וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וושינגטון ביטלה עונש המוות: מאסר עולם לנידונים

12.2.2014 / 17:02

מושל המדינה הצטרף למגמה הגוברת בארה"ב והודיע על הפסקת השימוש בעונש השנוי במחלוקת: "בעבר תמכתי בהוצאה להורג, אך אחרי שיחה עם קרובי האסירים שיניתי את עמדתי"

מתקן הוצאה להורג. העיר וואלה וואלה, וושינגטון. AP
אלונקת הוצאה להורג במתקן הממשלתי בווואלה וואלה, וושינגטון/AP

מושל וושינגטון, ג'יי אינסלי, הודיע כי יפסיק את השימוש בעונש המוות במדינתו. אינסלי הדמוקרטי נבחר לתפקיד ב-2012, והחוק יושעה לכל משך כהונתו. לדברי המושל, הוא מקווה שהכרזתו תעודד דיון לאומי בהוצאות להורג. "הגעתי להחלטה אחרי חודשים ארוכים, שבהם נפגשתי עם קרוביהם של אסירים שהוצאו להורג ועם נציגי רשויות החוק", אמר.

הכל חוץ מפואטיקה: מה אמרו הרוצחים המפורסמים רגע לפני ההוצאה להורג?

במסיבת עיתונאים שכינס אמש (שלישי) בבירת המדינה אולימפיה, אמר המושל: "בעבר תמכתי בהוצאה להורג, ואיני מפקפק בעבודה הקשה של התובעים ושל השופטים שדנו בתיקים הללו. "אך לאחר שבחנתי את החוק, ובשל האחריות שלי כמושל, שיניתי את עמדתי".

עונש המוות האחרון בוצע בוושינגטון ב-2010, בזריקת רעל במתקן הממשלתי בעיר וואלה וואלה. תשעה גברים ממתינים כעת במדינה לגזר דין מוות. בפועל, משמעות ההחלטה של המושל היא שעונשם של האסירים יומר למאסר עולם ללא אפשרות חנינה.

"האסירים הללו לא יזכו לרחמיי", הבהיר המושל אינסלי. "אינני מפקפק באשמתם או בחומרת הפשעים שלהם, אך מנגד, איני מאמין שבגלל עבירות חמורות הללו, עלינו להתעלם מהבעיות במערכת הענישה הפיזית שלנו" .

מגמת השינוי במערכת הענישה בארה"ב חודרת ליותר ויותר מדינות בשנים האחרונות. ב-2013 ביטלה מרילנד את עונש המוות, וב-2011, מושל אורגון פרסם תקנה הקובעת זאת הלכה למעשה. בשנה שעברה, דחה מושל קולורדו ג'ון היקנלופר הוצאה להורג לפרק זמן בלתי מוגבל, בתואנה כי הוא חושש מעיוות דין. מאז 1904, הוצאו להורג 78 אסירים בוושינגטון, כולם גברים. מאז 1976, אז אושר מחדש עונש המוות, הוצאו להורג בארה"ב 1,366 גברים ונשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully