וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דפני ליף נעצרה בניסיון לחדש המחאה ברוטשילד

23.6.2012 / 1:29

כ-200 בני אדם התקבצו ברוטשילד עם אוהלים במטרה לחדש את המחאה. כוחות המשטרה והעירייה פינו אותם בכוח ופירקו האוהלים. שמונה פעילים נעצרו ושוחררו כעבור כמה שעות

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק ואבי כהן, עריכה: טל רזניק)

יד קשה כנגד הניסיון לחדש את המחאה: כ-200 בני אדם, בראשות כמה ממובילי מחאת האוהלים בקיץ שעבר - דפני ליף, סתיו שפיר, אלון לי גרין ואחרים, התקבצו אתמול (שישי) בשדרות רוטשילד בתל-אביב, בסמוך לכיכר הבימה, וניסו להקים שם אוהלים.

אנשי הסיירת הירוקה של עיריית תל אביב, בסיוע כמה עשרות שוטרים ואנשי יס"מ, מיהרו לפנותם בכוח, לקחו את האוהלים במטרה להחרימם והכניסו אותם לרכבים. חלק מן המפגינים ניסו להוציא האוהלים מהרכבים, ובתוך כך התפתחו עימותים בין הצדדים. המפגינים צעקו "תתביישו לכם, זו דמוקרטיה" וקראו קריאות לחידוש המחאה החברתית. חלקם התיישבו לאורך זמן על הכביש וחסמו את התנועה.

דפני ליף נעצרה במהלך מחאת האוהלים ברוטשילד. דרור עינב
דפני ליף נעצרת בידי המשטרה/דרור עינב

המשטרה עצרה שמונה מפגינים, בהם גם מובילת המאבק דפני ליף והשחקן תומר שרון - לדברי המוחים, תוך כדי נקיטת אלימות. המפגינים חסמו את הכביש ואת הניידת בה נלקחה ליף. מפקד מרחב ירקון תת ניצב יורם אוחיון, אשר נכח במקום ופיקד על כוחות המשטרה, מסר בתגובה כי "היום התקיימה הפגנה לא חוקית כאן שלא קיבלה את האישורים המתאימים. תוך כדי שפקחי עיריית תל אביב ניסו לבצע את עבודתם, תחת אבטחה של משטרה, התפתח עימות קשה בין שוטרים למפגינים בסיומו נעצרו שמונה מהם". העצורים הועברו לחקירה, ושוחררו בשעות הלילה מתחנת המשטרה בגלילות.

מהמשטרה נמסר עוד כי: "אנו רואים בחומרה אירועים אלה, ולא נאפשר קיום הפגנות בלתי חוקיות תוך פגיעה בשלום הציבור וביטחונו". נכון לעתה במקום נותרו מספר מפגינים וכוח של משטרה. הכביש פתוח לתנועה.

דפני ליף חידשה את המחאה ברוטשילד, ונעצרה. דרור עינב
המשטרה עוצרת את השחקן תומר שרון, היום ברוטשילד/דרור עינב

יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) הגיבה לאירועים. לדבריה, מצטברות עדויות רבות על כך שהמשטרה נקטה אלימות רבה ביותר כלפי מפגיני המחאה ברוטשילד, וכי מפגינים, צעירים ומבוגרים כאחד, הוכו ונעצרו ללא סיבה של ממש. "חרף העובדה כי השר לביטחון פנים אהרונוביץ' אמר לי מפורשות מעל בימת הכנסת כי אין הנחיה מלמעלה לנקוט יד קשה כלפי מפגיני המחאה", אמר יחימוביץ', "מסתבר כי הממשלה וזרועות הביצוע שלה, גמרו אומר לא לאפשר קיומה של מחאה דמוקרטית בקיץ, כדי שאיש לא יפריע להם להעביר תקציב אכזרי ומחולל פערים כפי שלא היה זה שנים רבות".

גם ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ), הגיב לאירוע ואמר כי "המעצר הברוטלי של הפעילים ברוטשילד מוכיח שוב כי הממשלה מפחדת ועושה כל שביכולתה כדי לחסום את חידוש המחאה. הפעילים חזרו לרחובות כי שום דבר ממה שהובטח בקיץ שעבר לא קויים, המצב רק החמיר. השימוש באלימות נגד הפעילים מבזה ויבורר עד תום מול גורמי המשטרה".

חבר הכנסת דב חנין (חד"ש) קרא לשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' לחקור את התנהלות באירוע. "הייתי עד להתנהגות אלימה וקשה של פקחים עירוניים ושל אנשי משטרה", כתב חנין לאהרונוביץ', "פקחים עירוניים הסתערו בכוח על קבוצת מוחים והרסו את האוהלים שלהם. האירוע כולו מאשר לחלוטין את הטענות כי מישהו קיבל החלטה לשבור בכוח ובצורה בלתי חוקית כל התארגנות של מחאה חברתית בתל אביב". חנין טען כי הדברים "מחייבים בדיקה וחקירה מעמיקות".

דפני ליף חידשה את המחאה ברוטשילד, ונעצרה. דרור עינב
המשטרה עוצרת המפגינים, היום ברוטשילד/דרור עינב

"אנחנו מתכוונים להמשיך ולהילחם"

את האירוע פרסמה ליף, בעמוד פייסבוק מיוחד, אליו הגיבו הגולשים באלפי "לייקים". ליף כתבה בעמוד האירוע כי "היום קיבלתי טלפון מחבר טוב שהתקשר לעדכן אותי שהוא לא מצליח להתמודד יותר ולהשאיר את הראש מעל המים, והחליט לעזוב את הארץ". היא הוסיפה ש"גילינו את כוחנו והבנו שלא ניתן עוד לשבת על הגדר ולקוות שמישהו ייתן לנו תקווה".

לאחר האמירה של שר האוצר, יובל שטייניץ, משבוע שעבר כי "לא צריך לחשוש לצאת נגד המחאה החברתית", שגררה תגובות רבות מצד גורמים במחאה ובאופוזיציה, הופעל לחץ על מארגני המחאה לחזור לפעילות. אורן פסטרנק, ממובילי המחאה בקיץ האחרון אמר לאחר הדברים, כי "שלטון שחוקר פעילים חברתיים ומודיע שילחם נגד המחאה, מקצץ בחינוך, בדיור, ברווחה ובבריאות של כולנו סופו קרב ואני מאמין שהציבור הישראלי לא יקנה את הספינים החדשים של ראש הממשלה בקיץ הזה. אנחנו מתכוונים להמשיך ולהילחם על עתיד מדינת ישראל וסדרי העדיפויות שלה".

(עדכון ראשון: 15:30)

דפני ליף נעצרה במהלך מחאת האוהלים ברוטשילד. דרור עינב
"אנחנו מתכוונים להמשיך ולהילחם"/דרור עינב
דפני ליף חידשה את המחאה ברוטשילד, ונעצרה. דרור עינב
האוהלים הוחרמו על ידי כוחות המשטרה והעירייה/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully