וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד הבריאות: "צריך להלאים את הדסה"

פרופסור רוני גמזו תקף בחריפות את הנהלת הדסה: "רק שם לא היה פיקוח על השכר, היה להם נוח להקים ממלכה ולקבל החלטות בעצמם". מאות הפגינו: "מנקים צואה ומרוויחים 5,000 שקל"

צילום: עומר מירון, ערוץ הכנסת; עריכה: מתן חדד; קריינות: אביב אברמוביץ'

מאות עובדי בתי החולים הדסה עין כרם והר הצופים בירושלים מפגינים בשעה זו (שני) בגן הוורדים בירושלים, ביומם השביעי של העיצומים בשני בתי החולים הגדולים בבירה שעובדים במתכונת שבת. כ-500 עובדי משק ומנהלה קראו "ביבי, תתפטר", ויו"ר ועד העובדים בהדסה, אמנון ברוכיאן, הבהיר: "העובדים החלשים לא ישלמו את המחיר. אותם עובדים שמנקים צואה ומשתכרים 5,000 שקלים בחודש לא יכולים לגמור אותו בחצי משכורת".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור רוני גמזו, אמר בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת כי צריך להלאים את הדסה, וכי הוא היה רוצה שבתי החולים השובתים יהיו ממשלתיים, שכן לטענתו "בתי החולים הממשלתיים מתפקדים טוב יותר מהציבוריים. הפיתרון הוא מעורבות גדולה יותר של המדינה". במהלך הדיון תקף גמזו את הנהלת בתי החולים: "איפה הדסה הייתה לפני שנתיים, כשביקשתי פירוט והם הצהירו שהם גוף פרטי? כשנוח להם הם לא רוצים את הרגולטור". לדברי גמזו, שייצג את משרד הבריאות בדיון בהיעדרה של השרה יעל גרמן, אמר כי "הדסה הייתה היחידה שלא עברה פיקוח על השכר, היה להם נוח להקים ממלכה שמקבלת החלטות בעצמה. הדפתם את הניסיון שלנו להבין מה קורה, ניזונתי מהתקשורת כי לא קיבלנו דוחות כספיים".

ד"ר ליאוניד אידלמן יושב ראש ההסתדרות הרפואית בהפגנת עובדי הדסה מחוץ לישיבת הממשלה. פברואר 2014. יואב דודקביץ'
הפגנת הרופאים מחוץ לישיבת הממשלה. חוששים מהקפאת הליכים/יואב דודקביץ'

במסגרת תכנית ההבראה בהדסה, בשל גירעון בסך 1.3 מיליארד שקלים, צפוי בצהריים בית המשפט המחוזי בעיר להחליט אם להקפיא את ההליכים נגד שני בתי החולים הגדולים בבירה למשך שלושה חודשים, כפי שדורשת הנהלה. במקרה כזה, יוכל הנאמן שימנה בית המשפט לפטר את העובדים או לקצץ בשכרם - זאת מבלי לשאת ולתת עמם.

הרופאים אמרו אתמול כי ההפגנה איננה על תכנית ההבראה, ההפרטה והליך ההקפאה המתוכננים לבית החולים בשל גירעון הענק, אולם הדגישו כי לא יתנהל משא ומתן על כך כל עוד העובדים לא יקבלו את שכרם במלואו. בסך הכול פוטרו עד כה 250 עובדים מבית החולים, ולפי תכנית ההבראה יפוטרו 300 נוספים, עובדי מנהל ומשק ומיעוטם רופאים ואחיות. במסגרת הקפאת ההליכים יקבלו העובדים כ-90% ממשכורתם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ד"ר שגית ארבל-אלון, ממחלקת נשים ויולדות עין כרם בהפגנה מחוץ לישיבת הממשלה. פברואר 2014. יואב דודקביץ'
"מנסים להפיל על הרופאים את החובות של הדסה". ההפגנה אתמול/יואב דודקביץ'

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, השתתף אתמול בהפגנה מול משרד ראש הממשלה. "המשבר נוצר לא משום שהרופאים חייבים כסף להדסה, אלא בגלל שהדסה חייבת כסף לרופאים", אמר. לדבריו, "מנסים להפיל על הרופאים את כל החובות של הדסה, אך הרופאים לא גרמו למשבר. הדסה היום עומדת על סף קריסה למרות שרוקנו קרנות של רופאים וגנבו מרופאים כסף. למרות שרופאים עובדים יותר ויותר קשה. צריך להבין שהמשבר בהדסה התרחש על רקע תקצוב לקוי בכל בתי החולים. מדינת ישראל החליטה שעל ידי תקצוב שדומה לעולם השלישי ניתן להמשיך ולהעניק טיפול רפואי מתקדם. אם צריך בשביל זה לצאת לרחובות - יצאנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully