וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאי הדסה מאיימים: ננטוש את בתי החולים

זיו אבירם

11.2.2014 / 0:02

ההסתדרות הרפואית הודיעה שאם לא יוצגו עד הבוקר פוליסות הביטוח שלהם, הרופאים יעזבו את בתי החולים. הדיון בבית המשפט נגמר ללא החלטה. היום: שוב שביתה בת שעתיים בכל הארץ

צילום: עומר מירון, ערוץ הכנסת; עריכה: מתן חדד; קריינות: אביב אברמוביץ'

השביתה בהדסה נמשכת ואף עולה מדרגה: יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, שיגר אמש (שני) מכתב להנהלת בתי החולים הירושלמיים ולמנכ"ל משרד הבריאות, ובו איים כי אם עד מחר ב-10:00 בבוקר לא יוצגו העתקים עדכניים של פוליסות הביטוח שנועדו לבטח את הרופאים במקרה של תביעות על רשלנות רפואית, יעזבו הרופאים את שטח בתי החולים.

"אם עד מחר בעשר בבוקר לא נקבל העתק עדכני של הפוליסה, נסיק מכך כי הרופאים המועסקים בהדסה אינם מכוסים בביטוח אחריות מקצועית 'החל מהשקל הראשון' בגין כל עבודתם, ולא נוכל להמשיך לתת להם לסכן עצמם ולהיות חשופים לתביעות עתידיות", נכתב במסמך. "ניאלץ להורות לרופאים לעזוב את שטח בית החולים, על מנת לא להיות חשופים לתביעות נוספות".

עוד על המשבר המתמשך בבתי החולים הדסה:
מנכ"ל משרד הבריאות: "צריך להלאים את הדסה"
בית החולים הדסה קורס: אנחנו הולכים לשלם על זה ביוקר
לאות הזדהות עם רופאי הדסה: בתי החולים שבתו במשך שעתיים
העיצומים בהדסה מחריפים: "שיירת העזיבה החלה"

עובדי בית החולים הדסה מוחים מול בית המשפט המחוזי בירושלים, ינואר 2014. טלי מאייר
עובדי הדסה מפגינים מול הדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים, אחר הצהריים/טלי מאייר

הליך ההקפאה שבו נתון בית החולים בשל הגירעון הכבד – 1.3 מיליארד שקלים – מבטל למעשה את החוזים שעליהם חתומים הרופאים, ובכך הם הופכים חשופים לתביעות. מצבן העכשווי של הפוליסות אינו ברור, ולכן דורשים הרופאים לקבל העתק שלהן ולדעת אילו ביטוחים עודם בתוקף. בהסתדרות הרפואית אמרו אמש בשיחה עם וואלה! חדשות כי הן הרופאים והן החולים עלולים לסבול מהמצב: מחד גיסא – הרופאים פגיעים לתביעות, ומאידך גיסא – המטופלים כלל אינם יכולים להגיש נגדם תביעות.

היום יצטרפו למחאתם של אנשי הדסה עובדים מבתי החולים בכל רחבי הארץ, ואלה יקיימו בין 12:00-10:00 אסיפת הסברה שבמהלכה תושבת הפעילות, כפי שהיה ביום ראשון האחרון. בתי החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים ימשיכו לפעול גם מחר במתכונת שבת, ומלבד לידות וטיפולים דחופים ומצילי חיים לא יינתן כל שירות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הפגנה של עובדי בית החולים הדסה בגן הורדים, מול הכנסת. פברואר 2014. יואב דודקביץ'
"עובדים שמשתכרים 5,000 שקלים בחודש לא יכולים לגמור אותו בחצי משכורת". ההפגנה מול הכנסת, היום/יואב דודקביץ'

אמש הסתיים בבית המשפט המחוזי בבירה דיון בבקשתה של הנהלת הדסה להקפאת הליכים למשך שלושה חודשים. השופט דוד מינץ שמע את טיעוני הצדדים והודיע כי ימסור את החלטתו בעניין עד היום. אם תתקבל הבקשה, המשמעות היא שהנאמן שימנה בית המשפט יוכל לפטר את עובדים או לקצץ בשכרם, מבלי לשאת ולתת עמם.

נתניהו: "היה שם כשל ניהולי גדול מאוד"

קודם לכן, הפגינו מאות עובדים משני בתי החולים בגן הוורדים שמול הכנסת על כך שטרם קיבלו את משכורת חודש ינואר במלואה. הם קראו לראש הממשלה בנימין נתניהו להתפטר. "העובדים החלשים לא ישלמו את המחיר", אמר יו"ר ועד העובדים בהדסה, אמנון ברוכיאן. "אותם עובדים שמנקים צואה ומשתכרים 5,000 שקלים בחודש לא יכולים לגמור אותו בחצי משכורת".

הפגנה של עובדי בית החולים הדסה בגן הוורדים, מול הכנסת. פברואר 2014. יואב דודקביץ'
המפגינים קראו להתפטרותו של ראש הממשלה/יואב דודקביץ'

ראש הממשלה עצמו התייחס אתמול לראשונה למשבר בהדסה, ואמר כי הוא תוצאה של התנהלות כלכלית שגויה של ההנהלה. "אין ירושלמי שלא מכיר ומוקיר את הדסה, זה בית חולים ברמה עולמית", אמר נתניהו. "היה שם כשל ניהולי גדול מאוד. צריך להביא לפתרון שמאזן בין הצורך לשמור על בית החולים הדסה לבין הצורך לא להביא למשבר שיחזור לפתחנו בעוד כמה שנים, כי מי שנדרש כרגע לשאת בעלויות החילוץ זה אזרחי ישראל".

(עדכון ראשון: 21:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully