וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה גרמן הודיעה על הקמת צוות שיבחן קריסת הדסה

14.2.2014 / 16:28

ועד העובדים החליט על המשכת העיצומים והחרפתם ככל הניתן מבלי לסכן חיים. יו"ר הוועד: "משכורות הסניטרים לא הן שיבריאו את הדסה". שרת הבריאות: "לזהות את הטעויות מהבסיס"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

(נאמני בית המשפט מודיעים על קיצוץ בשכר עובדי הדסה)

גרמן הכריזה על הקמת צוות לבחינת המשבר

לאחר כישלון השיחות אמש (חמישי) בין ההסתדרות, ועד העובדים בהדסה והנהלת הדסה החליטו עובדי בית החולים להמשיך בעיצומים, ואף להחריפם. מאז השבוע שעבר, בתי החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים בירושלים פועלים במתכונת חירום. לפיכך, מתבצעים רק טיפולים מצילי חיים וחלוקת תרופות.

בתוך כך, שרת הבריאות, יעל גרמן, מינתה היום צוות שיבחן את הרקע והסיבות למשבר, ויפעל לגיבוש מנגנונים למניעת משברים עתידיים. בראש הצוות יעמוד איש אגף התקציבים באוצר לשעבר אבי גבאי, וישתתפו בו נציגי משרדי הבריאות והאוצר. לדברי גרמן: "המשבר החמור אליו נקלעה הדסה מחייב בחינה יסודית. חיוני לזהות את הבעיות והקשיים שעומדים בבסיס התהליכים שהובילו למשבר. החשיבות רבה כדי לעצב בהמשך כיווני חשיבה למניעת הישנות משברים, בהדסה ובבתי חולים אחרים, ואף לבטאם בדרכי הסדרה ופיקוח".

המשבר בהדסה - כל הכותרות:
שביתת עובדי הדסה נמשכת: "נחריף הצעדים"
מור יוסף על ההאשמות נגדו: "הייתי מנהל מצטיין"
הקפאת הליכים בהדסה: העובדים יקבלו 90% משכרם
17 חדרי ניתוח ומנותח אחד: מסדרונות הדסה ריקים

עובדי בית החולים הדסה מוחים מול בית המשפט המחוזי בירושלים, ינואר 2014. טלי מאייר
"ההנהלה ביקשה מהעובדים לעבוד בהתנדבות". מחאת עובדי הדסה, השבוע/טלי מאייר

גרמן הדגישה את חשיבות הסדרת המבנה הניהולי ומנגנוני הבקרה הפנימיים של בתי החולים, חלוקת הסמכויות בבתי החולים, ומנגנוני הבקרה והפיקוח החיצוניים המופעלים על ידי הממשלה. צוות הבדיקה יתכנס בימים הקרובים וכחלק מעבודתו יציע מנגנונים למניעת הישנות משברים, תוך מיקוד בבתי החולים הציבוריים, דוגמת הדסה, שעיקר פעילותם ממומנת ממקורות ציבוריים, אך אינם נשלטים על ידי הממשלה.

גורמים שנכחו בפגישה אתמול סיפרו לוואלה! חדשות: "ההנהלה ביקשה מהעובדים לעבוד בהתנדבות. הם רוצים לגייס מאיתנו, מאנשים שמרוויחים משכורות מינימום או קרוב לכך, מאה מיליון שקלים. לאחר שקיבלנו רק מחצית מהמשכורת, הם מתכוונים לשלם עד 90% שכר בחודשים הבאים – תלוי בגובה ההכנסה – כך שיהיו עובדים שיקבלו אף פחות".

"מחצית השכר שחייבים לנו יינתן כמקדמה למשכורת הבאה", הוסיפו הגורמים, "זה לא מקובל עלינו משום שהם הופכים חוב שלהם לחוב של העובדים בלי משא ומתן. פשוט באים וקובעים עובדה". עוד טענו הגורמים כי חלק מהעובדים נמצאים בסכנת פיטורים, ולא מובטח להם שיקבלו את המקדמה לפני פיטוריהם.

העיצומים למעשה הגיעו לשיאם האפשרי – כל החרפה נוספת פירושה סיכון חיי אדם. על כן, בוועד העובדים של בית החולים הוחלט שלא לנקוט לפי שעה בצעדים נוספים, אך הודגש כי ביום ראשון יקפידו עוד יותר על שירות מינימלי. בשעות הבוקר צפויה להיערך אסיפת הסברה, ותישקל נטישת מחלקות. כל זאת מבלי לסכן חיים במקרים דחופים, כך שמחלקת טיפול נמרץ וחדרי הניתוח לא יכללו במהלך.

אמנון ברוכיאן, יו"ר ועד עובדי המנהל והמשק בהדסה, מסר: "העובדים התבקשו אמש לממן מכיסם את תכנית ההבראה של בית החולים בסכום העולה על מאה מיליון שקלים. עובדי בית החולים הקורסים בניסיון לפרנס את משפחותיהם אינם בנק ולא צריכים לשלם את מחיר הכישלון הניהולי בהדסה. עובדי המנהל והמשק אף נמצאים בסכנת פיטורים ועולים להיזרק מבית החולים לגורלם כבר בקרוב. משרד האוצר חייב להתערב במשבר בבהילות ולא לשלוח את הנאמנים בהליך ההקפאה לגזול את שכרם של העובדים, ורגע אחרי להשליך אותם למעגל האבטלה והעוני. המשכורות הנמוכות של מחלקות האוכל, המנקים והסניטרים לא הן שיבריאו את הדסה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully