וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דפני ליף: "בלי זיכוי - אשאר במאסר על תנאי שקט"

גלעד גרוסמן

6.2.2014 / 12:09

פעילת המחאה הגיבה לכוונת וינשטיין להפסיק את ההליכים הפליליים נגדה בגין תקיפת שוטרים. לדבריה, אם משמעות הדבר הוא עיכוב הליכים, היא לא תסתפק בכך. "חיובית אבל זהירה"

צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק

(דפני ליף בשבוע שעבר, בתחילת שלב העדויות במשפטה)

"המגמה היא חיובית, אבל אני זהירה" – כך התייחסה בצהריים (חמישי) פעילת המחאה החברתית דפני ליף, בתגובה לפרסומים לפיהם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, החליט להורות על הפסקת ההליכים הפליליים נגדה ונגד מספר מפגינים נוספים. משמעות החלטתו של וינשטיין היא שאם לא יוחלט על חידוש ההליכים בתוך שנה, כתב האישום נגדה בגין אלימות נגד שוטרים יבוטל.

בסטטוס שכתבה בפייסבוק התייחס לכך ליף: "היועץ המשפטי יכול להורות על אחד משני הדברים – עיכוב הליכים, שמשמעותו היא שהתיק לא נסגר לפרק זמן מסוים, או חזרה מאישום, שמשמעותה זיכוי. ללא חזרה מאישום, קרי זיכוי, התיק ימשיך להתקיים, כמעין מאסר על תנאי שקט. כך אני מרגישה לפחות". עוד כתבה ליף: "הדבר היחידי שאני יודעת הוא שבתאריך 12.2 אני שוב בבית משפט". בסיום דבריה ביקשה ליף גם להודות לתומכיה, ואמרה: "אני אוהבת אתכם יותר משתדעו".

עוד על משפטה של דפני ליף
היועץ וינשטיין יתערב במשפטה של דפני ליף?
שוטרים במשפטה של ליף: ”תכננה לתקוף כמו זאב”

דפני ליף בפאנל עם נציגי המפלגות, דצמבר 2012. בן קלמר
חיובית אבל זהירה. ליף/בן קלמר

במשרד המשפטים ובמשטרה סירבו להתייחס לנושא, והודעה רשמית טרם הועברה לליף. פרקליטתה של ליף, עורכת הדין גבי לסקי, אמרה כי הצעד הנכון הוא חזרה מכתב האישום, ובכוונתה של ליף להיאבק כדי לקבל זיכוי מלא. ליף נאשמת כי במהלך הפגנה בתל אביב לפני כשנה וחצי היא "הובילה מפגינים זועמים ועודדה אותם במעשיהם נגד פקחים ושוטרים". עוד נטען, כי ליף התנגדה למעצר והתיישבה על הרצפה בזמן שמפגינים אחרים ניסו לשחררה ותקפו שוטרים ופקחים של עיריית תל אביב.

במשטרה לא מעוניינים בהפסקת הליכים

לפני כשבוע החליט וינשטיין לערוך דיון על התיק של ליף, בהשתתפות גורמים במשטרה. הדיון היה אמור להיערך ביום ראשון, אולם נדחה מכיוון שהמפכ"ל ביקש לבחון את התיק. במשטרה לא מעוניינים בהפסקת ההליכים, ובשלב מוקדם יותר אף דחו הצעה של שופט שדן בהליך גישור בתיק לסגור אותו ולהסתפק באזהרה. במשטרה הציעו לליף לבצע עבודות שירות ולהימנע מהרשעה. ליף דחתה את ההצעה.

שלשום התקיימה ישיבה בפרקליטות, בהשתתפות נציגי התביעה המשטרתית והפרקליטות, שבה דנו הצדדים בהמשך הטיפול בכתבי האישום שהוגשו נגד מפגינים שלקחו חלק במחאה החברתית, ושלא מייחסים להם שימוש באלימות ברף גבוה. ההחלטה המסתמנת בתום הישיבה היא להורות על עיכוב ההליכים. המשמעות היא שמפסיקים את המשפט נגדם, ואם הוא לא מתחדש תוך שנה, כתבי האישום מבוטלים. "זה לא מספיק מבחינתו, כי זה משאיר עננה של אשמה מעל ראשה של דפני", אמרה עורכת הדין לסקי. "הצעד הנכון הוא חזרה מכתב האישום, צעד שמשמעותו זיכוי מלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully