וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: להאשים המדביר מהבירה בגרימת מוות ברשלנות

16.2.2014 / 14:23

המשטרה העבירה לפרקליטות את חומרי החקירה בתיקו של יוסי ברקן, החשוד שהביא למותן של האחיות גרוס בירושלים, עם המלצה להעמידו לדין. סנגורו: "נחכה להחלטת הפרקליטות"

המדביר יוסי ברקן, שחשוד בגרימת מוות ברשלנות של בנות משפחת גרוס. טלי מאייר
בשבוע שעבר בבית המשפט. ברקן/טלי מאייר

משטרת ירושלים המליצה היום (שישי) להגיש כתב אישום נגד יוסי ברקן, 70, המדביר החשוד בגרימת מותן ברשלנות של שתי בנות משפחת גרוס בחודש שעבר. בימים האחרונים הגישה המשטרה לפרקליטות מחוז ירושלים את חומר החקירה בפרשה, בתומה הגיעה המשטרה למסקנה כי ברקן ראוי לעמוד לדין.

עוד בוואלה! חדשות:
אבו מאזן לישראלים: ”לא צריך לחלק את ירושלים”
"השוחד לארביב": "שכר" קבוע לבנו, סיוע נדיב בקניית דירה
עמיתי אדם ורטה מחו; ספיר סבח ניסתה לצלם

רק בשבוע שעבר התיר בית משפט השלום בירושלים לפרסם את שמו של ברקן, תושב נטף. לבקשת המשטרה ובהסכמת הצדדים, הטיל בית המשפט הגבלות על ברקן, ביניהן האיסור לשוב לעסוק בעבודות הדברה, אותו הפר בתחילת החודש. זמן מועט לאחר מכן הוא נעצר ובחקירתו סיפר כי לא עסק בהדברה אלא בהנחת מלכודות בלבד. בשל כך, החליט בית המשפט להותיר אותו במעצר בית מלא למשך 30 יום, וכן להתיר לפרסום את פרטיו לטובת הציבור. כמו כן, הוא שוחרר בערבות בסך עשרת אלפים שקלים ונאסר עליו לעסוק בהדברה באופן חד משמעי, לרבות כל סוגי העבודות בתחום.

החומר שאותו שאפו בני המשפחה הוא "פוספין", חומר נדיף בצורת גז, המיועד לשימוש בהדברה. פרופסור יונה אמיתי, מומחה לרפואת ילדים וטוקסיקולוגיה באוניברסיטת בר אילן, הסביר כי מדובר בחומר שאינו מקובל לשימוש ביתי. על התופעות שנגרמות כתוצאה משאיפתו, הוא אמר: "הפוספין פוגע במערכת התוך תאית ובתהליך ניצול החמצן הקיים בגוף. הוא פוגע באיברים הצורכים חמצן, בעיקר במוח, בלב ובריאות". לדבריו, התופעות הצפויות במקרים של שאיפה הן ערפול הכרה וקושי בנשימה, שעלולים להוביל, כפי שקרה במקרה הזה, למוות.

סנגורו של ברקן, עורך הדין משה שיפמן, מסר בתגובה להחלטת המשטרה: "נקבל החומר. נבדוק . לאחר החלטת הפרקליטות נראה מהי טיוטת כתב האישום ונשקול פניה להליכי שימוע כמקובל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully