וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת הרעב בגואנטנמו מתפשטת: "זה ייגמר במוות"

20 מ-100 העצירים השובתים במתקן הכליאה האמריקני מואכלים בכפייה. הצבא טוען שאין סכנה לחייהם. האו"ם: על ארה"ב לקיים את ההבטחה לסגור את המחנה ולהביא את העצירים למשפט

מתקן המעצר השנוי במחלוקת גואנטנמו שוב תופס כותרות בארצות הברית. אחרי שבשבועות האחרונים דווח שהעצירים במתקן האמריקני, שהחל לפעול בקובה לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר, החלו לשבות רעב, כעת מסתבר שהמרד תופס תאוצה. אתמול (שבת) הודו גורמים רשמיים בצבא ארצות הברית כי מעל מאה עצירים במתקן, שבו כלואים בסך הכל 166 בני אדם, שובתים רעב.

20 מבין שובתי הרעב במתקן מואכלים כעת בכפייה, כאשר הם כפותים לכיסא וניזונים באמצעות צינורות. הצבא האמריקאי מסר כי חמישה מהם נמצאים בבית חולים במתקן, אך טען כי לא נשקפת סכנה לחייהם. שביתת הרעב במתקן החלה כבר בפברואר, אך עד לפני שבועיים דווח על 43 שובתים בלבד.

תאי מעצר במתקן הכליאה גואנטנמו. רויטרס
תא מעצר בבית המעצר גואנטנמו/רויטרס

העלייה החדה במספר הרשמי של שובתי הרעב חלה לאחר שרבים מהעצירים באגף המאוכלס ביותר במתקן הוכנסו לבידוד. דוברי המתקן אמרו לרשת CBS כי העצירים שבתו רעב ככל הנראה עוד קודם לכן, אך בעקבות העברתם לבידוד, התאפשר לסוהרים לפקח עליהם, לאחר ששברו את המצלמות באגף המאוכלס.

נציבת האו"ם לזכויות אדם: השביתה - צעד של יאוש

עורכי דינם של העצירים טוענים כי מספרם האמיתי של שובתי הרעב הוא 130. לדבריהם, השביתה פרצה ב-6 בפברואר במחאה על חיפוש שערכו הסוהרים בספרי הקוראן שלהם. לפני כשבוע אמר יועץ מוסלמי במתקן המעצר לכתבים כי הוא מאמין שאחד העצירים נמצא בסכנת חיים. "יהיה יותר ממוות אחד", אמר היועץ, המכונה רק בשמו הפרטי "זאק" מסיבות ביטחוניות.

בתחילת החודש קראה נציבת האו"ם לזכויות אדם נאווי פילאי לארצות הברית לקיים את הבטחתה לסגור את מחנה הכליאה במפרץ גואנטנמו. פילאי טענה כי החזקתם לזמן לא מוגדר של עצורים ללא הגשת כתבי אישום או עריכת משפט הינה עבירה על החוק הבינלאומי. פילאי הוסיפה כי שביתת הרעב הינה "צעד של יאוש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הפגנה מול הבית הלבן בדרישה לסגור את מחנה המעצר גואנטנמו. רויטרס
הפגנה מול הבית הלבן בדרישה לסגור את מחנה המעצר גואנטנמו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully