וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקפאת הליכים בהדסה: העובדים יקבלו 90% משכרם

11.2.2014 / 9:11

בית המשפט קיבל את דרישת הנהלת בתי החולים להגנה מפני הנושים במשך 90 יום, ומינה נאמן שבכוחו לפטר ולקצץ בשכר העובדים מבלי לשאת ולתת עמם. בתי החולים שובתים עד 12:00

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

המשבר בבתי החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים נמשך היום (שלישי) זה היום השמיני. בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את בקשת הנהלת הדסה וקבע כי ההליכים נגד הדסה יוקפאו, ובתי החולים יהיו מוגנים מפני הנושים במשך 90 יום. כפועל יוצא, נאמן בית המשפט יכול לפטר את העובדים או לקצץ בשכרם, מבלי לשאת ולתת עמם. בשלב זה, הוחלט כי שכרם של העובדים יקוצץ והם יקבלו 90% בלבד ממשכורתם.

"החלופות להקפאה גרועות בהרבה מההקפאה, והבחירה היא בין חלופה גרועה לגרועה ממנה. במסגרת ההקפאה, ובעזרת מימון הביניים, תתאפשר חזרת כל העובדים לעבודה תוך תשלום רוב משכורותיהם", נכתב בהחלטת בית המשפט. "מה שהיה, לא יהיה עוד. לא ניתן להשלים עם מצב שבו הפעילות השוטפת ממומנת באמצעות תחבולות ואלתורים. אם ניתן למצוא פיתרון כולל לבעיה, היא תימצא רק תחת חסות ההגנה שפורס בית המשפט על תאגיד במצוקה", נכתב.

משבר בהדסה - כותרות אחרונות
רופאי הדסה מאיימים: ננטוש את בתי החולים
מנכ"ל משרד הבריאות: "צריך להלאים את הדסה"
בית החולים הדסה קורס: אנחנו הולכים לשלם על זה ביוקר

הפגנה של עובדי בית החולים הדסה בגן הוורדים, מול הכנסת. פברואר 2014. יואב דודקביץ'
אולטימטום להנהלת הדסה. עובדי בתי החולים מפגינים אתמול בגן הוורדים/יואב דודקביץ'

ד?ר ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית, אמר היום (שלישי) בדיון בוועדת הכספים בכנסת כי זהו דיון חשוב, והוא מבקש מחברי הוועדה ללוות את המשבר עד למציאת פתרון. "מערכת הבריאות מתוקצבת בחוסר וכולה בגירעון ענק. בתי החולים הממשלתיים מקבלים כסף ומחזיקים מעמד, ואילו הסיפור של הדסה הוא עצוב ומוקצן", הוסיף אידלמן בישיבה. עוד אמר אידלמן כי יש "עליהום לא מוצדק" על העובדים, ושצריך "לגמור עם הביזיון". "הרופאים מוכנים לתרום, אבל לא כל הנטל צריך להיות על כתפינו", סיכם יו"ר ההסתדרות הרפואית.

ב-10:00 החלה שביתת הזדהות כללית בת שעתיים של עובדי בתי החולים בכל רחבי הארץ, שבמהלכה יקיימו אסיפת הסברה. בתי החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים ימשיכו לפעול גם היום במתכונת שבת, ומלבד לידות וטיפולים דחופים ומצילי חיים לא יינתן כל שירות.

הבוקר, זמן קצר לפני שפג האולטימטום שהציגה אמש ההסתדרות הרפואית להנהלת בתי החולים הדסה - לפיו אם לא יוצגו פוליסות הביטוח שמכסות את הרופאים במקרה של רשלנות רפואית עד 10:00, הם ינטשו את שטח בתי החולים - הודיעה ההסתדרות הרפואית כי קיבלה לידיה את העתקי הפוליסות. נמסר כי ההסתדרות בוחנת כעת את הפוליסות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הפגנה של עובדי בית החולים הדסה בגן הוורדים, מול הכנסת. פברואר 2014. יואב דודקביץ'
ב-10:00 תחל שביתת הזדהות בת שעתיים בכל רחבי הארץ/יואב דודקביץ'

הליך ההקפאה שבו נתון בית החולים בשל הגירעון הכבד – 1.3 מיליארד שקלים – מבטל למעשה את החוזים שעליהם חתומים הרופאים, ובכך הם הופכים חשופים לתביעות. מצבן העכשווי של הפוליסות אינו ברור, ולכן דורשים הרופאים לקבל העתק שלהן ולדעת אילו ביטוחים עודם בתוקף. בהסתדרות הרפואית אמרו אמש בשיחה עם וואלה! חדשות כי הן הרופאים והן החולים עלולים לסבול מהמצב: מחד גיסא – הרופאים פגיעים לתביעות, ומאידך גיסא – המטופלים כלל אינם יכולים להגיש נגדם תביעות.

(עדכון ראשון: 8:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully