וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא יודעים היכן הרב פינטו, הכול שקר וכזב"

רלי כהן, ניו יורק

13.2.2014 / 9:34

ההחלטה להאשים את הרב פינטו הפכה לשיחת היום ברשת ישיבות "שובה ישראל" בארה"ב, כאשר חסידיו בטוחים שפינטו לא יואשם. גורם בישיבה: "ברכה קיבל כסף ואז אמר - זה שוחד"

צילום: דניאל בוק, טל אנגלנדר, גדעון צנטנר, אבי כהן, עריכה: יותם-בן דוד

בישיבת "שובה ישראל" של הרב יאשיהו פינטו במנהטן שבניו יורק הבהירו הבוקר (חמישי) כי בעקבות ההחלטה על הגשת כתב אישום נגדו, פינטו יגיע לארץ, שכן "הוא לא מתחמק משום דבר". אמש הודיע היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כי החליט להאשים את הרב בניסיון לשחד את תת-ניצב אפרים ברכה בסכום של 200 אלף דולרים, לכאורה בעבור מידע אודות חקירה שהתנהלה נגד הרב.

בשבועות האחרונים נעלמו עקבותיו של הרב פינטו, ובהנהלת הישיבה במנהטן, המהווה גם את מקום מגוריו של הרב ובני משפחתו בעת שהותם בעיר, טוענים כי הם עצמם אינם יודעים היכן בדיוק הוא נמצא. ככל הנראה, רק מעטים ממקורביו מעודכנים במיקומו המדויק מאז התפוצצה הפרשה והועלו החשדות נגדו, שיהפכו כעת לכתב אישום ממשי. בין השאר, טענו לאחרונה בכירים בהנהלת הישיבה כי הרב למעשה שוהה בטקסס, מעביר שיעורים לחסידיו בלוס אנג'לס ובניו יורק ואף שב לארץ.

"הרב כל פעם במקום אחר, הוא מוסר נפש בכל העולם", אמר גבאי בית הכנסת שובה ישראל בקווינס. "בימים אלו הוא טס למרוקו, אולי כי מכבדים אותו שם יותר. חבל שבארץ לא מכבדים צדיק כזה. הוא נותן מסירות נפש ומקבל בתמורה את כל ההשמצות האלו". לדברי גורם אחר בישיבה, "הרב ממשיך בשגרה שלו. הוא היה באירופה, נסע למרוקו ובסוף השבוע הקרוב בעזרת השם הוא צפוי לחזור לניו יורק. הוא עושה את מה שהוא צריך לעשות. אם הרב יצטרך לנסוע לארץ, הוא ייסע, ואם יבקשו ממנו לבוא, הוא יבוא. הוא אפילו ויתר על שימוע, כנראה שהוא מתכוון לחשוף את האמת. אנחנו מאמינים בצדקתו".

פרשת הרב והניצב - כותרות אחרונות:
הרב יאשיהו פינטו יואשם במתן שוחד לקצין משטרה
ה"עילוי" שהסתבך: עלייתו ונפילתו של הרב פינטו
ניצב ארביב הודיע על פרישה מהמשטרה: "גלגלו אותי בזפת"

בין התפילות, השיעורים והניסיונות לשדר עסקים כרגיל, ברשת ישיבות "שובה ישראל" בארצות הברית ניכר כי ההתפתחויות האחרונות בפרשת הרב יאשיהו פינטו הפכו לשיחת היום. חסידיו של הרב מסרבים להאמין כי אכן יוגש נגדו כתב אישום בגין מתן שוחד ומשוכנעים כי נעשה לו עוול וחפותו תצא בקרוב לאור.

לדברי החסידים, כל שעשה הרב הוא לסייע לתנ"צ ברכה בתרומות, לאחר שהוא עצמו פנה אל הרב בבקשת סיוע כלכלי – סיוע שאותו הרב מעניק ברצון לכל יהודי נזקק או במצוקה באשר הוא. "הכול השמצות", אמר גבאי באחת מישיבות שובה ישראל בניו יורק. "בארץ לא אוהבים לצערנו את הדת, וחבל. הרב העביר כספים כל הזמן, הוא מעביר כל חודש כספים לאלמנות ויתומים, אז מה, זה גם שוחד? מדובר באדם שמקורב אליו והיה בקשיים כלכליים, והרב עזר לו. הרב עוזר לכולם, כל מי שצריך".

"מדברים שאנחנו יודעים הכול שקר וכזב", הוסיף גורם אחר ברשת. "בנאדם (תנ"צ ברכה, ר.כ) בא, ביקש עזרה וכשהוא פחד שזה יתגלה, הוא הלך והפיץ שמועות. כשהיו כל מיני דברים מסביב וחקירה, הוא פחד ואמר שהרב מנסה לשחד אותו. הוא הלך והקליט את זה, רק שכח להזכיר שהוא ביקש הרבה פעמים כסף לפני וגם קיבל עזרה. אנחנו מאמינים שהרב ב-100% כשר ואנחנו לא דואגים בכלל. בסוף הכול יתגלה".

"האמת תצא בקרוב לאור"

"אלברט איינשטיין אמר פעם ש’המוחות הגדולים תמיד נתקלו בהתנגדות אלימה מצד המוחות הנחותים', וזה בדיוק המקרה של הרב פינטו", אמר הרב האיו, המתפלל באופן קבוע בבית הכנסת שובה ישראל שבמנהטן ומסייע בגיוס תרומות לטובת ארוחות שבת וצדקה במקום. "הרב הוא אדם גדול ונשגב, עם אמביציות לעשות לטובת כלל ישראל, שאנשים בינוניים רוצים לראות אותו נופל. 'צופה רשע לצדיק ומבקש להמיתו' אבל הקדוש ברוך הוא לא ייתן לזה לקרות. הרב הוא אדם צדיק וקדוש, וכל הסיבוכים והחשדות נגדו אלו האשמות שווא. אין לו קשר לזה והוא עושה רק לטובת העם היהודי. בדורנו אין כמו הרב פינטו. במה שהוא עשה, בהיותו רק בן 40, אין מישהו שמשתווה לו".

חסידי הרב טענו עוד כי בשל היותו צדיק ואיש הלכות, הוא נמנע מלהציג את עמדתו ברבים עד כה ולספר על העוול שנעשה לו על מנת שלא לפגוע באחרים, אולם בימים הקרובים "האמת כולה תתגלה". "הרב כל כך צדיק שהוא מנסה שכמה שפחות יהודים יפגעו", אמר גבאי אחר. "אם ייצא החוצה כל מה שאנחנו יודעים, המצב לא יהיה הכי טוב, אבל כנראה שאין ברירה. בקרוב אנו מאמינים שהאמת תצא לאור".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully