וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצומים בהדסה: הרופאים פועלים במתכונת שבת

4.2.2014 / 11:58

באסיפת רופאים החליטו כי בעקבות פיצוץ המו"מ עם משרד האוצר והנהלת בית החולים, יקיימו המרכזים בעין כרם והר הצופים הליכי חירום בלבד. אילו מחלקות ימשיכו לפעול?

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

המרכז הרפואי הדסה בירושלים יעבוד במתכונת שבת עד להודעה חדשה, זאת במחאה על המצב הכלכלי הקשה שבו מצוי המרכז. בעקבות אסיפה שקיימו היום (שלישי) מאות רופאים במרכזים הדסה עין כרם והר הצופים, הוחלט בין היתר כי כל פעילות שאינה דחופה, ובכלל זה מרפאות, אשפוזי יום שאינם אונקולוגיים, פרוצדורות וניתוחים לא דחופים – לא יתקיימו. כמו כן, לא יתקבלו חולים חדשים במרכזים פרט למקרי חירום.

הצעד בא בעקבות פיצוץ המשא ומתן בין ועד הרופאים למשרד האוצר והנהלת בית החולים, המתנהל עמם בנוגע לתכנית ההבראה לבית החולים והכוונה למנות נאמן ולהקפיא הליכים. על פי הרופאים, מדובר בצעד מכוון מצד המשרד וההנהלה במטרה לאפשר להם לקבל החלטות חד-צדדיות. כמו כן, מוחים הרופאים על כך שעובדי בית החולים קיבלו החודש רק מחצית משכרם.

במסגרת מתכונת הפעילות המצומצמת ימשיכו לפעול חדרי המיון כסדרם, על בסיס תורנים וכוננים, והם יטפלו במקרים דחופים בלבד. כמו כן, ימשיכו להתקיים במרכזים לידות, אשפוזי יום המטולוגים ואונקולוגים, דיאליזה ופרוצדורות הכרחיות לחולים אונקולוגיים.

עוד על המשבר בהדסה:
קפלן הודיע לעובדי הדסה: קיצוץ של 50% במשכורת
מנכ"ל הדסה: אני מרוויח 100 אלף שקל בחודש

ד"ר ליאוניד אידלמן, יושב ראש ההסתדרות הרפואית בכנס חירום של ביה"ח הדסה. ינואר 2014. יואב דודקביץ'
"הדסה לא יכולה להמשיך ולדמם". ד"ר אידלמן/יואב דודקביץ'

במהלך האסיפה, הקריאה ד"ר שגית ארבל-אלון, ממחלקת נשים ויולדות בהדסה עין כרם, מכתב שכתבה לשר האוצר יאיר לפיד, ובו קראה לו להתערב ולמנוע את סגירת בית החולים. נציג הרופאים המתמחים, ד"ר מאיר מזרחי, אמר באסיפה כי הרופאים נתקלים שוב ושוב בדלת סגורה. "אנו עומדים בצומת דרכים שבו אנו צריכים להחליט מה אנו מסוגלים לעשות כדי שהמדינה תצטרף אלינו ותעזור לנו להציל את הדסה", אמר ד"ר מזרחי. "הקמנו אתר אינטרנט ודף פייסבוק להצלת הדסה".

יו"ר הסתדרות הרופאים בישראל, ד"ר ליאוניד אידלמן, אמר כי הכרחי להשבית את העבודה בהדסה. "אין דרך אחרת להעביר את המסר שהדסה לא יכולה להמשיך ולדמם כפי שקורה עכשיו", ציין אידלמן. "על ראש הממשלה להתעורר ולהבין שזה הזמן להביא 'סופרטנקר' ולהביא פתרון. אני מבקש מהרופאים בהדסה להיות חזקים. אנו נמשיך להילחם למען הדסה. תהיו אתנו ואנחנו ננצח".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

הדסה: "נמשיך לעשות כל מאמץ להגיע להבנות"

יו"ר מועצת עובדי הדסה, אמנון ברוכיאן, הביע באסיפה צער על כך שמנכ"ל בית החולים "מביא בכוחות עצמו לקריסת הדסה". לדבריו, במקום תכנית הבראה קיבלו העובדים הלנת שכר, ובמקום שיתוף פעולה הם קיבלו צעדים חד-צדדיים. "במשך שנה שלמה, קפלן לא הצליח, וספק אם ניסה, להביא תכנית הבראה רצינית לבית החולים", אמר ברוכיאן. "לא אחת ביקשנו לסייע בהצלת בית החולים, אך בכל פעם נתקלנו בכתף קרה מההנהלה. אנו מגבים את הרופאים בהחלטתם לעבוד במתכונת שבת ונעשה כל שביכולתנו כדי להבטיח את עתידו של בית החולים הדסה, המשרת מאות אלפי חולים בשנה".

דוברת המרכז הרפואי הדסה מסר בתגובה: "למעלה משבעה חודשים עושה ההנהלה לילות כימים ליישום תכנית ההבראה להצלת המרכז הרפואי מול הגורמים השונים ועדי הרופאים, האחיות, עובדי המשק והמנהל וממשלת ישראל. אף שוועד הרופאים והאחיות עשו כברת דרך ארוכה במהלך המשא ומתן, עדיין אין זה מספיק כדי ליישם תכנית הבראה אשר תשמור על המרכז הרפואי כמוביל ברמה הרפואית, בשירות למטופליו ובמחקר". עוד נמסר כי למרות העיצומים, תמשיך ההנהלה לעשות כל מאמץ להגיע להבנות עם נציגי הממשלה וועדי הרופאים, האחיות ועובדי המשק והמנהל, ליישום תכנית הבראה שתחזיר את המרכז הרפואי הדסה למסלולו.

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully