וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת עובדי הדסה נמשכת: "נחריף הצעדים"

14.2.2014 / 0:44

בפגישה שקיימו ההסתדרות וראשי המוסד הרפואי הנתון במצוקה כלכלית, דנו הצדדים בתנאים לקיום מו"מ ביניהם - ללא תוצאות. "אם השכר לא ישולם במלואו, מיום א' יוחרפו הצעדים"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

צפו: נאמני בית המשפט מודיעים על קיצוץ בשכר עובדי הדסה

הסתיימה ללא תוצאות הפגישה שהתקיימה אמש (חמישי) בין נציגי הסתדרות העובדים, ראשי הוועדים בבתי החולים הדסה, ההנהלה ונאמני בית המשפט. בשל כך גם מחר בתי החולים של הדסה יעבדו במתכונות חירום בלבד. הצדדים דנו בתנאים המקדימים למשא ומתן ביניהם, על רקע המשבר הכלכלי העמוק שבו נתון המרכז והחלטת בית המשפט לאשר צו הקפאת הליכים בבתי החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים. הצדדים נפגשו בבית ההסתדרות בתל אביב.

משבר בהדסה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
מור יוסף על ההאשמות נגדו: "הייתי מנהל מצטיין"
הקפאת הליכים בהדסה: העובדים יקבלו 90% משכרם
17 חדרי ניתוח ומנותח אחד: מסדרונות הדסה ריקים

בתום הפגישה פרסמה ההסתדרות הודעה לפיה "ההסתדרות והעובדים קוראים לתשלום מיידי של משכורות העובדים כדי להימנע מהחרפה נוספת ביום ראשון. אם השכר לא ישולם במלואו, מיום ראשון יוחרפו הצעדים".

הפגנה של עובדי בית החולים הדסה בגן הוורדים, מול הכנסת. פברואר 2014. יואב דודקביץ'
מחאת עובדי הדסה מול הכנסת, השבוע/יואב דודקביץ'

זה היום העשירי ברציפות שהעובדים בבתי החולים פעלו במתכונת חירום וביצעו הליכים כירורגיים במקרים דחופים בלבד. במחלקות טיפול נמרץ, פגים, חדרי לידה, דיאליזה ויחידות הפריון, פעלו צוותים במתכונת מצומצמת. ארגון הסתדרות העובדים הודיע כי העיצומים באו בתגובה להלנת שכרם של כ-6,000 עובדי הדסה, אשר עד כה קיבלו מחצית משכר חודש ינואר.

שלשום התייחס מנכ"ל בתי החולים הדסה לשעבר, פרופ' שלמה מור יוסף, למשבר החריף במוסדות הרפואיים הירושלמיים, והגיב בדיון בוועדת הכלכלה בכנסת, לטענות נגדו על יצירת גירעון ענק בבית החולים בתקופת כהונתו כמנכ"ל. "הובלתי את הדסה לפסגות בזמן תפקידי והייתי מנהל מצטיין", אמר מור יוסף. "הייתי שותף לגיוס תרומות בהיקפים של יותר ממיליארד וחצי שקלים. הפרסומים נגדי מגמתיים", הוסיף. לדבריו, משרד האוצר ונשות הדסה "לא עשו דבר למנוע את ההידרדרות עליה ידעו במשך שנים".

מור יוסף מגיב להאשמות: "הייתי מנהל מצטיין בהדסה". מור שאולי
"הייתי שותף לגיוס תרומות של יותר ממיליארד וחצי שקל". מור יוסף/מור שאולי

ביום שלישי קיבל בית המשפט המחוזי בירושלים את בקשת ההנהלה של בתי החולים והורה על מתן צו להקפאת ההליכים נגד המרכז הרפואי. הצו קובע כי בתי החולים יהיו מוגנים מפני נושים במשך 90 יום, שבמהלכם יפעלו הנאמנים לגיבוש תכנית הבראה למוסדות. בעקבות ההחלטה להוצאת הצו, נאמני בית המשפט יכולים לפטר את העובדים או לקצץ בשכרם, מבלי לשאת ולתת עמם. בשלב זה, הוחלט כי שכרם של העובדים יקוצץ והם יקבלו 90% בלבד ממשכורתם. "החלופות להקפאה גרועות בהרבה מההקפאה, והבחירה היא בין חלופה גרועה לגרועה ממנה. במסגרת ההקפאה, ובעזרת מימון הביניים, תתאפשר חזרת כל העובדים לעבודה תוך תשלום רוב משכורותיהם", נכתב בהחלטת בית המשפט.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yair@gmail.com

(עדכון ראשון: 23:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully