וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרים במשפטה של ליף: "תכננה לתקוף כמו זאב"

גלעד גרוסמן

26.1.2014 / 18:11

היום החל שלב העדויות במשפטה של דפני ליף, הנאשמת בתקיפה שוטרים שעצרו אותה בהפגנה ב-2012. "הייתה שם אווירה של מלחמה", העיד אחד השוטרים. ליף: "זו בריונות של המשטרה"

צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק

בבית משפט השלום בתל אביב המשיכו היום (ראשון) הדיונים במשפט המתנהל נגד דפני ליף, שהובילה את מחאת האהלים בקיץ 2011. ליף מואשמת שתקפה שוטר במהלך הפגנה שאירעה ברחבת תיאטרון הבימה בחודש יוני 2012. העד המרכזי בדיון היה יוסף שאבי, בלש מצוות האופנוענים של יס"מ יפתח אשר עצר את ליף. שוטר נוסף שהשתתף במעצר העיד היום כי היא תכננה את התקיפה "כמו שזאב מחכה". ליף, מצדה, אמרה בכניסה לאולם הדיונים כי "אני מבינה שאני נכנסת למקום שבו המון עדים הולכים לנסות להציג אותי בתור בן אדם אלים".

עוד בנושא:
מתנת יום ההולדת לדפני ליף - זימון לפתיחת משפטה
דפני ליף נעצרה בניסיון לחדש המחאה ברוטשילד
דפני ליף בגבס: שוחחרה ממעצר ומיהרה לבית החולים

על פי כתב האישום שהוגש נגד ליף לפני כחודשיים היא "הובילה מפגינים זועמים ועודדה אותם במעשיהם נגד פקחים ושוטרים". עוד נטען, כי ליף התנגדה למעצר והתיישבה על הרצפה בזמן שמפגינים אחרים ניסו לשחררה ותקפו שוטרים ופקחים של עיריית תל אביב. "הייתה אווירה של מלחמה בהפגנה בה נעצרה דפני ליף", העיד היום השוטר שאחראי למעצרה, יוסף שאבי. פרקליטתה, עורכת הדין גבי לסקי, העירה כי הוא חוזר על הביטוי "מלחמה", ובתגובה, שאל שאבי: "זה לא מלחמה מה שקרה שם?". כשנשאל על כך שוב, סירב להגיב.

דפני ליף חגגה יום הולדת בבית המשפט - הדיון נדחה. דניאל בוק
בבית המשפט בתחילת ינואר. ליף/דניאל בוק

בעדותו סיפר השוטר כי בתחילה היה מדובר בהפגנה שגרתית, אולם בהמשך התלהטו הרוחות והמפגינים החלו לזרוק בקבוקים על פקחים ושוטרים, להתיז עליהם מים ולקרוא קריאות גנאי. "הבלגאן המרכזי היה על השדרה קרוב לכביש", סיפר והוסיף כי "כשבאנו לחצוץ והייתה המולה אדירה בין הפקחים, השוטרים והיס"מ, ראיתי את ליף דוחפת שוטר - היא ניסתה להפיל אותנו". לדברי שאבי, ליף אמרה לו בניידת לאחר מעצרה כי היא לא תקפה את השוטר אלא רק דחפה אותו, ושזה לגיטימי בהפגנה.

על פי עדותו, הוא פנה אל סגן מפקד יס"מ ירקון וביקש ממנו רשות לעצור את ליף. "במקרה הזה הבנתי שזה מצב רגיש, אז ביקשתי אישור וקיבלתי אותו, ואז הלכנו מספר שוטרים לעצור את דפני ליף. לאחר מכן הודעתי לה שהיא עצורה על תקיפת שוטר. היא לא התנגדה", כך מסר. אולם, לדבריו, בהמשך הפילה עצמה ליף על הקרקע כדי להקשות על המעצר. לאחר שהמפגינים ראו כי ליף נעצרת, העיד, "כל הבלאגן הלך אלינו, אנחנו היינו שיא הסיפור כשהיא נעצרה, המון קללות, ממש רמסו אותנו והיא נפלה". שאבי המשיך בעדותו וטען כי "קפצו עלינו וניסו בכוח למשוך אותה בחולצה ובכתף, הייתה ממש המולה עליה, גם קיבלתי אגרוף בפנים ומאחורה ועוד דחיפות מאחורה. בסוף הצלחנו לקחת אותה לניידת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"חל בלבול, דפני היא זו שבאה להגן על הזכות לחופש הביטוי"

הבלש הכחיש כי השוטרים עיקמו את ידה של ליף בעת המעצר ואמר כי "לא עיקמנו לה את היד, ושנית הייתה מלחמה בכביש הזה, היה בלאגן, רמסו אותי ונתנו לי אגרוף. זה לא שעיקמתי לה בכוונה את היד. זה לא קרה. אבל כן תפסנו את היד, בטח".

ליף גינתה את הכוח בו השתמשו השוטרים נגדה והביעה תקווה "שהשכל הישר יעלה על הבריונות של משטרת ישראל במקרה הזה". "התבלבלו היוצרות ומנסים להפעיל את המשפט הפלילי כלפי מי שבאה להגן על הזכות לחופש הביטוי", הוסיפה עורכת דינה.

בהמשך הדיונים סיפר שאבי כי כמה חודשים לאחר מכן פגש את ליף במהלך הפגנה באור יהודה והם לחצו ידיים. "אין שום איבה ביני לבינה, הבנתי את העקרונות של מה שהיא רוצה לעשות, רק מאוד הפריע לי הקטע של הדחיפה של השוטר", חתם את דבריו. כשנשאלה ליף מה היא חשה כלפי ההאשמות היא אמרה בהחלטיות כי "ברור שהייתי עושה את זה עוד פעם, אסור להבהל מהסנקציות שמנסה המשטר להפעיל כדי להגביל את חופש הביטוי".

בית המשפט הציע בעבר לבטל את האישומים ולהסתפק באזהרה בלבד, אך מכיוון ש"הדברים נעשו בלהט הרוחות", סרבה המשטרה להצעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully