וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: הקואליציה התמוטטה, ראש הממשלה יתפטר

שמונה חודשים בלבד אחרי שנכנס לתפקיד, יודיע מחר אנריקה לטה על התפטרות מראשות ממשלת איטליה. מחליפו יהיה ראש המפלגה הדמוקרטית שאמר: "פותחים שלב חדשה במדינה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בתום תקופה של אי-ודאות בהנהגה האיטלקית לאחר הדחתו של ראש הממשלה לשעבר סילביו ברלוסקוני, המדינה עומדת כעת בפתחו של פרק חדש. ראש ממשלת איטליה אנריקו לטה יגיש היום (שישי) את התפטרותו, אחרי שהמפלגה הדמוקרטית דרשה ממנו לפנות את מקומו כדי לכונן ממשלה חדשה במדינה. לפי ההודעה הרשמית שיצאה בעניין, לטה יגיש את מכתב ההתפטרות לנשיא המדינה ג'ורג'יו נאפוליטנו, שצפוי להטיל את מלאכת הרכבת הקואליציה החדשה על ראש המפלגה הדמוקרטית, מתיאו רנצי.

לטה מונה על ידי הנשיא לתפקיד ראש הממשלה באפריל 2013, חודשיים אחרי שראש המפלגה הדמוקרטית התפטר כשכשל בניסיון להרכיב ממשלה במדינה. הוא הקים קואליציה יחד עם מפלגת הימין של סילביו ברלוסקוני, ומפלגת המרכז של ראש הממשלה הקודם מריו מונטי. אלא שהשותפות לא החזיקה מעמד, ומסביב נשמעו קריאות לשינוי, מחשש שהמדינה תיכנס לסחרור נוסף. רנצי, שיהיה כאמור ה"יורש", נבחר רק לפני חודשיים וחצי לראשות המפלגה הדמוקרטית.

עוד חדשות מהעולם
המורדים משנים עמדה: כבר לא דורשים להדיח את אסד
הפגנת ענק ונצואלה נגד הנשיא, 2 נורו למוות
חבר חדש במזרח: פוטין איחל לסיסי להיבחר לנשיא

ראש ממשלת איטליה אנריקו לטה. רויטרס
מסיים את תפקידו. לטה/רויטרס

היחסים בין השניים עלו לאחרונה על שרטון, כאשר רנצי האשים את לטה בחוסר יכולתו לשפר את המצב הכלכלי במדינה - שיעורי האבטלה נמצאים בשיא של 40 שנה והכלכלה התכווצה ב-9% בשבע השנים האחרונות. הסערה הפוליטית לא השפיעה עד כה על השווקים במדינה, וזאת בשונה מהטלטלה שאחזה את הכלכלה השלישית בגודלה בגוש האירו לפני שהוקמה הקואליציה הנוכחית.

"בחודשיים האחרונים היה ברור לכולם - החל מהפוליטיקאים שנמצאים בקואליציה, דרך אנשי האיגודים ועד לאזרחים, שהממשלה מתפקדת תחת קושי רב", אמר אתמול רנצי, ראש הממשלה המיועד. "מול הקושי הזה היה עלינו לקחת אחריות גדולה יותר, ולאזור אומץ".

הוא הודה ללטה על עבודתו ה"מוערכת" בתפקיד ראש הממשלה, שהייתה לדבריו פועל יוצא של המצב הפוליטי-חברתי העדין. "אנו מוקירים את תרומתו (של לטה) לאיטליה, אך אנו רואים את הצורך בפתיחת שלב חדש והקמת ממשלה חדשה - כזו שמסוגלת לפעול בטבעיות, ויכולה לכונן תכנית ממשלתית רחבה".

(עדכון ראשון: 20:05)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מנהיג המפלגה הדמוקרטית מתאו רנצי. רומא, ינואר 2014. רויטרס
צפוי להרכיב את הקואליציה החדשה. מנהיג המפלגה הדמוקרטית, מתאו רנצי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully