וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמיתי אדם ורטה מחו; ספיר סבח ניסתה לצלם

מורי אורט קריית טבעון השביתו את הלימודים וקיימו עצרת תמיכה בעמיתם שספג מתקפה על הבעת דעה שמאלנית לכאורה בשיעור. התלמידה שהתלוננה נכנסה לחדר המורים עם מצלמה וסולקה

צילום: ערן גילווארג, עריכה: גדי וינסטוק

(כינוס תמיכה בספיר סבח בשבוע שעבר)

ספיר סבח, תלמידת אורט גרינברג בקריית טבעון שהתלוננה על המורה אדם ורטה על הבעת דעות שמאלניות לכאורה בשיעור, טוענת הבוקר (ראשון) כי מנהל בית הספר תקף אותה וסילק אותה מבית הספר. לטענתה, היא הגיע לחדר המורים, שבו התקיים כינוס תמיכה בורטה, עם מצלמה. "רציתי לצלם את המחאה, וכשהתחלתי לצלם אחד המורים רץ לעברי. זה מורה ששונא אותי, כנראה, וחבר של המורה אדם. אז הגיע המנהל, ניער אותי ואמר לי ללכת הביתה".

עוד על פרשת המורה אדם ורטה:
לאחר שהתנצל: המורה ה"שמאלן" אדם ורטה לא יפוטר
אדם ורטה: "מורים צריכים להביע דעה ללא פחד"
500 מחו בטבעון על פיטורי המורה: "עוול רציני"

סבח סיפרה כי היא בדרכה למשטרה כדי להגיש תלונה נגד המנהל בעקבות התקרית. "אני מפחדת לחזור לבית הספר", הוסיפה התלמידה. "אני מקווה שאנשים יבינו מה קורה באורט גרינברג בטבעון".

ברשת אורט דוחים מכל וכל את טענותיה של סבח. "התלמידה התפרצה הבוקר ללא אישור עם מצלמה אל חדר המורים וניסתה לצלם ישיבה שהתקיימה במקום", נמסר, "התלמידה זומנה עם הוריה אל מנהל בית הספר לבירור הנושא. מעבר לכך, רשת אורט תמשיך להתנהל אל מול תלמידי הרשת שלא באמצעות התקשורת".

כנס הוקרה לספיר סבח בקריית טבעון, פברואר 2014. ערן גילווארג
כינוס הוקרה לסבח בקריית טבעון בשבוע שעבר/ערן גילווארג

מורי אורט קריית טבעון השביתו היום את הלימודים לשעה במחאה על המתקפה נגד ורטה. המורים קיימו עצרת הזדהות ושיחה בחדר המורים, ודרשו ממשרד החינוך לגבות באופן חד-משמעי את המורים.

"לשים קץ למחול השדים סביב הפרשה"

במכתב שפרסמו המורים בשבוע שעבר נכתב כי האירועים המלווים את בית הספר בשבועות האחרונים הולכים ומקצינים. "הניסיונות שלנו, המורים, לשים את הפרשה מאחורינו ולשוב ולהתמקד בעשייה החינוכית מנוצלים באופן ציני על ידי גורמים שונים לצורך עשיית הון פוליטי, תוך רמיסת מעמדם של המורים בישראל והאמון הניתן בהם כאנשי מקצוע וכאנשי חינוך כאחד", נכתב.

המורים קראו למשרד החינוך ולרשת אורט לצאת באמירה חדה וברורה, "שאינה מותירה ספקות" ולגנות כל גילוי אלימות בכלל, וכלפי אנשי חינוך בפרט. "אנו חשים מאוימים. יש לשים קץ למחול השדים סביב פרשת המורה והתלמידה מטבעון ולמנוע את הסלמתה", סיכמו המורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully