וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון ההרעלה בירושלים: המדביר שב לעבוד - ונעצר

6.2.2014 / 16:14

המדביר החשוד בגרימת מותן ברשלנות של האחיות יעל ואביגיל גרוס נעצר בחשד שחזר לעבוד בהדברה, אף שבית המשפט אסר עליו לעשות כן. להגנתו אמר שהוא רק הניח מלכודות

צילום: דוד קורן, עומר מירון, מור שאולי, עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

חוקרי מרחב מוריה בירושלים עצרו היום (חמישי) לחקירה את המדביר החשוד במעורבות בגרימת מוות ברשלנות באסון ההדברה בירושלים, שגבה את חייהן של שתי האחיות יעל ואביגיל גרוס. המדביר נעצר בחשד ששב לעסוק בעבודות הדברה למרות האיסור על כך, שנקבע בבית המשפט. בחקירתו, סיפר המדביר כי לא עסק בהדברה אלא בהנחת מלכודות בלבד. מחר הוא יובא ככל הנראה בפני שופט והמשטרה צפויה לבקש להחיל עליו מגבלות נוספות. פרקליטו משה שיפמן מסר בתגובה: "עוד לא פגשתי את מרשי מאז שהוא נעצר וכשאפגוש אותו אוכל למסור הודעה. כרגע אין לי שום מושג מדוע המשטרה ביקשה לעצור אותו".

המדביר מהאסון שחל בירושלים בבית משפט השלום. יואב דודקביץ'
המדביר בבית המשפט/יואב דודקביץ'

הילדים יצחק ומיכאל גרוס, בני חמש ושבע, שנפגעו באסון ההרעלה בבירה בחודש שעבר, שוחררו השבוע מהמחלקה לטיפול נמרץ בה שהו בשבועיים האחרונים ועברו למחלקת חזה ולב במרכז שניידר לרפואת ילדים. זאת לאחר שבימי האשפוז הראשונים היה חשש ממשי לחייהם.

"הם מתאוששים כל אחד בקצב שלו, לאט לאט", סיפרה הדודה של הילדים, "הם מתקשרים, אבל הם מאוד חלשים". לדבריה, האחים עדיין לא מסוגלים לנהל שיחות של ממש. "אחד, בקושי שומעים את הקול שלו. השני הקטן יותר, שומעים את הקול שלו אבל, הם שניהם מבוהלים, חלושים ומיוסרים, ולא מרבים בדיבור". היא סיפרה כי הם זוכרים את האירועים עד שאיבדו את הכרתם. "הם יודעים שהם הקיאו ושהם פונו לבית החולים, ואחר כך רק שהם התעוררו בבית החולים".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אסון ההרעלה בירושלים, שלב אחר שלב:. יואב דודוביץ', עיבוד תמונה
אסון ההרעלה בירושלים, שלב אחר שלב:/עיבוד תמונה, יואב דודוביץ'

המדביר, ששמו טרם הותר לפרסום, חשוד ברשלנות לאחר שהותיר באחד החדרים בבית המשפחה בשכונת גבעת מרדכי מכל עם רעלן מסוג פוספין. בחקירתו סיפר כי הדביר את הבית, והותיר את המכל בחדר אטום. החשדות נגדו כוללים שימוש בחומר אסור, וכן שנמנע מלאסור על בני המשפחה לשוב לבית לאחר פעולת ההדברה. בנו של המדביר אמר לערוץ 10: "הוא עובד 20 שנה במקצוע, זה לא חדש לו. הוא מאוד מנוסה וותיק בתחום. עושה מאות עד אלפי עבודות כאלו".

שמעון ומיכל גרוס הוריהם של הילדים ששוכבים בשניידר וסובלים מהרעלה. ינואר 2014. טל אנגלנדר
הורי הילדים שמעון ומיכל/טל אנגלנדר

"ראינו נס", אמר בשבוע שעבר אבי הילדים שמעון. "שואלים אותי אם זו הטבה, אני אומר – עצם זה שהלב חזר לפעום, זה היה מרגש. ראינו איך התפילות והחיזוק שקיבלנו מהעם פשוט משפיעים ומרגישים את זה בחדר. זה הלב של עם ישראל".

"אני לא מאחל לאף אחד לשבת שבעה על שני ילדים ולעמוד ולבקש רחמי שמיים על השניים האחרים", אמר במסיבת עיתונאים בבית החולים שניידר. "כשהגענו לפה אחרי הלוויה זו הייתה הפעם הראשונה שראינו את המצב של האחים. אנחנו בני אדם, לא עשוים אבן, ואני ממש נשברתי ברגע הראשון, אבל אשתי אמרה 'זה הכל מלמעלה, בוא ונהיה אופטימיים'". מאז, כאמור, חל שיפור ניכר במצב האחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully