וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכל ניסיון חיסול: 8 אנשי ארגון פשע נעצרו

13.2.2014 / 10:23

השמונה, המשתייכים לארגון פשיעה בדרום, נעצרו לחקירה על סמך מידע מודיעיני של חוקרי היאחב"ל. במשטרה מציינים כי מדובר במעצר במסגרת סכסוך מרכזי בין ארגוני פשיעה

צילום: מור שאולי, עומר מירון, שי מכלוף, קובי אליהו; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

המשטרה הצליחה לסכל ניסיון חיסול: חוקרי היאחב"ל (היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית) עצרו הבוקר (חמישי) לחקירה שמונה חשודים המשתייכים לארגון פשיעה בדרום. מדובר במעצרי סיכול – לפי מידע מודיעיני של החוקרים, החשודים התכוונו להוציא לפועל חיסול בימים הקרובים. במשטרה מציינים כי מדובר במעצר במסגרת סכסוך בין ארגוני פשיעה, סכסוך שהוא אחד המרכזיים המעסיקים את רשויות החוק בתקופה האחרונה.

לאחרונה התגברו החיסולים וניסיונות החיסול במלחמות העבריינים ברחבי הארץ, ובכלל זה בדרום. רק לפני כשבוע התפוצץ מטען חבלה סמוך למושב חלץ שבחבל לכיש. איש לא נפגע, אך נזק נגרם למכונית שחלפה בצומת הכניסה למושב.

עוד על הפשע המאורגן:
אחרי שבועיים, אברג'יל מבקש: תחזירו אותי לארה"ב
אהרונוביץ' ליועץ: "צווי מעצר מנהליים לפושעים"
לשבור להם את העצמות. דעה

מחקירה ראשונית של האירוע עלה כי מדובר בניסיון חיסול שכוון נגד העבריין בני שלמה, המסוכסך עם ראש ארגון הפשע שלום דומרני. שלמה, שניצל בעבר מניסיון התנקשות בצומת גבעתי, ודומרני היו שותפים בעבר, אך כיום קיימת ביניהם יריבות על רקע התחזקותו של שלמה באזור הדרום. במשטרה בודקים כיווני חקירה נוספים סביב הסכסוך בין השניים. ההערכה הראשונית של המשטרה היא שניסיון החיסול קשור לניסיונות חיסול קודמים שאירעו בחודשים האחרונים באזור הדרום, ובפרט באשקלון. חקירת המקרה הועברה ליחידת להב 433.

ניסיון חיסול פלילי באשקלון. דייב בוימוביץ'
ניסיון החיסול של דרור דמארי באשקלון, נובמבר 2013/דייב בוימוביץ'

בחודש נובמבר נפצע אנושות דרור דמארי בפיצוץ מטען חבלה במכוניתו באשקלון. זאת, רק כשבוע וחצי לאחר שפיצוץ אחר בעיר גבה את חייו של העבריין ג'קי בניטה ולפציעתו הקשה של אבי ביטון – שניהם נחשבים לנאמנים של דומרני. המשטרה מעריכה כי ביטון ודומרני בנו יחד אימפריית ענק החולשת על כל אזור אפשרי בדרום. בעוד שאנשיו האחרים של דומרני אחראים בעיקר על תחום המבצעים, עקב מעמדו הרם בהיררכיה הארגונית, העמיד דומרני את ביטון בראש הפירמידה בתחום ההימורים והשמירה על עסקי ההימורים. "זו מכה קשה מאוד ללא ספק לארגון של דומרני", אמר אז אחד ממכריו של ביטון לוואלה! חדשות. "הוא אחד החזקים בהיררכיה של דומרני. בולדוזר כזה שידע בדיוק מה לעשות על מנת שהארגון ימשיך לפעול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

אהרונוביץ': המצב מחייב הפעלת אמצעים חריגים

בתחילת השבוע פנה השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', במכתב חריף ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, בדרישה לפעולה נחרצת נגד ארגוני הפשיעה. זאת, בצל גל הפיגועים הפליליים בחודשים האחרונים. במכתב שהגיע לידי וואלה! חדשות פירט אהרונוביץ' על יוזמות חקיקה שונות למאבק בפשע המאורגן, וכתב: "ברור לכל כי האירוע הבא כבר בפתח. מצב זה מחייב נקיטת צעדים משמעותיים החורגים מהשגרה ובכלל זאת הפעלת אמצעים חריגים שלא היו ננקטים בימים כתיקונם, על מנת למגר את התופעה".

"רצף מקרי הרצח באמצעות מטעני חבלה וירי בלב הערים ובריכוזי האוכלוסין פגעו קשות בתחושת הביטחון של הציבור ובתדמית שלטון החוק בישראל", סיכם השר אהרונוביץ', שקרא גם להחמיר את הענישה, ולקצר את משך הזמן שבין ביצוע העבירה להליך המשפטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully