וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורשים תמלוגים מהפנטגון: "שירינו שימשו לעינויים"

הלהקה הקנדית "סקיני פאפי" שלחה למשרד ההגנה האמריקני חשבונית על סך 666 אלף דולר, לאחר שסוהר לשעבר בגואנטנמו דיווח כי נעשה שימוש חריג ביצירות. "חשבנו שזה ייגמר מוזר"

בית המעצר גואנטנמו במפרץ קובה. GettyImages
"השתמשו במוזיקה ככלי נשק של ממש נגד מישהו". גואנטנמו/GettyImages

להקה קנדית דורשת ממשרד ההגנה של ארצות הברית תמלוגים של מאות אלפי דולרים, בטענה כי נעשה שימוש בשירים שלה לצורך עינוי של עצורים במתקן הכליאה במפרץ גואנטנמו שבקובה. חברי להקת "סקיני פאפי" (כלבלב כחוש) שמקורה בוונקובר ואשר ידועה בסגנון אלקטרו-תעשייתי, שלחו לפנטגון חשבונית על סך 666 אלף דולרים. זאת, לדבריהם, לאחר שסוהר לשעבר במתקן – שהוא גם מעריץ של הלהקה – יצר עמם קשר ודיווח להם כי שיריהם מושמעים בגואנטנמו.

"שלחנו להם חשבונית עבור שירותינו המוזיקליים, בהתחשב בכך שהם השתמשו במוזיקה שלנו ללא ידיעתנו, וככלי נשק של ממש נגד מישהו", אמר השבוע הקלידן קווין קיי לרשת CTV הקנדית. "אני לא מתנגד רק לעובדה שהם משתמשים במוזיקה שלנו כדי להרע למישהו, אלא שהם גם עושים זאת בלי לקבל רשות", הסביר.

עוד על מתקן הכליאה המסתורי בקובה:
"ארה"ב גייסה עצירים מגואנטנמו לחסל טרוריסטים"
העצורים לאובמה: לא להזנה בכפייה ברמדאן
שביתת הרעב מתפשטת: "זה ייגמר במוות"

אכן "סיוט נוראי"? האלבום החדש של להקת "כלבלב כחוש"

לדברי הקלידן, "אנחנו לא מחפשים לגרוף רווחים". למרבה ההפתעה, הוא הודה כי "חשבנו שזה ייגמר כך, בצורה מוזרה. מכיוון שאנו עושים מוזיקה מטרידה, ניתן לצפות שיעשו בה שימוש בדרך מוזרה", אמר בראיון ל"פניקס ניו טיימס". קיי אף ציין בכנות כי המוזיקה שעושה להקתו עלולה להיות "סיוט נוראי" עבור מאזינים מסוימים, ו"מאמץ אמנותי ויצירתי" עבור אחרים.

תחילה תכננו חברי "סקיני פאפי" לעצב את הכריכה של האלבום החדש, ששמו "נשק", כחשבונית הממוענת לפנטגון, אולם מאוחר יותר ייעצו להם לשלוח את החשבונית באופן ישיר. כעת הם גם שוקלים תביעה משפטית נגד משרד ההגנה. בעבר פורסם כי נעשה שימוש במתקן הכליאה בשירים של מטאליקה, קווין, אמינם ואחרים לצורך עינוי עצורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully