וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: זרנוק מים מעיף באוויר עיתונאית בהפגנה

14.2.2014 / 10:53

אלפים יצאו לרחובות אנקרה בירת טורקיה להפגין נגד חוק הצנזורה החדש. השוטרים פיזרו את ההתקהלות עם זרנוקי מים צבעוניים, ופגעו ישירות באישה, שצנחה אל הקרקע ונזקקה לטיפול

רויטרס

עימותים אלימים בין מפגינים לבין כוחות הביטחון פרצו אתמול (חמישי) באנקרה, בירת טורקיה, במהלך הפגנה המונית נגד השינויים שאושרו בשבוע שעבר בפרלמנט הטורקי, אשר יאפשרו לרשויות לחסום גישה לאתרים מסוימים החשודים בהפרת פרטיות. אלפי המוחים נגד "חוק הצנזורה" החדש התכוונו לצעוד לעבר משרדי הפרלמנט, אולם נתקלו בשוטרים ובאנשי רשויות החוק, אשר מנעו זאת מהם, בין השאר על ידי שימוש בזרנוקי מים צבעוניים.

עוד סיפורים חמים מהעולם:
ארה"ב שוב משותקת: "סופה בממדים היסטוריים"
"זכויות החי לפני הדת": דנמרק אוסרת שחיטה כשרה
איטליה: הקואליציה התמוטטה, ראש הממשלה יתפטר

זרנוק מים מעיף באוויר עיתונאית במהלך הפגנה נגד חוק הצנזורה באנקרה שבטורקיה. רויטרס
העיתונאית מיורטת על ידי הזרנוק/רויטרס

בין המפגינים הרבים באנקרה אתמול הייתה עיתונאית טורקית בשם חוסנה סארי. באחת התמונות שצולמו במהלך פיזור ההפגנה, נראית סארי, כתבת בתחנת טלוויזיה מקומית, כשהיא עפה באוויר בשל ירי מדויק על גופה של זרנוק מים בעוצמה רבה. סארי אף נזקקה לאשפוז בבית החולים בעקבות המכה שחטפה במהלך הנפילה לקרקע. התמונה הועלתה לרשת על ידי בלוגרים ואנשי רשת רבים, והובילה להתגברות הביקורת נגד הממשל בטורקיה – שנתפס כמגביל באופן משמעותי את חופש הביטוי במדינה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
זרנוק מים מעיף באוויר עיתונאית במהלך הפגנה נגד חוק הצנזורה באנקרה שבטורקיה. רויטרס
עימותים בין מפגינים לשוטרים, אתמול/רויטרס

ראש הממשלה, רג'פ טייפ ארדואן, הגיב במהלך סוף השבוע שעבר לטענות כי התקנות החדשות מגבילות את חופש הביטוי, ואמר כי "לא תוטל שום צנזורה על האינטרנט". לדבריו, ההיפך הוא הנכון. "התקנות החדשות יהפכו אותו לבטוח וחופשי יותר", הבהיר.

בנוסף, הוא הכחיש כי מדובר בניסיון להעניק לרשויות גישה למידע אישי של משתמשי הרשת. "לעולם לא", טען, "איסוף נתונים פרטיים הוא מחוץ לתחום". עם זאת, האופוזיציה, כמו גם ארגוני זכויות אדם, טוענים כי מדובר בניסיון נוסף להשתקת המתנגדים לארדואן, המכהן בתפקיד כבר 11 שנים, ולממשלתו. ארגון זכויות אדם בינלאומי הזהיר כי "הממשלה מתגוננת ומחפשת לחזק את יכולתה להשתיק ביקורת, ולהגביל מידע באינטרנט שעלול להביא לה לנזק פוליטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully