וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקלת האשראי תוקנה: "היה חוסר אונים, מי משלם במזומן?"

13.2.2014 / 12:02

בכל הארץ הורגשה התקלה ששיבשה את אמצעי התשלום. "אני מסתובב בלי ארנק כבר שנתיים, זה היה אסון מבחינתי", סיפר תושב ירושלים. "התורים והבלגן היו פשוט נוראיים", אמרה אחרת

צילום: טל אנגלנדר, דניאל בוק; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

קפיצה קטנה לשנות השמונים: "אני מסתובב בלי ארנק כבר שנתיים, אני מסתובב עם כרטיס אשראי בכיס והוא הארנק שלי, לכן התקלה בתשלום האשראי היא אסון מבחינתי" – כך סיפר היום (חמישי) לוואלה! חדשות ירון סלעי, שהגיע לקניון מלחה בירושלים לערוך קניות. "אתה פתאום מרגיש חסר אונים, לא יכול לעשות כלום. כמובן שרצתי לכספומט ופתרתי את הבעיה אבל עד אז המצב היה לא נעים. גם לא נעים לחזור לניירות ולמרשרשים בכיס. אני רואה שרוב הלקוחות מנסים עדיין את האשראי ללא הצלחה".

עוד בוואלה! חדשות:
"לא יודעים היכן הרב פינטו, הכול שקר וכזב"
הצעיר שטבע למוות בבית זית - קרוב הילדים שהורעלו בבירה
סוכל ניסיון חיסול: שמונה אנשי ארגון פשע נעצרו

קניות לחג בסניף שופרסל ביגאל אלון בת"א, מרץ 2013. ניב אהרונסון
"יותר הציק התור בסופר בבוקר"/ניב אהרונסון

מבדיקה ראשונית של מקור התקלה ששיבשה את התשלומים באמצעות כרטיסי אשראי בכל הארץ עולה כי בטעות, בקובץ עדכון יומי שנשלח הבוקר מחברת הסליקה (שב"א – שירותי בנק אוטומטיים), נכתב כי שער הדולר עומד על אפס – שיעור שגרם לנוסחאות החישוב לתקלה, שכן הוא אינו אפשרי. התקלה, שהורגשה משעות הבוקר ועד שעות הצהריים בעיקר ברשתות השיווק הגדולות בהן מגה, שיווק השקמה (רמי לוי), חברת הדלק פז, הום סנטר ועוד, תוקנה לפני הצהריים לאחר שנשלח קובץ עדכון תקין לחברות.

עומרי ישורון, תושב ירושלים שביקש לרכוש חבילת שוקולדים עבור אשתו לקראת יום האהבה ("ולנטיינס דיי") שיצוין מחר סיפר: "כל התור לכספומט מורכב כולו מגברים שרצים לקנות מתנות לנשים שלהם. זה קצת מציק אבל לא נורא. יותר הציק התור בסופר בבוקר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
קפה ג'ו ותחנת דלק מנטה, מרץ 2012. אלירן אביטל
"מי משלם היום במזומן על דלק?"/אלירן אביטל

אלה גיל, שביקשה להוכיח שגם נשים רוכשות מוצרים ליום האהבה, סיפרה: "שמעתי על הבעיה עם האשראי אז כבר הכנתי את עצמי עם מזומנים. הבעיה היותר קשה הייתה לי בבוקר בתחנת הדלק. אי אפשר למלא בשירות עצמי משום שזה רק באשראי והתורים והבלגן פשוט נוראיים. מי משלם היום במזומן על דלק?".

גם בעלי העסקים סבלו מהתקלה, וחלקם נאלצו לשחרר לקוחות ללא תשלום. "אני מתקין לאנשים כל מיני דברים. הם רוצים לשלם אבל אני מנסה להעביר את הכרטיס והוא לא עובר. נאלצתי לשחרר אנשים בלי לשלם", סיפר לוואלה! חדשות חיים סימנטוב, בעליה של החנות מ.ש.י מערכות למערכות סטריאו, אזעקות ואביזרים לרכב בבאר יעקב. לדבריו, הוא סובל מהתקלה כבר מאתמול בצהריים. "ניסיתי להתקשר לחברת ישראכרט, אבל המתנתי בתור שעות עד שהתייאשתי. ארבעה לקוחות, ששילמו בסך הכול כ-1,500 שקלים, שוחררו מבלי לשלם כי לא ניתן היה להעביר את הכרטיס. אני מקווה שהתקלה תיפתר בקרוב. אני מחייך ללקוחות, אבל משחרר אותם. אין ברירה".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully