברואר 2014. דרור עינב
"דור שלם של חרדים יוכל לצאת לשוק העבודה". לפיד/דרור עינב

"לפני כמה ימים נחשף כי יש חרדים שמאיימים לרצוח אותי", אמר לפיד. "שאלו אותי על זה ואמרתי - אל תפלו למלכודת הזו שעכשיו נגדיר את החרדים כקיצוניים משוגעים כי אנו לא אוהבים שעושים זאת לנו. הציבור החרדי הוא לא אלים ולא משוגע ואין להתייחס אליהם ככאלה. אני פשוט אמשיך לנהוג בהם בכבוד ואסביר פעם אחרי פעם כי המהלך נעשה לא כדי לפגוע בהם אלא מפני שצריך שיתקיים בינינו חוזה חברתי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"הזכות ללמוד תורה לא פותרת מחובות אזרחיות"

שר האוצר התייחס לטון הקשה הננקט נגדו בעיתונות החרדית. "יש פה אובדן של עמדות כוח ואנשים מגיבים לא טוב כשהם מרגישים שהם מאבדים עמדות כוח. אני מאמין כי עם הזמן הם יבינו שנוצר כוח חדש של גורל משותף, בלי שיש איזשהו ניסיון להתערב באורחות חייהם ואין שום ערעור על הזכות של יהודי בארץ ישראל ללמוד תורה, רק שזה לא פותר אותו מחובותיו האזרחיות", אמר.

בתגובה לשאלה על האפשרות להימנע מגיוס חרדים, אמר לפיד: "בכירי צה"ל אומרים כי הם רוצים לגייס חרדים ואפשר להאמין להם. שנית, יש לתת כבוד לתהליכים חברתיים. הרוחות יירגעו, אנשים יסתכלו סביבם באופן מפוכח. כאשר יעבור החוק, כל חרדי מעל גיל 22 יקבל הודעה שהוא משוחרר וכי הוא רשאי לצאת לעבוד. הם יגלו כי הם לא חייבים להיות האוכלוסייה הכי ענייה בישראל. שלישית, הישיבות יגלו כי אם לא יגייסו את בניהם לא יהיה להן כסף".

ישיבת חרדים בישיבה נגד הגיוס, בני ברק, פברואר 2014. דרור עינב
ישיבת שלוש מועצות גדולי התורה וחכמי התורה, השבוע/דרור עינב

שורה ארוכה של רבנים חתמה על קול קורא להשתתפות בעצרת בירושלים. בין הרבנים התומכים בהשתתפות בעצרת: בכירי הרבנים בציונות הדתית – הרב יעקב שפירא, הרב שמואל אליהו והרב שלמה אבינר; הרב ישראל צבי טאו, נשיא ישבת הר המור וממנהיגי הציבור הדתי לאומי; הרב אליקים לבנון, רב השומרון וראש ישיבת אלון מורה; הרב מיכה הלוי, רב העיר פתח תקווה; הרב שמחה הכהן קוק, רב העיר רחובות; והרב דוד חי הכהן, ראש ישיבת נתיבות ישראל בבת ים. בקול קורא נכתב: "כל המכיר בערכה של תורה נקרא להשתתף". בנוסף, עשרות ראשי ישיבות מהציונות הדתית יצטרפו יחד עם תלמידיהם לעצרת המחאה ביום ראשון.

ביום שלישי, באיחוד כוחות יוצא דופן, קראו שלוש מועצות גדולי התורה וחכמי התורה של הליטאים, החסידים והספרדים, לצאת ולהפגין ביום ראשון. "אנו רואים בדברים אלה הכרזת השלטון על מרד במלכות שמיים ועל מלחמת דת כפי שנעשו על ידי משטרים אפלים בתולדות ההיסטוריה", כתבו האדמו"רים והרבנים שהוסיפו: "נסערים ונרגשים מפני חילול שם שמיים ברבים, מאותה כוונת-זדון שלטונית בראשות ראש הממשלה, למנוע מלומדי תורה ללמוד בישיבות, לגייסם בכוח לצבא, ולאיים על אלו שלא יעשו כן שיידונו כעבריינים בעונשי כלא ומאסר".

(עדכון ראשון: 18:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully