וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב יאשיהו פינטו יואשם במתן שוחד לקצין משטרה

12.2.2014 / 19:43

היועץ המשפטי לממשלה החליט להעמיד לדין את הרב, שלפי החשד שיחד את תנ"צ ברכה ב-200 אלף דולר בתמורה למידע על חקירה נגדו. פינטו ויתר על הזכות לשימוע: "הוא הקורבן בפרשה"

צילום: דניאל בוק, טל אנגלנדר, גדעון צנטנר, אבי כהן, עריכה: יותם-בן דוד

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין החליט היום (רביעי) לאמץ את המלצת פרקליטות המדינה ולהגיש כתב אישום נגד הרב יאשיהו פינטו בגין מתן שוחד. כתב האישום יוגש כבר בימים הקרובים, והוא יכלול גם עבירות של הדחה בחקירה, מתן טובות הנאה, הטרדת עד והלבנת הון.

על אף המאמצים הרבים של הרב ועורכי דינו למנוע את כתב האישום, ואף שביקשו להגיע להסכמה עם המדינה על שימוש בחומרים מפלילים נגד מפקד להב 433, ניצב מנשה ארביב - שכבר הספיק לפרוש מהמשטרה, היום החליט וינשטיין לשים סוף לסאגה ולהעמיד לדין את פינטו.

הרב פינטו יואשם בכך ששיחד לפני שנה את ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תת-ניצב אפרים ברכה, בסכום של 200 אלף דולרים בתמורה לפרטים על חקירה שהתנהלה נגד עמותת "חזון ישעיה", שהרב הוא העומד בראשה. תנ"צ ברכה עדכן בשעתו את מפקדיו על הצעת השוחד שקיבל ובהנחייתם פעל מול הרב פינטו לצורך איסוף ראיות בחקירה זו.

עוד בפרשת פינטו
הקשר המסוכן בין קציני משטרה לרבנים
בתו של ארביב על פרישתו: "לא נשברת, אני גאה בך"
"גרים צרח כמו מטורף עם האקדח: אל תתעסקו עם ה-FBI"

החקירה נגד הרב הסתיימה כבר בחודש נובמבר האחרון, והפרקליטות המליצה לפרקליט המדינה דאז משה לדור, להעמיד לדין את פינטו בכפוף לשימוע. אלא שחודש מאוחר יותר פנו סנגוריו של הרב לווינשטיין וביקשו למסור מידע המעיד על כך שארביב, ששמו לא פורסם בתחילה, קיבל טובות הונאה.

היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות הסכימו כי החשדות שגובשו נגד פינטו לא יפורסמו באותו שלב עד לסיום הבדיקה הראשונית של החומר שיימסר על ידי אנשי הרב למחלקה לחקירות שוטרים, נוכח החשש לשיבוש חקירה. המדינה נתנה הבטחה כי לא ייעשה במידע שימוש נגד הרב. בשלב מאוחר יותר אף סוכם מול אנשי הרב, כי אם יימצא שיש בחומר ה"מפליל" לכאורה כדי להצדיק פתיחת חקירה פלילית נגד ארביב - מח"ש לא תשתמש בו עד אשר יגיעו הצדדים להסכמות באשר להמשך התהליך.

לאחר הסיכום, נמסר חומר הראיות למח"ש, והתברר כי החשדות שהועלו הם נגד מפקד להב 433, ניצב ארביב. בעקבות זאת נפתחה בחודש שעבר בדיקה בעניינו של ארביב בחשד לקבלת טובות הנאה שונות מגורמים המקורבים לרב פינטו. החוקרים ניסו בשבועות האחרונים לאשש את הטענות, ולצורך זאת תשאלו עדים, גבו גרסאות מחלק מהמעורבים ואספו מסמכים וראיות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"האינטרס הציבורי מחייב הגשת אישום"

"תוצאת הבדיקה הראתה כי חלק מהמידע מצדיק קידום החקירה, בעוד שחלק מהמידע אינו מצדיק זאת", נמסר ממשרד המשפטים. בשלב זה פנתה הפרקליטות לסניגורים של הרב כדי לאפשר קידום החקירה בעניינו של ניצב ארביב, ואף התקיימו מספר פגישות בין הצדדים שלא הבשילו להסכמה.

ניצב מנשה ארביב מוסר הודעה על פרישתו מהמשטרה, ינואר 2014. דרור עינב
ניצב ארביב מודיע על פרישה מהמשטרה/דרור עינב

ההחלטה הסופית להגיש את כתב האישום התקבלה היום בתום התייעצות שקיים וינשטיין עם בכירים בפרקליטות, בסופה נפגש יחד עם פרקליט המדינה, שי ניצן – פעם נוספות עם עורכי דינו של הרב אלי זהר, רועי בלכר, משה מזור וירון ליפשס, לראשונה מאז פרישת ארביב. בסיום הפגישה, שבה הצדדים לא השיגו התקדמות, הודיעו הסנגורים כי הם מוותרים על זכותו של הרב לקיים שימוע - מה שהוביל להודעה על האישום.

ממשרד המשפטים נמסר כי היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות "סברו לאורך כל הדרך שהאינטרס הציבורי מחייב לנסות להגיע לכך שמחד כתב האישום נגד הרב פינטו יוגש, ומאידך יתאפשר למח"ש לברר עד תום את החשדות שעלו נגד ניצב ארביב". לשם כך, כך הובהר - ניתנה הסכמה של המדינה לנקוט הקלות מסוימות בהקשר לרב פינטו בתמורה לשיתוף פעולה עתידי מצידו בחקירה נגד ניצב ארביב. "אלא שכאמור הצדדים לא הגיעו להבנה ובסופו של דבר, התקבלה היום החלטה כי האינטרס הציבורי מחייב הגשת כתב האישום נגד הרב".

הפרקליטות הודיעה כי ההחלטות בדבר הבדיקה בעניינו של ניצב ארביב, יתקבלו בהמשך בהתחשב בנסיבות, ובכך שהוא הודיע על פרישה.

סנגוריו של הרב אמרו היום אחרי היוודע החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה כי תגובתו של פינטו תימסר בהרחבה בהמשך. "עד כה לא הגבנו על פרסומים רבים בכלי התקשורת, ולא בכדי. החלטתו של וינשטיין שלא לפתוח בחקירה נגד ניצב במשטרה, חרף החשדות החמורים נגדו והמלצת המחלקה לחקירת שוטרים לעשות כן, היא יותר מתמוהה. טרם נאמרה בעניין זה המילה האחרונה".

ממוסדות "שובה ישראל", שהרב פינטו עומד בראשם נמסר: "אנו משוכנעים בצדקתו המוחלטת של הרב, ובמהלך הימים הקרובים נחשוף בפני הציבור את מסכת ההתרחשויות בפרשה מאז שנת 2010, אז הרב פינטו היה קורבן בפרשיית סחיטה ואיומים בארה"ב. כשכלל מסכת האירועים מנקודה זו ועד היום יחשפו, הציבור יוכל לשפוט מי המאשים ומי הנאשם בפרשה זו".

  • עוד באותו נושא:
  • כתב אישום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully