וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנת ענק ונצואלה נגד הנשיא, 2 נורו למוות

חברי קבוצה התומכת בשלטון פרצו להפגנה של האופוזיציה על גבי אופנועים, ופתחו באש לעבר הנוכחים. עוד 23 מפגינים נפצעו. לאחרונה גוברת הדרישה להדיח את הנשיא מדורו

שני הרוגים בהפגנה של האופוזיציה בוונצואלה, פברואר 2014. רויטרס
האבטלה במדינה חצתה את רף 50 האחוזים. מפגין מול אנשי ביטחון בקראקס, אתמול/רויטרס

לפחות שני בני אדם נורו אתמול (רביעי) למוות במרכז קראקס, בירת ונצואלה, במהלך הפגנת ענק נגד הממשלה והעומד בראשה, הנשיא ניקולס מדורו. האש החלה לאחר שחברי קבוצה התומכת בממשלה הגיעה למקום רכובים על גבי אופנועים, וירו לעבר מאות המפגינים שהתעמתו באותה שעה עם כוחות הביטחון. 23 בני אדם נוספים נפצעו מהירי, ו-25 נעצרו.

התקרית האלימה אתמול פרצה בתום כמה שבועות בהם ערכו ארגוני האופוזיציה במדינה הפגנות שקטות במחאה נגד תפקודה הלקוי של הממשלה בראשות הנשיא בן ה-51 בתחומים שונים, ביניהם הטיפול באינפלציה, שעברה כבר את רף 50 האחוזים, וההתמודדות עם הפשיעה הגואה במדינה, בה שיעור מקרי הרצח כפול מזה שיש בעיראק. המאפיין המשותף לכל ההפגנות הוא הדרישה להדיח את מדורו מכסאו.

עוד סיפורים מהעולם:
וושינגטון ביטלה עונש המוות: מאסר עולם לנידונים
מחבל עיראקי התפוצץ בטעות - ונהרג עם 21 "תלמידים"
מורסי שבור ומיואש: "ההפגנות למעני חסרות תועלת"

שני הרוגים בהפגנה של האופוזיציה בוונצואלה, פברואר 2014. רויטרס
קראקס, אתמול/רויטרס

"לכל הבעיות במדינה – חוסר הביטחון האישי, האינפלציה, המחסור בתעסוקה – יש אחראי אחד: הממשלה", אמר בלהט ליאופולדו לופז, אחד ממנהיגי האופזויציה, לעשרת אלפי האנשים שהתאספו באחת הכיכרות המרכזיות של קראקס. "חובה פטריוטית מוסרית", הוא כינה את ההפגנות, והבהיר לשומעים כי "אם לא נעשה זאת עכשיו, אז מתי?".

הנשיא מדורו עצמו התייחס בביטול למחאה ההולכת וגוברת במדינה נגדו ונגד ממשלתו, ודחה את טענות המפגינים. "פלג נאצי-פאשיסטי צץ והופיע ומבקש לקחת את ונצואלה אל עבר נתיב האלימות", האשים מדורו, שאף הבטיח: "אנחנו נדאג שיהיה שלום ושגשוג".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שני הרוגים בהפגנה של האופוזיציה בוונצואלה, פברואר 2014. רויטרס
שני הרוגים בהפגנה של האופוזיציה בוונצואלה, פברואר 2014/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully