וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו: מערכת החינוך תחזק הערך של ישראל כמדינת הלאום

9.2.2014 / 14:59

הצעת החוק, הקובעת כי מטרה מוצהרת של בתי הספר תהיה "לחנך לחיזוק ישראל כמדינת הלאום היהודי", אושרה חרף התנגדות "התנועה" ו"יש עתיד". היוזם: המדינה שייכת רק לעם ישראל

מערכת וואלה!

(צפו במהדורה המלאה של וואלה! חדשות)

ההצעה הבאה שתיצור מחלוקת בקואליציה: ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של ח"כ שמעון אוחיון (ישראל ביתנו) לפיה חוק החינוך הממלכתי יתוקן כך שאחת המטרות המוצהרות של מערכת החינוך בישראל תהיה "לחנך לחיזוק הערך של מדינת ישראל כמדינת הלאום היהודי".

חגיגות יום ירושלים ליד שכונת שייח ג'ראח. AP
לבני דרשה כי משמעות המילה "יהודית" תהיה לאומית ולא דתית/AP

ההצעה אושרה למרות התנגדותם של שרי "התנועה" ו"יש עתיד", שדרשו לדחות את ההצבעה למועד אחר, עד לגיבוש חוות דעת משפטית של פרופ' רות גביזון. חברי "הבית היהודי" והליכוד-ביתנו דרשו לקיים את ההצבעה במקום, והיא אושרה. על פי הסיכום שהושג בוועדה, ביום רביעי תעבור ההצעה בקריאה טרומית, והמשך החקיקה ייעשה בהסכמתו של שר החינוך שי פירון. במהלך הדיון אמרה שרת המשפטים ציפי לבני כי היא תומכת בהגדרה לפיה מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, אלא שלדבריה, הפרשנות שיש לתת למילה "יהודית" היא לאומית ולא דתית.

ח"כ אוחיון בירך על אישורה של הצעת החוק, ואמר כי "הגיעה השעה לחנך בצורה ברורה את הדור הזה והדורות הבאים כי מדינת ישראל היא מדינת הלאום היהודי עליה חלמנו 2,000 שנה, זכינו לראות בהתגשמותה והיא שייכת לעם ישראל בלבד".

ואולם, גורמים במערכת הפוליטית העריכו כי אחרי אישורה של הצעת החוק בקריאה טרומית, יהיה קשה לגבש לה רוב, בין היתר בגלל המורכבות שעלולה להיווצר מול תלמידים נוצרים, מוסלמים ובני מיעוטים אחרים הלומדים במערכת החינוך בישראל.

אין מדובר בפעם הראשונה שח"כ אוחיון מוצא את דרכו לכותרות באמצעות העלאת הצעת חוק שנויה במחלוקת. לפני שבועיים אישרה מליאת הכנסת בקריאה טרומית את "חוק הנאצי", שלפיו אדם שיכנה אחר "נאצי", דינו יהיה עד חצי שנת מאסר ומאה אלף שקלים קנס.

בהכנת הידיעה השתתפה מיכל רשף

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

עוד במהדורה:

שביתת הרופאים בהדסה: רופאי בית החולים הפגינו היום מול משרד ראש הממשלה ודרשו שכל הסכם בין ההנהלה לבין הממשלה לא יהיה על חשבונם. איך צבר בית החולים גירעון של 1.3 מיליארד שקלים והאם אנחנו נצטרך לשלם על כך ביוקר?

יותר מ-500 שנה אחרי גירוש ספרד - הספרדים הולכים לפצות אותנו עם דרכון. המוני ישראלים מיהרו לבדוק אם הם זכאים, אבל מי נותר מחוץ לרשימה הנכספת?

לגוגל יש דודל עם ביצים: ענקית המידע פרסמה לוגו מיוחד לכבוד פתיחת המשחקים האולימפיים בסוצ'י המקושט בצבעי דגל הגאווה ומלווה בציטוט מתוך האמנה האולימפית על שוויון זכויות. הלוגו עם המסר המתריס כלפי פוטין אינו הפעם הראשונה שבה גוגל יוצאת בהצהרות מעוררות מחלוקת. האם גוגל מפתחת אג'נדה?

התחזית: הלילה בהיר וקר יחסית, מחר נאה עם עלייה קלה של הטמפרטורות בהרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully