וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שבועיים, אברג'יל מבקש: תחזירו אותי לארה"ב

12.2.2014 / 14:58

העבריין הבכיר, שחזר לישראל להמשיך לרצות את מאסרו, מביע חרטה על המהלך, שנעשה על פי בקשתו. הסיבה: תנאי הכליאה בלוס אנג'לס היו נוחים יותר. "מוכנים לממן כרטיס הטיסה"

צילום: מור שאולי, יחידת הפקות שב"ס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

כשבועיים בלבד לאחר שחזר לישראל, הגיש ראש ארגון הפשיעה יצחק אברג'יל בקשה מפתיעה: בדיון ראשון בבית המשפט המחוזי בירושלים, ביקש בא כוחו, עו"ד שרון נהרי, להחזיר את אברג'יל לארצות הברית. זאת בשל תנאי הכליאה בישראל, אשר אינם משתווים לטענתו לתנאים שבהם היה כלוא בארצות הברית.

אברג'יל שב לישראל להמשיך לרצות את שלוש השנים שנותרו ממאסרו, שאותו ריצה עד כה בארצות הברית, בגין שורת עבירות, בהן רצח סוחר הסמים הישראלי סמי אטיאס, סחר בסמים, ניהול ארגון פשיעה וכן עבירות נוספות של הלבנת הון ועבירות מס. עם שובו, נשלח אברג'יל לכלא נפחא, המשמש בעיקר לאסירים ביטחוניים. עו"ד נהרי טען כי בשל כך, משפחתו לא יכולה להגיע לבקר אותו. "הוא הסכים לרצות את העונש בישראל לא כדי שישבצו אותו בכלא נפחא", אמר עו"ד נהרי. "אנחנו אפילו מוכנים לממן את כרטיס הטיסה".

עוד על שובו של אברג'יל לישראל:
לבד במדבר: ימיו הקשים של אברג'יל בכלא החדש
עם שובו של אברג'יל: יחסי הכוחות בעולם התחתון

יצחק אברג'יל מובא לדיון על תנאי מעצרו בבית המשפט המחוזי בירושלים, ינואר 2014. טלי מאייר
משפחתו לא יכולה להגיע לבקר אותו. אברג'יל בבית המשפט, היום/טלי מאייר

על פי נהרי, הכלא שבו הוחזק אברג'יל בלוס אנג'לס נחשב אחד מבתי הכלא הנוחים בארצות הברית, והוא הוגדר שם כאסיר במעמד של אבטחה נמוכה. הוא עוד סיפר כי כשבועיים לפני שהוחזר לישראל, הוא התחרט על בקשתו וחיפש עורך דין שיסייע לו לבטל את ההליך.

"אנחנו לא מביעים הסכמתנו לריצוי העונש בישראל בתנאים המחפירים והמבישים שמחזיקים את יצחק היום", ציין עו"ד נהרי. "זו זכותו לסרב להסכים לרצות את העונש בישראל, ואנו מבקשים שהוא יחזור לריצוי העונש בארצות הברית, זו טענתנו הייתה בבית המשפט ואנחנו מקווים שהשופט יקבל אותה". עו"ד נהרי התייחס לתנאים בכלא נפחא: "בסופו של דבר, כשהוא שקל את הכול וראה את התנאים כשהוא הגיע בישראל, התנאים שהם לא תנאים, להבדיל אלפי הבדלות מהתנאים שהיו לו בארצות הברית, חופשי, ללא הפרדות, ברמה הבטיחותית הכי נמוכה שיכולה להיות, הוא שינה את דעתו וזו זכותו".

נציגת הפרקליטות, מנגד, ציינה כי אברג'יל הסכים לחזור לישראל ללא חרטה. "המשיב חתם על שלושה מסמכים בארצות הברית, המביעים את הסכמתו. האחד מול קונסול ישראל בבית הכלא ומסמך הבקשה לשב"ס האמריקני. המשיב הסכים, וחזר", הבהירה נציגת הפרקליטות. השופט יורם נועם הביע תמיהה על בקשתו של אברג'יל, בהתחשב בעובדה שהוא עצמו היה זה שביקש לחזור לישראל, וציין כי בהליך הסגרה לא ניתן להחזיר אסיר שהושב לארצו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אחרי 3 שנים: העבריין יצחק אברג'יל נחת בישראל. צילום מסך
התחרט שבועיים לפני חזרתו? אברג'יל נוחת בנתב"ג/צילום מסך

אברג'יל שוהה מאז חזרתו בתא מופרד, ואינו זוכה כמעט לביקורים מבחוץ. השב"ס לא עושה לאברג'יל הנחות, והמצב אף מקשה על משפחתו להגיע לבקרו. גם עורך דינו נאלץ לעבור הליכים ביורוקרטיים על מנת לבקר את לקוחו. למעשה, המודיעין המשטרתי והשב"ס עושים כל שביכולתם כדי למנוע ממנו ליצור קשר עם אנשיו.

המדינה ביקשה לאשרר בהליך רשמי את ריצוי יתרת עונשו של אברג'יל בישראל. בבקשה אף צוין תאריך שחרורו הרשמי, 24 בפברואר 2017. הדבר היה מותנה בכך שאברג'יל יוותר על השהייה הנוחה בארצות הברית, שם מאסרו היה נמשך שנה וחצי יותר, לטובת מאסר בכלא הישראלי לזמן קצר יותר.

אברג'יל נעצר באוגוסט 2008 והוחזק בכלא הישראלי עד ינואר 2011, בגין עבירות שעשה בחו"ל. לאחר משא ומתן שניהלו סנגוריו עם התביעה האמריקנית נמחקו חלק מהאישומים נגדו ונגזרו עליו עשר שנות מאסר, הכוללות גם את תקופת מעצרו בישראל במהלך הליך ההסגרה. עם זאת, הרשויות בארצות הברית חתמו עמו על הסדר טיעון, שבמסגרתו עונשו יופחת לשמונה שנים וחצי בתנאי שירצה את מאסרו בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully