וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנינו על החיסולים: מקורם של רוב המטענים - בצה"ל

קובי מנדל

9.2.2014 / 15:34

המפכ"ל התייחס לשרשרת הפיצוצים במרכזי הערים לאחרונה, והסביר: "הבעיה היא לא רק המשטרה". לדבריו, "כל אירוע הוא יותר אירוע מדי", אך סטטיסטית לא הייתה עלייה בחיסולים

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: יאיר דניאל

המפכ"ל התייחס לשרשרת החיסולים שהייתה לאחרונה בלב שכונות מגורים בערים שונות, האחרון שבהם אתמול בשכונת כפר שלם בתל אביב: בביקור שערך היום (ראשון) בעכו אמר רב-ניצב יוחנן דנינו כי האירועים האלה "חמורים בכל קנה מידה. בראייה שלי, פיצוץ בלב העיר הוא פגיעה קשה מאוד בביטחון האישי ובתחושת הביטחון. הוא הוסיף כי לצערו, "הזמינות של המטענים רחבה מאוד, ולכן מאוד קשה להשתלט בצורה גורפת והרמטית על סוגיית המטענים".

חיסולים אחרונים:
שני הרוגים בפיצוץ במכונית בפתח תקווה
חשד לחיסול: מת מפצעיו צעיר שנורה בתל אביב
חיסול בבני ברק: גופת נער שנעדר משבת נמצאה בעיר

מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו במסיבת עיתונאים בעקבות הסופה המשתוללת ברחבי הארץ. דצמבר 2013. טלי מאייר
"קשה להשתלט בצורה גורפת והרמטית על סוגיית המטענים". המפכ"ל דנינו/טלי מאייר

לדברי דנינו, "המשטרה נושאת באחריות להילחם בתופעה, אבל אני חושב שנכון יהיה אם נתייחס לזה כבעיה לאומית". הוא טען כי מקורם של רוב המטענים הוא בצה"ל. "הבעיה כאן היא לא רק המשטרה, למשל זמינות המטענים. רוב המטענים הם מטענים תקניים. זה קורה כבר הרבה שנים, אבל זה הולך ומתרחב. בתקופה האחרונה רואים מספרית מטענים שבמרבית המקרים מקורם מצה"ל. אנחנו בשיתוף פעולה הדוק עם הצבא, מנסים למנוע את הזליגה של המטענים". הוא ציין כי ארגונו "מסכל פיצוצים כמעט על בסיס שבועי".

"ארגוני הפשיעה וגם העבריינים למדו שהסיכון יותר נמוך בלהניח מטען", המשיך דנינו. "אם פעם בניסיון חיסול היו משתמשים בעיקר בירי, הם לאט-לאט עוברים יותר ויותר למטענים מהסיבה הפשוטה שזה פחות סיכון מבחינת מניח המטען, ולכן רואים את התופעה הזו מתרחבת. התייחסתי לבעיה הזו כאל טרור לכל דבר ועניין. אני חושב שיש הרבה דמיון בין הפיצוצים הפליליים האלה, על רקע פלילי, לבין פיצוצים על רקע לאומני, ולכן גם התייחסתי אליהם כטרור".

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"מתייחס לבעיה הזו כאל טרור". זירת החיסול בתל אביב אמש, שבה נהרג אדם בפיצוץ במכונית/מערכת וואלה, צילום מסך

לדברי המפכ"ל, מבחינה סטטיסטית לא היו השנה יותר פיצוצים ביחס לשנה שקדמה לה. עם זאת, הוא הסביר כי "זה לא משנה. כל פיצוץ הוא פיצוץ יותר מדי. כל אירוע כזה הוא אירוע יותר מדי, וכולנו צריכים לראות איך אנחנו עושים מאמץ עילאי כדי להתמודד עם התופעה הזו". דנינו הוסיף כי "אין אף משטרה בעולם, ואני אומר את זה באחריות, שיודעת למנוע אירועים מהסוג הזה לחלוטין. אני אומר את זה לצערי, אבל אני מקווה מאד שאנו נהיה הראשונים שנוכל להביא הישגים בתחום הזה בצורה משמעותית ודרמטית. אני מניח שאתם תראו את תוצאות העשייה שלנו".

לסיכום, ציין המפכ"ל כי האזרחים וכלי התקשורת לא יוכלו לדעת על כל הסיכולים שייעשו. "רוב הסיכולים לא מגיעים אליכם, אבל אנחנו מסכלים כמעט על בסיס יומי", אמר דנינו. "נמשיך לתת לזה עדיפות גבוהה, ואני ממליץ לכולנו לתת כתף ולהילחם בתופעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully