וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארה"ב מאיימים: נוציא להורג אסירים בכיתות יורים

רויטרס

19.1.2014 / 20:20

חברות התרופות באירופה מסרבות לספק עוד מהקוקטייל של הזריקה הקטלנית, ובארה"ב נאלצים למצוא פתרונות. באוהיו הומת גבר בסם שגרם לו עינויים, ובמיזורי נזכרים בתאי הגזים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

פוליטיקאים בארצות הברית קוראים להחזיר לשימוש את כיתות היורים כאמצעי להוצאה להורג של נידונים למוות. זאת, אחרי שחברות התרופות באירופה, המספקות את מרבית סוגי התרופות לזריקה הקטלנית, הפסיקו לספק אותן לארה"ב, כמחאה על השימוש שנעשה בהן בהוצאות להורג.

תא הוצאה להורג. בון תיר, מיזורי. AP
חדר הוצאה להורג בבון טיר, מיזורי. תאי הגזים נשקלים כאפשרות/AP

ריק בראטין, חבר בית הנבחרים של מיזורי, הציע כי נידוני המוות יוצאו להורג בעזרת כיתת יורים של חמישה שוטרים. נכון להיום, מיזורי ממיתה אסירים באמצעות זריקה קטלנית, למרות שהחוק מאפשר למדינה להשתמש גם בגז קטלני. רק 39 בני אדם הומתו בגז עד 1965, ולאחרונה עלה גם הרעיון להשמיש מחדש את תאי הגזים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

ההוצאה להורג הבאה מתוכננת במיזורי ב-29 בינואר. בראטין אמר כי "האסיר יסבול פחות מאשר בהמתה עם זריקה קטלנית". לדבריו, שיטה כזו "אינה פחות הומנית מאשר המתה בזריקה".

בעוד שכמה מדינות עומדות לסיים את מלאי הזריקות שברשותן, באוהיו, למשל, כבר אזל המלאי לחלוטין. המדינה נאלצה לאחרונה להשתמש בשילוב אחר של סמים כדי להוציא להורג את דניס מקגוויר, אדם שאנס צעירה הרה ושיסף את גרונה. סוג הסם ששימש להמית אותו לא נוסה אי פעם בהוצאה להורג, וארגונים לזכויות אדם הזהירו כי הוא גורם סבל מיותר. בני משפחתו סיפרו כי אחרי שמקגוויר קיבל את הזריקה, "הוא השתנק בקול ובנחירות במשך 10 דקות לפחות". מותו הוכרז רק 24 דקות אחרי שקיבל את הזריקה; זמן המוות הממוצע לזריקה רגילה הוא 7 דקות.

הכל חוץ מפואטיקה: איך מסכמים חיים של רוצח במאה מלים

לפי העיתון "סנט לואיס טודיי", לא ברור מתי אי פעם נעשה שימוש סדיר בכיתת יורים במיזורי. אדם אחד הוצא להורג בירייה ב-1864, בנסיבות לא ברורות. מאז 1976, בוצעו יותר מ-1,300 הוצאות להורג ברחבי ארצות הברית. רק בשלושה מקרים (במדינות אוקלהומה וביוטה) נורו אסירים למוות. יוטה הוציא מהחוק את כיתת היורים לפני עשר שנים.

גם בוויומינג עלתה יוזמה להוציא אסירים בכיתות יורים. חבר הסנאט המקומי, ברוס ברנס, העלה הצעת חוק להוצאות להורג בירי, והוסיף: "לו הייתי לי אפשרות, הייתי מעדיף למות כך מאשר באמצעות זריקה קטלנית". החוק במדינה מאפשר הוצאה להורג בגז, אך אין בה תאי גזים.

לקריאה נוספת
תא הגזים עושה קאמבק: לא אכזרי, סתם הוגן וסביר
טקסס הוציאה להורג אדם הסובל מפיגור שכלי
יותר הוצאות להורג ב-2011, המובילות: סין ואירן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully