וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקלה בתשלום בכרטיסי אשראי בבתי עסק בכל הארץ

הקשיים נגרמו עקב תקלה בין חברת ריטליקס – האחראית על התקשורת בין העסקים לחברות האשראי – לבין החברות עצמן. בין החברות המושפעות: שיווק השקמה של רמי לוי, הום סנטר ועוד

צילום: טל אנגלנדר, אבי כהן, שי מכלוף; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

תקלה בתשלום בכרטיסי אשראי בכל הארץ: לקוחות נתקלים הבוקר (חמישי) בקשיים לשלם באמצעות כרטיסי אשראי בעקבות תקלה בין חברת ריטליקס – האחראית על התקשורת בין העסקים לחברות האשראי – לבין החברות עצמן. ריטליקס עובדת עם כל חברות האשראי הישראליות.

מ"ריטליקס" נמסר כי הם מודעים לתקלה וכי היא נמצאת כרגע בטיפול: "התקלה כרגע היא תקלה רוחבית הנובעת מתקלה בין ריטליקס לחברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים) ומשפיעה רק על לקוחות האשראי בחברות מגה ודלק פז". עם זאת, ככל הנראה, בין החברות שלקוחותיהן נתקלות בקשיים גם שיווק השקמה של רמי לוי, מגה, הום סנטר ואחרות.

מחברת שב"א נמסר לוואלה! חדשות: "אנחנו יודעים שיש תקלה, העניין נמצא בבדיקה כרגע, ברגע שנדע, נעדכן".

מחברת מגה נמסר: "מדובר בתקלה ארצית במגוון של בתי עסק, לא רק אצלנו. התקלה היא לא אצלנו, היא בחיבור בין חברת ריטליקס לחברת שב"א. הם כרגע מטפלים ואנחנו מחכים. כרגע הלקוחות לא יכולים להשתמש באשראי אצלנו".

יולי שולגט סיפרה לוואלה! חדשות כי ביקשה לקנות כמה דברים בחנות המכולת השכונתית, אך לא הצליחה לשלם באשראי: "עמדתי שם במשך שעה וחיכיתי אבל שום דבר לא קרה". גם ענת הורי, קופאית בסופרמרקט, סיפרה שלא ניתן לשלם בסניפה בכרטיס אשראי.

חיים סימנטוב, בעליה של החנות מ.ש.י מערכות למערכות סטריאו, אזעקות ואביזרים לרכב בבאר יעקב, סיפר לוואלה! חדשות: "אני מתקין לאנשים כל מיני דברים, הם רוצים לשלם אבל אני מנסה להעביר את הכרטיס והוא לא עובר. נאלצתי לשחרר אנשים בלי לשלם". לדבריו, הוא סובל מהתקלה כבר מאתמול בצהריים. "ניסיתי להתקשר לחברת ישראכרט, אבל המתנתי בתור שעות עד שהתייאשתי. ארבעה לקוחות, ששילמו בסך הכול כ-1,500 שקלים, שוחררו מבלי לשלם כי לא ניתן היה להעביר את הכרטיס. אני מקווה שהתקלה תיפתר בקרוב. אני מחייך ללקוחות אבל משחרר אותם, אין ברירה".

עוד בוואלה! חדשות:
"לא יודעים היכן הרב פינטו, הכול שקר וכזב"
נשיא הפרלמנט האירופי: "חברי מפלגה קיצונית תקפו אותי"
החורף חוזר: היום חם מהרגיל לעונה - ממחר גשום וקר

בשנים האחרונות: כמה תקלות בבנקים ובחברות האשראי

בשנים האחרונות אירעו כמה תקלות באתרי האינטרנט של הבנקים הגדולים בישראל ושל חברות האשראי. בכמה מקרים נגנבו פרטיהם האישיים של הלקוחות באמצעות הונאת "פישינג". במקרים אחרים נפרצו האתרים על ידי פצחנים (האקרים).

בראשית שנת 2012 פרץ האקר לכמה אתרי אינטרנט בארץ ובעולם, ודלה מהם את מספרי האשראי של מאות אלפי ישראלים. הוא כונה "ההאקר הסעודי".

לפי שעה, לא דווח כי התקלה הארצית בסליקת כרטיסי האשראי נובעת מחבלה מכוונת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully