וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

500 מחו בטבעון על פיטורי המורה: "עוול רציני"

קובי מנדל

26.1.2014 / 0:03

תלמידים ואנשי חינוך מחו על זימונו של המורה אדם ורטה לשימוע לאחר שתלמידה טענה כי השמיע דעות נגד המדינה והצבא. "מאוד קל לרדוף מורים. תלמידה עושה פיפס – וזהו"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: מיכאל ברגמן

יותר מ-500 בני אדם הפגינו אמש (שבת) בכביש הראשי בקריית טבעון במחאה על זימונו של המורה אדם ורטה מבית הספר אורט לשימוע לפני פיטורים, לאחר שעל פי תלמידתו הביע דעות נגד המדינה והצבא. בין המפגינים מורים, תלמידים ותושבים מקומיים שהגיעו להביע הזדהות עם ורטה. המוחים עונדים תגיות עם הכיתוב "המורים לא ישתקו" ונושאים שלטים שעליהם נכתב "אדם לאדם זאב", וחלקם אף חותמים את פיהם עם סטיקר כפעולת מחאה. כוחות משטרה מצומצמים מלווים את ההפגנה.

ניצן בן זאב, יועצת חינוכית ממושב רמת צבי, הגיעה למקום כדי להתלונן על מה שנתפס בעיניה כאי-צדק בטיפול במקרה. "ורטה קיים דיון שבמהלכו אמר את מה שאמר, ובתוך שנייה מעיפים אותו על טיל", אמרה לוואלה! חדשות. "התלמידה שהתלוננה מאוד פגועה וצריך ליישר ביניהם את ההדורים, אך בין זה לבין להוציא מורה מהמערכת הדרך רחוקה. זה מסוכן מאוד. מורים צריכים להיכנס לכיתה בתחושת ביטחון".

מאות הפגינו בקריית טבעון נגד פיטורי המורה אדם ורטה על רקע פוליטי, ינואר 2014. ערן גילווארג
"בתוך שנייה העיפו אותו על טיל". הפגנות נגד פיטורי המורה, אמש/ערן גילווארג

אמיר מנדלמן, תלמיד כיתה ט' בבית הספר אורט, סיפר שהגיע כדי להביע תמיכה במורה שלו. "באתי לתמוך במורה שלי, אדם. אני חושב שנעשה לו עוול רציני ולכן אני פה", אמר. תלמיד נוסף של ורטה, יונתן גופר, הוסיף על דברים אלו ואמר: "לכל אחד יש זכות להביע את דעתו, לא משנה באיזה פורום".

סיגל וייס, מורה לאזרחות ממגדל העמק, הסבירה כי המקרה הנוכחי הוא שלב נוסף בשחיקת מעמדם של המורים בישראל. "לנו, המורים, חשובה מאוד האפשרות להתבטא. זה חלק מתהליך החינוך, וצריך לקיים דיון מורכב עם התלמידים", אמרה. לדבריה, "חשוב לנו שחינוך לא יהיה דבר פלקטי של העברת מידע בלבד ממשרד החינוך. מעמד המורה נשחק מאוד. בישראל כיום זה נורא קל לרדוף מורים. תלמידה עושה פיפס – וזהו".

לכותרות נוספות בוואלה! חדשות:
חופש הביטוי אינו נגמר היכן שמתחיל הצבא. דעה
מאות מכתבים של אדריכל השואה בכספת בתל אביב
"הפוליטיקאית האחרונה בדורה שאמרה את מה שחשבה"

(עדכון ראשון: 21:30)

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מאות הפגינו בקריית טבעון נגד פיטורי המורה אדם ורטה על רקע פוליטי, ינואר 2014. ערן גילווארג
"מורים צריכים להיכנס לכיתה בתחושת ביטחון". ההפגנה בקריית טבעון, אמש/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully