וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב שוב משותקת: "סופה בממדים היסטוריים"

לפחות 18 נהרגו בסערה המשתוללת בארה"ב, שמביאה עמה קור עז ועד 70 ס"מ של שלג. אובמה הכריז על אזור מוכה אסון בדרום קרוליינה, ומשרדי הממשל בוושינגטון נותרו סגורים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

חורף 2014 ייזכר בארה"ב לשנים רבות. מערכת רודפת מערכת, ומותירה במדינה לא רק כמויות אדירות של משקעים אלא גם הרבה נזק ואבדות בנפש. הסערה הנוכחית שמכה בארה"ב, ומביאה עמה שוב טמפרטורות מקפיאות, כבר הותירה כ-18 הרוגים - אולם הסוף לא נראה באופק.

נכון לאמש (חמישי) מכוסים שטחים נרחבים בצפון מזרח המדינה במעטה של שלג וקרח, ובדרום המדינה נותקו כ-750 אלף בתים מזרם החשמל. 6,500 טיסות בוטלו בשל תנאי מזג האוויר הקשים. הסערה משפיעה על עשרות מיליוני אמריקנים בלפחות 22 מדינות, מטקסס ועד מיין. בוושינגטון ירדו עד עתה 30 סנטימטרים של שלג, ובניו יורק הצטברו כ-20 סנטימטרים.

עוד בוואלה! חדשות
רוסיה: ראשה של מלכת יופי לשעבר נערף מול בנה
תושבת לוד נדקרה למוות, בנה חשוד ברצח
"זכויות החי לפני הדת": דנמרק אוסרת שחיטה כשרה

סערת שלגים בארצות הברית. רויטרס
הרים של שלג בניו יורק/רויטרס

ההערכות מדברות על ירידה של עד 70 סנטימטרים של שלג במקומות מסוימים בצפון המדינה, ובאילנוי, למשל, הטמפרטורה אתמול הייתה נמוכה בכמעט 20 מעלות מהממוצע לחודש פברואר.

הרחובות במדינות שונות נותרו נטושים, שכן רבים החליטו לא להסתכן ולהימנע מנסיעה בכבישים. בבירה וושינגטון היו משרדי הממשל הפדרלי סגורים והעובדים התבקשו שלא להגיע לעבודה. באופן אירוני, אפילו חגיגת החורף המסורתית באגם פלאסיד שבמדינת ניו יורק בוטל בשל הסופה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
סערת שלגים בארצות הברית. רויטרס
כך נראית הסערה בתמונת לוויין/רויטרס

שירות החיזוי הלאומי בארה"ב כינה את המערכת הנוכחית "בעלת ממדים היסטוריים", שכבר זרעה בחלקים שונים במדינה הרס רב בדמות עשרות עצים שקרסו, עמודי חשמל שהתמוטטו, תאונות דרכים שגבו חיים והמון אזרחים קפואים בבתים חשוכים. החזאים אמרו כי זו הסערה העוצמתית ביותר שפגעה באטלנטה, ג'ורג'יה, מאז 1973.

נשיא ארה"ב ברק אובמה הכריז על אזור מוכה אסון במדינת דרום קרולינה ובחלקים מג'ורג'יה – מה שמאפשר הקניית סיוע פדרלי. רשות החירום הלאומית החלה להעביר ציוד לנזקקים שכולל אוכל, מים, שמיכות וגם גנרטורים.

סערת שלגים בארצות הברית. רויטרס
ניו יורק לא מצליחה להפשיר. האמפייר סטייט בילדינג ברקע/רויטרס

בזמן שמיליוני ילדים החיים בנתיב הסופה קיבלו יום חופש מהלימודים, בתי הספר הציבוריים בעיר ניו יורק נשארו פתוחים, מה שעורר את זעמם של הורים ותלמידים רבים. "אני מבין את הרצון להשאיר את בתי הספר פתוחים, אך הבעיה היא שזוהי החלטה מסוכנת", אמר מייקל מאלגרו, נשיא איגוד הפדרציה של המורים. "ההחלטה לאלץ תלמידים, הורים ומורים לנסוע בתנאים כאלו היא שגויה לחלוטין. זאת הייתה טעות לפתוח את בתי הספר היום", הוסיף מאלגרו.

סערת שלגים בארצות הברית. רויטרס
משרדי הממשל בוושינגטון נותרו סגורים. איש שלג מול גבעת הקפיטול/רויטרס

במסיבת עיתונאים שערך הבוקר ביל דה בלאזיו, ראש עיריית ניו יורק הוא הגן על ההחלטה לקיים את הלימודים כרגיל, וציין שמאז 1978, רק ב-11 פעמים החליטה העירייה לסגור את בתי הספר. "היינו משוכנעים שהילדים יוכלו להגיע היום לבתי הספר. לנהל עיר זה דבר שונה מלהעביר תחזית מזג אוויר בטלוויזיה", אמר דה בלאזיו לכתבים בתגובה לביקורות שהוטחו בו.

לגברת פארינייה המתגוררת בעיר, הייתה דעה שונה מזאת של מרבית התושבים ביחס למזג האוויר, גם כשהשלג והגשם המשיכו לרדת ללא הפסקה. "זהו ללא ספק יום יפהפה שם בחוץ", אמרה.

(עדכון ראשון: 22:40)

סערת שלגים בארצות הברית. רויטרס
מתרגלים לקור בוושינגטון/רויטרס
סערת שלגים בארצות הברית. רויטרס
סערת שלגים בארצות הברית/רויטרס
סערת שלגים בארצות הברית. רויטרס
סערת שלגים בארצות הברית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully