וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלגיה הכריעה: המתות חסד לילדים - בכל גיל

בתום דיון ציבורי סוער אישר הפרלמנט בבריסל ברוב גדול חוק המאפשר לילדים החולים במחלות סופניות לעבור את הליך הקטלני. המתנגדים: "יפתח את הדלת לסוג חדש של ברבריות"

אילוסטרציה. ShutterStock
הילד חיב להוכיח הוא מבין את ההשלכות של הבחירה שביצע/ShutterStock

בלגיה הפכה אמש (חמישי) למדינה הראשונה בעולם המתירה המתת חסר לילדים החולים במחלות סופניות בכל גיל. זאת, לאחר שהפרלמנט בבריסל אישר את הצעת החוק ברוב גדול של 86 קולות שהצביעו בעד מול 44 מתנגדים. מרבית מפלגות האופוזיציה תמכו במהלך, כמו גם הסוציאליסטים והליברלים החברים בקואליציה. על פי ההצעה שאושרה, המתת חסד תהיה מותרת לילדים חולים במחלה סופנית, אשר חוו "סבל מתמיד ובלתי נסבל". כמו כן, קריטריון חשוב לאישור ההמתה הוא זה אשר מחייב הוכחה מצד הילד כי הוא מבין את ההשלכות של הבחירה שביצע.

עוד סיפורים מהעולם:
תיעוד: זרנוק מים מעיף באוויר עיתונאית בהפגנה
ארה"ב שוב משותקת: "סופה בממדים היסטוריים"
איטליה: הקואליציה התמוטטה, ראש הממשלה יתפטר

אולם, חרף העובדה כי הצעת החוק המהפכנית אושרה בפרלמנט, ואף נתמכה על ידי רוב מוחלט של הבלגים, התעורר סביבה ויכוח ציבורי ער. המתנגדים, ביניהם מנהיגים דתיים, פוליטיקאים שמרנים וכמה רופאי ילדים, טענו כי הרפואה המודרנית מסוגלת לשכך את כאבם של החולים, וכן כי המתת חסד לילדים עלולה לדרדר את בלגיה מבחינה מוסרית ו"לפתוח את הדלת לסוג חדש של ברבריות". השבוע חתמו 160 רופאי ילדים על מכתב פתוח בו טענו כי לא קיים צורך מיידי באישור החוק. בנוסף, מחוץ לאולם הפרלמנט נערכה הפגנה, בה נישאו שלטים עליהם נכתב: "טפלו, אל תהרגו".

לאור טענות המתנגדים, הסבירה חברת פרלמנט מהמפלגה הליברל-דמוקרטית הפלמית כי "לא מדובר בזריקות קטלניות לילדים". לטענתה, "מדובר בילדים עם מחלות סופניות, שמותם קרב וסובלים סבל רב". היא הוסיפה כי "קיימים איזונים ובלמים ברורים בחוק, אשר ימנעו ניצול לרעה שלו".

ביחס לארצות הברית, שם המתת חסד אסורה, אירופה נחשבת למתירנית יותר בתחום. באישור הצעת החוק השבוע, הצטרפה בלגיה לכמה מדינות אירופיות שכבר אישרו את ההליך. הולנד השכנה ,למשל, הייתה הראשונה ב-2002 לאשר המתת חסד לילדים חולים מגיל 12 ואילך. כמו כן, לוקסמבורג מתירה המתת חסד למבוגרים, ושוויץ מסייעת לחולים המבקשים למות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully