וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ' ליועץ: "צווי מעצר מנהליים לפושעים"

11.2.2014 / 12:19

בצל גל הטרור הפלילי ביקר השר לביטחון פנים במכתב את היועץ המשפטי לממשלה וינשטיין, על שסירב לקדם יוזמות שיכולות לדבריו לסייע במאבק בארגוני פשע. "האירוע הבא כבר בפתח"

צילום: מור שאולי, עומר מירון, שי מכלוף, קובי אליהו; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', פנה במכתב חריף ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, בדרישה לפעולה נחרצת נגד ארגוני הפשיעה. זאת, בצל גל הפיגועים הפליליים בחודשים האחרונים. במכתב, שנשלח שלשום (ראשון) והגיע לידי וואלה! חדשות, מפרט אהרונוביץ' על יוזמות חקיקה שונות למאבק בפשע המאורגן, וכותב: "ברור לכל כי האירוע הבא כבר בפתח. מצב זה מחייב נקיטת צעדים משמעותיים החורגים מהשגרה ובכלל זאת הפעלת אמצעים חריגים שלא היו ננקטים בימים כתיקונם, על מנת למגר את התופעה".

פיצוץ בכלי רכב בתל אביב, פברואר 2014. דרור עינב
זירת הפיצוץ הפלילי במוצאי שבת בתל אביב/דרור עינב

השר לביטחון פנים מציין במכתב כי בדיון שקיים ראש הממשלה בנושא ב-14 בנובמבר 2013, הוצגו יוזמות מעין אלה ליועץ, כשאחת מהן קרא לבחון הוצאת צווי מעצר מנהליים וצווי הרחקה מנהליים נגד עבריינים בארגוני הפשיעה. "נעניתי על ידך בשלילה", כותב אהרונוביץ'. "אני שב ופונה אליך בקריאה דחופה שאינה סובלת דיחוי, להפעיל מיד את סמכותך המקצועית והבנתך הציבורית לקידום הנושא לאלתר". בין היתר מנה אהרונוביץ' את הצעות החוק לחסיון חומר מודיעיני, להרחבת סמכות האזנות הסתר, ולמאבק בארגוני הפשיעה, שנמצאות בשלבים שונים של חקיקה.

"רצף מקרי הרצח באמצעות מטעני חבלה וירי בלב הערים ובריכוזי האוכלוסין פגעו קשות בתחושת הביטחון של הציבור ובתדמית שלטון החוק בישראל", מסכם השר אהרונוביץ', שקרא גם להחמיר את הענישה, ולקצר את משך הזמן שבין ביצוע עבירה להליך המשפטי. יצוין כי לנוכח ריבוי המקרים, דנה היום ועדת הפנים של הכנסת בראשות ח"כ מירי רגב (הליכוד) במאבק בפשיעה.

עוד על ארגוני הפשיעה:
מאז אוקטובר: 6 מכוניות התפוצצו בשכונות מגורים
חיסול בתל אביב: גבר נהרג בפיצוץ בכלי רכב
”איך מסבירים לילדה שהיה פיצוץ במרחק יריקה מהגן?”

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה ניצב מני יצחקי שהשתתף בדיון בכנסת התייחס לזמינות היחסית לאחרונה בהשגת מטעני חבלה: "עבריין שרוצה לנקום בודק איפה מטען יעלה זול יותר, איפה זה זמין ויותר ומה רמת הסיכון. ברגע שיש זמינות, המחירים יורדים כמו כל דבר אחר בשוק". הוא הוסיף כי רצף אירועי הטרור הפלילי האחרונים העלה את הסוגיה לשולחן הדיונים.

"אנחנו מזהים סכסוכים לפעמים בין ארגון זה או אחר או בין עבריין א' או ב'", אמר יצחקי, שהדגיש כי בשבועות האחרונים היה רק אירוע אחד שנבע ממאבק בין ארגונים. לדבריו, ברוב המקרים מדובר בסכסוכים מקומיים בין עבריינים זוטרים. "היינו רגילים שהם לוקחים סכין, עכשיו אנחנו מזהים שינוי בזמינות של המטענים וביכולת הנמוכה שלהם להיתפס", הוסיף. "יום אחרי אנחנו נתמודד מול הבעיה. אף ארגון לא מתחייב על מאה אחוז שהמטענים לא יהיו בירידה".

נציג משרד המשפטים התייחס לסוגיית הצווים המנהליים במהלך הדיון בוועדת הפנים. "יש מעצר עד תום ההליכים. אסור שתהיה יד קלה על ההדק, יש כללים בהליך פלילי – הצד החשוד רואה את אותו החומר שהצד השני נחשף אליו". הוא הוסיף כי מעצר מנהלי פלילי "לא קיים בעולם".

שני הרוגים בפיצוץ מכונית בפתח תקווה. 3 בפברואר 2014. דרור עינב
המשטרה חודשת ש"תאונת עבודה" גרמה לפיצוץ הרכב בפתח תקווה/דרור עינב

הפיצוץ שאירוע בערב שבת האחרון ברכב בשכונת כפר שלם בתל אביב הוא האחרון בשורה של שישה פיצוצים בכלי רכב מאז סוף חודש אוקטובר. בפיצוץ נהרג עזרא מזרחי, תושב העיר בן 38. גורם בימ"ר תל אביב ציין כי אף שמדובר באדם המוכר למשטרה, לא ידוע אם הוא היה משויך לארגון פשיעה מסוים, או פעל באופן עצמאי. כמו כן, לא היה ידוע על סכסוכים שיש לו עם גורמים העשויים לרצות לחסלו. עם זאת, לפני כמה שנים הוא מצא מטען מתחת לרכבו שלא התפוצץ.

כמה ימים קודם לכן אירע פיצוץ שהרעיד את רחוב המגינים בפתח תקווה. העבריינים שחר שמור ואורי אטוואר נהרגו, לאחר שלפי החשד, מטען רב-עוצמה שהובילו במכוניתם התפוצץ עקב "תאונת עבודה". צו איסור פרסום הוטל על הפרשה, אולם המשטרה עצרה כמה חשודים. אחד מהם, לפי הערכות, הוא היעד שאותו לא הספיקו שמור ואטוואר לאתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully