וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין הבהיר: לאפשר הקמת אוהלי מחאה בערים

היועמ"ש התייצב לצד האגודה לזכויות האזרח וקרא לעיריות להעניק היתר כללי לאוהלים - ובלבד שמדווחים עליהם מראש. בכך, לדבריו, יושג איזון בין חופש הביטוי לאינטרס הציבורי

מאהל מחאה חברתית בגן וולובסקי. יותם רונן
"יש להבדיל בין אוהל המוקם במרכז הרחוב לזה המוקם בפארק". תל אביב 2011/יותם רונן

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הבהיר היום (ראשון) בצורה חד-משמעית כי עמדתו היא כי על העיריות ברחבי הארץ להעניק היתר כללי להקמת אוהלי מחאה בשטחן. זאת, בניגוד למצב הנהוג כיום, בו הדבר מותנה בקבלת אישורים פרטניים.

דבריו של וינשטיין נאמרו על רקע עתירת האגודה לזכויות האזרח נגד מדיניות עיריית תל אביב-יפו באשר להקמת אוהלי מחאה בעיר. על פי וינשטיין, יש להבחין בין "מאהלים" המופעלים במשך זמן ממושך ויכולים לפגוע באינטרסים ציבוריים, ל"אוהלים", בהם שוהים פרק זמן קצר יותר ואין הם מסבים "פגיעה של ממש" באינטרס הציבורי. כך, לאוהל המוקם במרכז הרחוב יש להתייחס באופן שונה מאשר אוהל המוקם בפארק רחב ידיים.

עוד בוואלה! חדשות:
השרים אישרו: מערכת החינוך תחזק הערך של ישראל כמדינת הלאום
דנינו על החיסולים: מקורם של רוב המטענים - בצה"ל
חשד: פעילי ימין תקפו חרדית כי יצאה עם ערבי

יהודה וינשטיין היועמ"ש בטקס חילופי פרקליט המדינה. דצמבר 2013. טלי מאייר
התייצב לצד האגודה לזכויות האזרח. היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין/טלי מאייר

בצורה זו, טוען וינשטיין, מתקבל איזון בין חופש הביטוי וחירות ההפגנה מצד אחד, לבין מניעת פגיעה באינטרס הציבורי מאידך. עם זאת, וינשטיין ציין כי ניתן יהיה להקים אוהלים אלה רק אם תגיע לעירייה הודעה מראש על הקמת האוהל, מיקומו ופרק הזמן שיוצב.

בשבוע שעבר החליט וינשטיין להקפיא את ההליכים המשפטיים שמתנהלים נגד דפני ליף, ממנהיגי המחאה החברתית ב-2011 שהציבה אוהל מחאה בשדרות רוטשילד בתל אביב, וכן נגד פעילים חברתיים נוספים ללא עבר פלילי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully