וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר חדש במזרח: פוטין איחל לסיסי להיבחר לנשיא

13.2.2014 / 17:21

אחרי שארה"ב הקפיאה את הסיוע הביטחוני לקהיר, מצרים מאותת לוושינגטון שהיא לא תמתין לה לנצח. סיסי התקבל בחום במוסקבה, ודן עם מקביליו הרוסיים בחתימה על עסקאות נשק

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, מטיל את מלוא כובד משקלו לטובת שר ההגנה המצרי, עבד אל-פתאח א-סיסי. בפגישתם היום (חמישי) במוסקבה, הביע פוטין תקווה כי הקשרים בין רוסיה למצרים יתחזקו אחרי שסיסי ייבחר לנשיא.

סיסי, בן 59, טרם הכריז רשמית על מועמדותו, אך הוא נתון בלחץ כבד לפתוח רשמית בקמפיין הבחירות שלו. הבחירות יתקיימו בחודש אפריל. רק מועמד אחד, איש המחנה הנאצריסטי חמדין סבאחי, הודיע עד כה שיתמודד נגדו, אך סיכוייו להיבחר מועטים מאוד.

שר ההגנה של מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בביקור ברוסיה. מוסקבה, 13 בפברואר 2014. עבד אל-פתאח א-סיסי, AP
פוטין וסיסי, בצהריים במוסקבה/AP, עבד אל-פתאח א-סיסי

הנשיא הרוסי, השוהה באולימפיאדת החורף בסוצ'י, הגיע במיוחד לפגישה, שנערכה בארמון בפאתי מוסקבה. "אני יודע שהחלטת לרוץ לנשיאות. ההחלטה שקיבלת ראויה עבור העם המצרי", אמר פוטין לסיסי, "אני מאחל לך הצלחה, בשם העם הרוסי כולו".

רוסיה שואפת לנצל את המתיחות בין קהיר לוושינגטון, שהקפיאה בסוף 2013 חלק ניכר מהסיוע הצבאי של מצרים, אחרי שסיסי הדיח את הנשיא מוחמד מורסי, ודיכא באכזריות את מפגיני "האחים המוסלמים".

סיסי בא למוסקבה לביקור נדיר, הראשון שלו בחו"ל מאז ההפיכה במצרים בחודש יולי 2013. לסיסי נלווה שר החוץ המצרי נביל פהמי, והשניים נפגשו הבוקר עם מקביליהם הרוסיים, שר החוץ סרגיי לברוב ושר ההגנה סרגיי שויגו.

שרי ההגנה של שתי המדינות לא הזכירו בדבריהם חתימה על הסכמי נשק. עם זאת, דווח כי בפגישה נידונו הסכמים ביטחוניים בין שתי המדינות, המוערכים בשווי של שני מיליארד דולרים. מוסקבה טוענת כי היא איבדה חוזים גדולים בשל התמוטטות בעלות בריתה במזרח התיכון בתקופת "האביב הערבי".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully